Visa fullständig version : Fototävling - vinnarbilderna
Kalimera
2009-12-09, 08:43
Mina damer och herrar, nu har publiceringen börjat. Vem som vinner respektive kategori får ni veta fredagen den 18 december. Är det spännande, eller är det spännande. :)
Länk från förstasidan, och här... (http://www.kalimera.se/bilder/foto2009/index.html)
På Plats No 10 i religiösa Grekland, är rentav genial. Prästen som repesenterar religionen och skylten som repesenterar vetenskapen. :)
/Netwolf
Prästen pratande med damerna (?) hamnade precis utanför pallen hos mig.
Härlig bild!
De andra tiorna var värda sina platser också. Grattis!
Ivi
En av bilderna fick poäng av mig....:D grattis alla treklapp_klap
Lissi
Prästen pratande med damerna (?) hamnade precis utanför pallen hos mig.
!
Ivi
Så var det här också, tyckte bilden var fin, men rösten hamnade hos en annan präst.
Men bilden mitt Grekland fick en röst, trodde dock att det skulle placera sig lite högre upp. klapp_klap
GRATTIS till Er alla tre till plats 10. klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Men bilden mitt Grekland fick en röst, trodde dock att det skulle placera sig lite högre upp. klapp_klap
Det trodde jag med. 3 poängarn från mig klapp_klap
Barbro :)
FrazzeTiger2
2009-12-09, 21:13
Det trodde jag med. 3 poängarn från mig klapp_klap
Barbro :)
Tack så mycket!! Hihi, det hoppades jag med. MEN jag är tok glad och lycklig för en topp tio placering iaf! :-)
// Annette
Så var det här också, tyckte bilden var fin, men rösten hamnade hos en annan präst.
Hiihhihii du hann före mig ...precis vad jag tänkte skriva :D
....fast jag tänkte ett par gånger extra innan jag röstade.
Hiihhihii du hann före mig ...precis vad jag tänkte skriva :D
....fast jag tänkte ett par gånger extra innan jag röstade.
Nån gång ska man vara först. flabb_flab
Hej!
I Kategorin religiösa så verkar det fan ta mig va samma präst som tog platserna 9-10 eller vad säger ni:D
Mvh!
Hej!
I Kategorin religiösa så verkar det fan ta mig va samma präst som tog platserna 9-10 eller vad säger ni:D
Mvh!
Prästen kanske är en riktig idol på Amorgos. flabb_flab
litentuva
2009-12-10, 19:21
Ah, ingen av mina bilder än, måste betyda att jag placerar mig bra i år;)
Än är det inte eller någon av bilderna jag röstat på som har publicerats, väntar nu med spänning på att få se resten... Tick tack...
litentuva
2009-12-10, 19:27
Hej!
Mvh!
Du menar för att det är en äldre herre, klädd i svart och med långt skägg ;):D
Två av niorna fick röster av mig, dörrarna och prästen. Fina bilderklapp_klap
Prästen är så fin, det där sneda solljuset skulle försämra en annan bild men i det här fallet förstärker det den religiösa innebörden. Smart:)!
Jag röstade också på prästen som vandrar i motljuset och även på den jättefina åttondeplatsen med ljusen mot det färgade fönstret idag!! Grattis!
//Stinabye_bye
Mycket präster blir detflabb_flab
Jag inser när jag ser vilka som fått röster att jag nog skickat in fel bild i den kategorin:o
Grattis till dagens vinnare också, fina bilderklapp_klap
karinafp
2009-12-12, 15:21
Nu kom ett par av de bilder jag röstat på, minsann! "Mitt Grekland" och "Dörrar", fast jag hade satt den dörren på första plats... flabb_flab
Mycket präster blir detflabb_flab
Men nu är det ju endast den (i mitt tycke) bästa bilden med en präst inblandad kvar...flabb_flab
Jag inser när jag ser vilka som fått röster att jag nog skickat in fel bild i den kategorin:o
Äsch! Vi som inte har skickat prästbilder kommer nog starkt på slutet :D
Grattis till dagens vinnare också, fina bilderklapp_klap
Grattis från mig också!klapp_klap Ofta "ser" man bilden först då de inte har så där 159 konkurrenter att jämföra med...
