handdator

Visa fullständig version : Mellandagar


Monica P
2009-12-30, 21:25
Ibland händer inget, sen händer det massor på samma dag. Vi har väntat och väntat på yngste sonen, idag kom han äntligen och huset fick liv...han ska köra upp sin husbil som stått här för reparation. På första turen till stan tvärdog den , så jag fick åka och hämta far och son. I morgon tar vi nya tag.

Vädret har varit helt ljuvligt, antagligen är det katastrofalt för världen, men det kan inte hjälpas, det ÄR underbart att kunna dricka sitt morgonkaffe på verandan med solen som värmer nacken, småfåglar som skvätter runt i de blommande hibiskusträden och ljudet av nyfödda lamm från berget bakom.

En av mina vackra kattgentlemän har varit skadad och inte ätit sen förra veckan. Troligen fick han en hård men inte dödlig smäll av nån bil, och vänster öga såg förfärligt ut, han blödde nosblod och gömde sig under ett skåp. Så småningom kom han fram och nu är han pigg igen, men synen på vänsterögat är nog förlorad. I morse satten ha i sig tre "kolios"-fiskar, jag blåser faran över när aptiten återvänt.

Fast det är ekonomisk kris och elände om man kollar nyhetssändningar är kaféerna fulla, jullovslediga barn drar på stan, somliga tuffa tanter badar!
Kalymnos är grönare och skönare än nånsin.

Vi äter mängder av apelsiner och mandariner, bästa tiden är nu.

inkfish
2009-12-30, 22:23
Det låter verkligen som bästa tiden:)

Hoppas lille katten klarar sig också, även om han blir enögd.

yeasou
2009-12-31, 00:56
Härligt att läsa det du skriver Monica. Just nu är klockan 00'50 här i Ängelholm och det är -8,5 grader ute. Vi har just vinkat av kära vänner som har 3 mil att köra i natten hem. Oj vad det låter skönt med morgonkaffe och solen i nacken, blommande buskar.........Mmmmmmmm

Ha ett Gott Nytt År
Hälsningar
Yeasou och Moster _B-anana

Masse
2009-12-31, 01:17
Du skriver så att man blir nästan tårögd Monica. Det är skillnad mot vårt väder. Liksom i Ängelholm så får man här i Kristianstad rimfrost i skägget så fort man sticker ut skallen. Men visst kan det vara fint här också. Just idag kunde vi ta en promenad i förvisso lite kyla, men också kombinerat med strålande sol. Inte dumt det heller ibland. Vi har dessutom flygbiljett till Aten i sommar som ligger i lådan och håller drömmen om Grekland levande.

Gott Nytt År
:) Mats

kirtor
2009-12-31, 08:39
Stakkers lille pus. Tenker nok at det var en vi hilste på i høst? Han greier seg nok med ett øye han som får så god pleie og mat av dere.
Vi får lengsel i blikket da vi hører snakk om grønt, fugler og badevann. Her er det MYE snø og MYE kulde. -17 var det i går kveld. Ikke direkte badevær nei.
Håper det grønne og vakre holder seg til vi kommer ned i påsken. Det skal bli sååå flott å komme til den vakre øya vår.

Lissi
2009-12-31, 11:43
Oj vad det låter skönt med morgonkaffe och solen i nacken, blommande buskar.........Mmmmmmmm

Ha ett Gott Nytt År
Hälsningar
Yeasou och Moster _B-anana

Ja visst vore det nåt denna kalla morgon med -7 grader i Kalmar nu kl 11.40

Men lika fort som en gris hinner blinka, om man får låna ett Astrid Lindgrencitat, så är vi där yeasou;)

Fortsätt att njuta Monica....vi är med Dig och känner solen och dofternaflabb_flab

Lissi

Monica P
2009-12-31, 14:32
Grizoulis hälsar och tackar för välgångsönskningarna!

Man märker redan att dagarna blir längre. Jag har en mätpunkt på bergskammen i väster där solen gick ner den 21 december, och det har redan blivit ändring -till det bättre!

Hjalta99
2009-12-31, 14:54
Grizoulis hälsar och tackar för välgångsönskningarna!

Man märker redan att dagarna blir längre. Jag har en mätpunkt på bergskammen i väster där solen gick ner den 21 december, och det har redan blivit ändring -till det bättre!


flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Gott Nytt År, Monica!

/Eva

Kalimera
2010-01-03, 14:07
Vi äter mängder av apelsiner och mandariner, bästa tiden är nu.Måste vara vackert i Vathi nu!

Monica P
2010-01-03, 21:05
Grönare än det är just nu lär det inte bli på Kalymnos!

Sonen tar flyget hem igen, det blir bättre att hämta bilen efter vintern. Han valde denna rutt: Göteborg-Stockholm-Helsingfors-********-Ankara-Bodrum-Kos-Kalymnos. Retur Kalymnos-Kos-Bodrum-********-Helsingfors-Stockholm-Göteborg... ( träffade vänner i Turkiet och gillade ******** jättemycket)

Riitta
2010-01-03, 21:58
Här ser ni hur lätt det är och ta sig till KalymnosAng_elx:);)

Riittabye_bye

Monica P
2010-01-04, 09:35
Dessutom fick han sitta i Bodrum i tre dagar. Kom dit på söndan, ingen båt till Kos på grund av storm, lekte turist till onsdan då han tog sig till Kos, men missade precis den snabba katamarannen från Rodos, så snälle far fick ta moppen och åka över till Kos med Kalymnos Star och hämta grabben i Kos stad. Håll tummen för att det inte blir storm på fredag, för i så fall måste han åka redan på onsdag.

Det är vår verklighet här i utkanten av europakartan. Sonen säger att när han blir rik ska han köpa ett hus åt oss på fastlandet så det blir lättare att träffas...fast sanningen är att han fick ut mycket av att resa o Turkiet också.

Jag undrar hur man ska kunna tala om för den nye turistministern att han måste bli klar med båtlinjer o.s.v mycket tidigare för att ni alla som vill hit ska kunna planera !

Skriv till honom! www.opengov.gr (http://www.opengov.gr)
Jag ska kolla vad han heter och om han har nån egen hemsida.