handdator

Visa fullständig version : Lugnt ställe med fin strand och all-inclusive


ERARTKT
2009-12-29, 12:27
Hej

Vi har planer på att åka till något lugnt ställe i Grekland med familjen i sommar.

Har tidigare åkt till lite större anläggningar (typ family resorts) på Cypern och i Turkiet. Nu söker vi efter något lite mindre ställe (mer personligt och lugnt, typ mindre "stordrift") någonstans i den grekiska övärlden.

Dock är vi ute efter ett fräscht hotell med dels möjlighet till "all-inclusive" dels med en fin strand intill hotellet & barnpool. Vi har inga specifika krav vad gäller shopping och "rajtan-tajatan".

Vi har tre barn (2, 7 & 8 år) och åker gärna till ett ställe som inte ligger alltför långt ifrån en flygplats. Ja, som ni hör så är vi lite bekväma av oss och är ute efter ett lugnt paradis där vi kan slappa och ta hand om varandra i två veckor.

Vore jättekul om värdefullt för oss om ni hjälper till med TIPS.

mvh, Robban & Johanna

NewAnn
2009-12-29, 18:59
Förra året var jag på Korfu på ett hotell jag verkligen gillade och som jag gärna skulle åka tillbaka till. Vi åkte med Apollo och hotellets namn är Louis Grand. Glyfada stranden är jättefin och jag gillade stämningen på hotellet, det fanns dags- och kvällsunderhållning och folk var väldigt trevliga och hotellet hade en speciell charm över sig. Jag längtar tillbaka att sitta uppe på balkongen vid baren och blicka ut över havet och poolen. Det som var negativt var dock att det var mycket getingar om det var för att det var ett "getingår" eller om det alltid var mycket kan jag ej svara på.
Jag skickar länk i din inbox.
Mvh Ann