Ivi
Ofta "ser" man bilden först då de inte har så där 159 konkurrenter att jämföra med...
Så är det för mig också. Ibland ser man inte guldkornen förrän de kommer i resultatlistan.
Fast lika ofta känner jag mig som ett ufo och tänker "hur fasen kunde de rösta på DEN?" Men det är väl så det ska varaflabb_flab
Det är hur som helst jättespännande att kolla placeringarna varje dag:)
Dörren som kom på plats 8 har jag röstat på. Det var häftig tyckte jag. Grattis:)
Mvh Ann
[quote=inkfish;188057]Jag inser när jag ser vilka som fått röster att jag nog skickat in fel bild i den kategorin:o
Ha tålamod. Ingen av bilderna jag röstat på i kategorin religiösa grekland har dykt upp än. Eller så är jag också helt fel uteflabb_flab. Dagens bild i den kategorin var väldigt bra. Fast den såg jag inte alls bland alla de andra bilderna.
Grattis alla sexor!
Porten med katterna var en av de bilder jag röstat på. Fin ögonblicksbild, katten som försvarar öppningen ser verkligt förgrymmad utklapp_klap
litentuva
2009-12-13, 11:38
Äsch! Vi som inte har skickat prästbilder kommer nog starkt på slutet :D
Ivi
det tror jag med!
karinafp
2009-12-13, 11:49
Så kom en av alla Pigadiakyrkorna med bland vinnarbilderna, grattis! flabb_flab Undras om det kommer någon mer därifrån... Ang_elx Själv röstade jag på något helt annat, som inte har synts till ännu. Och alla bilder på för mig anonyma turister sorterade jag bort från början, de finns inte med i "Mitt" Grekland. Men bilden på porten är helt underbar.
Karin
mitt i Luciastöket
Bilden på porten var i mitt tycke också den finaste portbilden. Men nu hade jag bestämt mig att välja dörrar på pallen, så...
Intressant förresten att se foton som har placerat sig i "Mitt Grekland". Snacka om hela spektrat: solnedgången, katter, båtar, strandtavernan, trött barn i skuggan...
Ändå har inte mina favoriter dykt upp än. Tänkte rösta även i den här svåraste kategorin (sista dagen, för att få tänka till ordentligt), men missade röstningen pga resa :(
Det finns någonting speciellt med kyrkogårdarna på Karpathos. Kan hända att några av dem ligger extra dramatiskt till. Min favorit är den i Volada. Har dock inte besökt alla kyrkogårdarna på ön flabb_flab
Jag tror att en av mina favoritbilder, som ej har visat sig ännu, är också från Karpathos!
Grttis till alla fotografer än en gång!klapp_klap
Ivi
Då är ena halvan av dom tio publiserade:) GRATTIS allihopklapp_klap
Många fina bilder och alltid trevligt och se platser som man känner igen också:)
Det blir en spännande vecka när man väntar på pallplatserna:)
Riitta, som börjar sin sista vecka på arbetetbye_bye
Nu kom min favoritdörr (femteplatsen). Den är så vacker, träet ser så levande ut. Grattis laeroklapp_klap
Och grattis till de två övriga femmorna ocksåklapp_klap
Ja, nu ökar spänningen när vi närmar oss de sista/första platserna. Undrar just om egna bilder kommer att dyka upp. Ang_elx
GRATTIS ALLA VINNARE SÅ HÄR LÅNGT. klapp_klap
Grattis alla vinnare:)
Netwolfs bild var effektfull, den gillar jag klapp_klap grattis.
