handdator

Visa fullständig version : Önskad funktion


karinafp
2005-10-15, 12:07
En funktion jag saknar är möjligheten att skicka PM, privata meddelanden, direkt till medlemmar som är inloggade, utan att behöva gå via inboxen. Kan behövas när inboxen är full... :rolleyes:

Förmodligen är detta enormt komplicerat att åstadkomma, men man kan ju alltid önska...Ang_elx

Karin

inkfish
2005-10-15, 12:18
Mailadressen finns ju i vars och ens profil hos dem som inte valt bort den möjligheten.

Annars får du trösta dig med att den du försöker PM:a får ett automatiskt mail om att du försökt men att inboxen är full. Detta mail ser alltså vederbörande samtidigt som h*n skulle se något som du skickar till mailen.

karinafp
2005-10-15, 12:29
Mailadressen finns ju i vars och ens profil hos dem som inte valt bort den möjligheten.

Jo, men att gå omvägen via mail tar i alla fall en viss tid. Det här är ju ett smidigt sätt att snabbt få fram meddelanden och få svar på frågor, till exempel. Finns bl a på många chatsajter och funkar alldeles utmärkt. Men just i den här miljön kanske det inte går att fixa till, det vet ju inte jag.

Karin
som har bråttom ibland ;)

Arne
2005-10-15, 13:28
Den funktion du efterlyser finnes ju fullt ut om du och dina vänner skaffar varsitt ICQ-konto. Kostnadsfritt!! Då ser ni vilka av vännerna som är inne på nätet och kan snabbt och enkelt kommunicera.

Arne

karinafp
2005-10-15, 13:58
Den funktion du efterlyser finnes ju fullt ut om du och dina vänner skaffar varsitt ICQ-konto. Kostnadsfritt!! Då ser ni vilka av vännerna som är inne på nätet och kan snabbt och enkelt kommunicera.


Ja, jag vet. Jag HAR ICQ. Och MSN. Men nu var det fråga om deltagarna här på Kalimera.

Karin

Eva L
2005-10-15, 18:25
Varför tömmer inte folk sina inboxar? :confused: Värdefullt går väl att spara och ha på sin egen hårddisk så tar det inte utrymme som Janne kanske behöver till annat.

Eva

inkfish
2005-10-15, 18:36
Fast det kan dra iväg väldigt fort, i synnerhet om man pingpongar med nån... Väldigt bra vore en popupvarning, "du är på väg mot max i inboxen" - men jag tror inte att det öht finns i den här forumversionen. Man får hålla koll på siffrorna, helt enkelt.

Hasse
2005-10-15, 20:14
Varför tömmer inte folk sina inboxar? :confused: Värdefullt går väl att spara och ha på sin egen hårddisk så tar det inte utrymme som Janne kanske behöver till annat.

Eva



Här är du och jag ense, Eva !



Hasse

karinafp
2005-10-15, 20:21
Väldigt bra vore en popupvarning, "du är på väg mot max i inboxen" - men jag tror inte att det öht finns i den här forumversionen. Man får hålla koll på siffrorna, helt enkelt.

Eller på den elaka, röda stapeln... ;)

Karin

inkfish
2005-10-15, 21:15
Eller på den elaka, röda stapeln... ;)

Karin

Den tittar jag aldrig på. För mig betyder den där rödgröngula färgkombinationen bara att Bob Marleys ande förmodligen svävar över oss. Eller nåtAng_elx

sally
2005-10-16, 00:20
Den tittar jag aldrig på. För mig betyder den där rödgröngula färgkombinationen bara att Bob Marleys ande förmodligen svävar över oss. Eller nåtAng_elx

flabb_flab flabb_flab flabb_flab
Anki

Ivi
2005-10-16, 11:52
Och tittar man på de senaste inläggen inom "Musiktavernan Pelagos" så svävar den DEFINITIVT över oss ;)

Ivi

karinafp
2005-10-16, 11:53
Och tittar man på de senaste inläggen inom "Musiktavernan Pelagos" så svävar den DEFINITIVT över oss ;)

flabb_flabflabb_flabflabb_flabklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Karin