handdator

Visa fullständig version : Rhodos eller Aten?


Godcilla
2009-12-14, 08:38
Hade planer på att åka med familjen (man och tre barn, 10, 8 och 2 år gamla nästa sommar) till Grekland i sommar. Första idén var flygstol till Santorini och sen över till Naxos. Men vi lyckas inte riktigt med att hitta billiga flygbiljetter :( Så jag funderar på alternativ. Vi skulle tex kunna åka till Rhodos mycket billigare - men finns det nån barnvänlig ö nära rhodos med fin strand och trevligt boende? Eller ska vi flyga till Aten (som också går att hitta billliga biljetter till och därifrån ta oss nånstans (? vart?) VI vill ha en lagom lugn semester pga den stora åldersspridningen på barnen så vill vi had edet lite lagom nära till allt och billigt. Och barnen vill förstås ha tillgång till pool under nån del av resan *funderar*

Monica P
2009-12-14, 13:38
Varför inte stanna på Rodos då???? Där finns ju allt det du önskar!

Bluesea
2009-12-14, 13:54
Ni kan också flyga billigt till Kos med Norwegian. Kos är en lagom stor och barnvänlig ö.

Kalimera
2009-12-14, 14:32
Om ni verkligen vill till Naxos så går det färja (Blue Star) mellan Rhodos och Naxos två gånger i veckan - tisdagar och söndagar.

Godcilla
2009-12-14, 21:17
Hm nej egentligen måste vi ju inte till Naxos...jag hade bara "snöat in" på det efter beskrivning bla här på Kalimera ;) Och så hade jag lite koll på Santorini sen innan. Rhodos har jag liksom ingen erfarenhet av....hur är det med boende där, när man har barn?

ouzomini
2009-12-15, 08:27
Hej
Rhodos är en barnvänlig ö tycker jag. Vi började åka dit 1983 och har sedan varit där nästan varje år. Barnen har trivts så bra att deras första egna resan gick dit. I somras var vi där med våra vuxna barn och vårt barnbarn. Dotter med familj bodde på Sunwing (Sun Garden hette det då) och trivdes förträffligt. Vårt barnbarn var då 1½ år och njöt för fullt. Han badade både i havet och de olika polerna. För äldre barn finns det olika aktiviteter så det gör att det blir bättre semester för alla parter.
Hälsningar Inger