Mvh Ann
Nu kom min favoritdörr (femteplatsen). Den är så vacker, träet ser så levande ut. Grattis laeroklapp_klap
Och grattis till de två övriga femmorna ocksåklapp_klap
Även min favoritdörr! Kombinationen med sten och trä i olika gråa nyanser, så vackert!
Fina bilder de andra också. Väntar dock på min favoritpräst fortfarande :D
Ivi
Jag får tacka Inkfish och Ivi mfl för berömmet.
Kul att få med en bild i resultatlistan :).
Angående dörren, så sitter den på ett gammalt tempel -Episkopi- på Sikinos. Jag misstänker att det är en plats som inte alla varit på. En vandring dit rekommenderas för den som angör Sikinos, området runt templet är en säregen miljö på nått vis.
Lars
Grattis alla vinnare:)
Netwolfs bild var effektfull, den gillar jag klapp_klap grattis.
Mvh Ann
Tack tack! Jag är överväldigad och stolt. Jag har inte haft en bättre placering sen jag blev trea på Skid-DM i Älvsbyn -75!
/Netwolf bye_bye
Marianne
2009-12-15, 10:58
Idag kom en av mina favoriter!klapp_klap Men maken har redan sett flera av sina favoriter placerade.:)
När bilderna visas som vinnarbilder ÄR det också riktiga vinnarbilder allihop, fantastiskt fina! Grattis till alla placeringar!klapp_klap
Ska bli spännande att se om andra favoriter får pallplats.Ang_elx
...och ännu så länge har jag bara sett ett par av mina poängbilder, långt ner på listan....
....och även i år fanns en bild med som jag inte ens lagt märke till i mängden när jag röstade:o.
Lissi - nyinflyttad och influensasjuk:mad::mad::mad:
karinafp
2009-12-15, 12:34
Idag kom en av mina favoriter!klapp_klap
Samma här; den kyrkan hade jag på andra plats. Väntar fortfarande på "min" etta...
Karin
GRATTIS Gisela och Bosse, Era bilder hade fått mina 2 poängare. Fina bilder som säger mycket om "vårt" Grekland. klapp_klapklapp_klap
GRATTIS även till dörrbilden också den fin men inte med bland "mina" bilder.
litentuva
2009-12-15, 19:22
Nu har två av mina kyrkliga bilder kommit med, grattis bild 4 och 5 som jag röstade på, men faktiskt inte kommer ihåg vilken placering jag gav...:o
Nu har två av mina kyrkliga bilder kommit med, grattis bild 4 och 5 som jag röstade på, men faktiskt inte kommer ihåg vilken placering jag gav...:o
Du gillar Amorgos, alltså :D
Marianne
2009-12-16, 09:56
Grattis Anneli! Du fick våra 3-poängare här hemma. En jättefin bild som du kanske förstorar?
Grattis även till de andra 3'orna (tänk att två tredjeplatser gick till samma familj! Kul.:)
karinafp
2009-12-16, 11:00
Haha, här kom Pelagoskatten som jag hade som nummer två. flabb_flab Trodde faktiskt att Riitta hade tagit den, innan hon sa att hon inte hade skickat in någon dörrbild. Ang_elx
Karin
182 dagar tills vi är där igen _B-anana_B-anana_B-anana
Grattis till treorna ocksåklapp_klap Fina bilder igen:) Trevligt att Pelagoskatten i dörren fick komma med också:)
Börjar undra hur jag har röstat, för inte en enda av dom bilderna har jag har sett ännu:rolleyes: Fast det var ju inte lätt och välja bland så många fina bilder heller:)
Riittabye_bye
litentuva
2009-12-16, 18:11
Du gillar Amorgos, alltså :D
Jag misstänkte att bilderna var därifrån och ja, det är den ö, alla kategorier, jag drömmer om att få komma till och det har det varit alltsedan jag 1988 såg "det stora blå" på Bio...! När barnen blir stora nog att klara klippbad, eller när jag och maken kan göra Grekland på tu man hand, då är det dit vi ska!
Den som väntar på nåt gott...:)
Haha, här kom Pelagoskatten som jag hade som nummer två. flabb_flab
Karin
Haha, det hade jag med... Grattis!
Nu har den första av de bilder som fick mina röster kommit med.
Göran
karinafp
2009-12-17, 08:40
Jaså, bara på andra plats? Jag hade förväntat mig att alla utom jag hade röstat på barndopet. ;) Då finns alltså fortfarande hopp för min förstaplatskyrka! flabb_flab
Karin
Fina bilder på 2:a platserna. GRATTIS !
Måste ge en särskild eloge till Maud:s dörrbild. Den är grymt bra klapp_klap.
Det konstiga är att den bilden helt har undgått mig när det skulle röstas:confused:.
Lars
GRATTIS tvåorna från mig ocksåklapp_klap Härligt att en dopbild kom med:)
Riittabye_bye
Marianne
2009-12-17, 09:46
Då kom vinnarbilden i Religiösa Grekland, som vi har röstat på. En härlig bild, Mette!klapp_klap
Grattis till alla 2:a platser!klapp_klap
Tusinde tak. Min første placering i fototävlingen. bye_bye
Mette_B-anana
litentuva
2009-12-17, 20:48
Hoppas okey om jag väcker en tanke så här mitt i den nervpirrande avslutningen på fototävlingen...
Många, liksom jag, har poängterat att de inte har "sett" vissa bilder när de tittat igenom och röstat. Vissa som publiceras nu bland topp 10 upplevs som "aha, den hade jag inte noterat men oj vad fin".
En tanke är att bilderna publiceras i 5 delfinaler om 20-30 åt gången, varpå man får rösta på tre som tar sig till en slutgiltig final. I den finalen nollställs rösterna och vips så har man ca 20-30 bilder att välja mellan. (om jag nu räknat rätt men i förstår hur jag menar)
Jag upplevde det som jättesvårt att välja tre av alla dessa som var med i år
( hur många var det nu?)...
Tänker då att betänketiden kan vara kortare, att man måste rösta inom två-tre dagar men att man har längre tid på sig att studera finalbilderna.
Bara en tanke som kan funderas kring!
Dopbilden var min etta! klapp_klap Grattis till alla andra pallplatser också!
Våra egna har inte dykt upp ännu, så då blir de väl ettor allihop imorgon Ang_elx
Ivi
Stort GRATTIS till alla 1:a platsvinnare klapp_klap klapp_klap klapp_klap
/Lucky ( Nyfiken som jag ar: Netwolf: Var har du tagit fotot ?....)
Kalimera
2009-12-18, 09:34
Jag upplevde det som jättesvårt att välja tre av alla dessa som var med i år Håller med om att det är svårt att rösta när det är så många bilder. Jag ska fundera på om det går att göra på annat sätt nästa år. Vi kan ju ta en diskussion alla tillsammans senare nästa år.
Stort tillykke til alle vindere klapp_klapklapp_klap
Marianne
2009-12-18, 09:50
GRATTIS till alla vinnare - väl värda sina placeringar.klapp_klap
Många av mina favoriter har inte synts till, det har varit hög klass på årets bilder, tycker jag.
Grattis grattis alla vinnare!!! Min favorit vann klassen "Mitt religiösa grekland!klapp_klap Härligt Riitta! Även tvåan var min tvåa...Nr 2 bland dörrarna var min favoritdörr.....och vinnaren i Mitt Grekland var tvåa hos mig ....
STORT GRATTIS ALLA PRISTAGARE.
Lissi
GRATTIS RIITTA, det är en värdig 1:a-plats och en fantastisk julklapp för dig och det är väl idag du jobbar din sista dag ?
Kunde inte ha kommit mer passande, jag är (nästan) lika glad över din vinst som min egen 2:a plats i fjol ;) Minns dock inte riktigt om jag gav dig någon röst för din bild :confused:
GRATTIS till de andra vinnarna också givetvis !!
Hasse :cool:
Jag är chockad. :eek: Min bild vann! Dörren såg jag under en färd med hyrbilen och jag var ju bara tvungen att ställa mig på bromsen. Den bilden trodde jag egentligen inte alls på, Jag var ytterst nära att välja en annan dörrbild. Där ser man. Jag ber att få tacka alla som röstat på "min" dörr. Egentligen trodde jag mest på min Mitt Grekland-bild, men den var inte ens med på listan. Jag är ändå otroligt nöjd, speciellt som man även knep femteplatsen i religösa klassen. _B-anana
Nyfiken som jag ar: Netwolf: Var har du tagit fotot ?....
Ja, det får bli en minigåta. Var är det? :D
/Netwolf
STORT GRATTIS RIITTA till 1:a platsen. klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap Det blev ju som Du trodde en etta i årets tävling. Nu var det ju så att vi hade bestämt att vi två skulle vinna i år, men det räcker bra med Din placering. Jag får komma tillbaka nästa år igen. snyft_drop
Grattis även till de två andra förstapristagarna samt naturligtvis även ALLA andra pristagare i årets fototävling. klapp_klapklapp_klap
Ja, det får bli en minigåta. Var är det? :D
/Netwolf
En liten gissning: Amorgos ? :rolleyes:
GRATTIS ALLA FÖRSTAPRISTAGAREklapp_klap
Speciellt grattis till vinnaren i kategorin Mitt Grekland, en helt underbar bild.
Själv är jag jätteglad för min åttondeplats i kategorin Dörrar_B-anana
//majibye_bye
En liten gissning: Amorgos ? :rolleyes:
Nej, inte denna gång. Bilden är faktiskt tagen på Ikaria.
/Netwolf
Så underbart att "mina vänner" på Schinuossa fick vara med på bilden som vann Mitt Grekland! Härlig bild!!! Visar precis det ljuvliga livet på ön! (Oj som jag längtar dit)
Våra egna har inte dykt upp ännu, så då blir de väl ettor allihop imorgon Ang_elx
Ivi
Detta skrev jag igår...och tji fick jag :(
Skämt åsido, konkurrensen var ju stenhård i år! Och så vann Riitta med sin fantastiska (soluppgång?) kyrkogårdsbild. Du var på pallplats även hos oss. Grattis Riitta klapp_klap och alla andra ettor så klart också klapp_klap
Ivi
Vilken dag:D Sista dagen på jobbet och så vinst här_B-anana Jag och mina arbetskamrater samlades runt datorn och kollade ifall jag hade vunnit, och det hade jag ju gjortklapp_klap
Bilden tog jag en "väldigt" tidig morgon på Pigadias kyrkogård. Där satt jag och en liten katt utanför grinden kvart i 6 på morgonen och väntade på att solen skulle börja gå upp:rolleyes: När den väl kom upp, så var det bara och skynda på för att hinna knäppa några bilder. det gick undan kan jag lova:D Tog väl ca 30-40 bilder och tyckte att den här blev bäst:)
Eftersom jag var skyldig för den här kategorien, så tyckte jag att nu måste jag ju satsa lite också;) Tackar så mycket för alla röster:)
och GRATULERAR SÅ MYCKET dom andra vinnarna ocksåklapp_klap
Ett problem blir det ju nu:rolleyes: 10 e-guider:D Då måste jag ju börja vidga mina vyer i Grekland:eek::D
Nu fortsätter jag och njuter av min dag som pansionist och vinnare:D
Det blir julkonsert i kväll också:)
BOKA, din tur nästa år:)
Riittabye_bye
Monica P
2009-12-18, 15:10
Grattis alla duktiga fotografer!!!!
Grattis till alla vinnarebye_bye
Många fina bilder har det varit att välja mellan i år.
Mvh Ann
Ettorna från Religiösa Grekland och Mitt Grekland var mina favoriter!!
Tanten som sitter där på bänken ser så harmonisk och fridfull ut.
Kyrkogårdsbilden är också väldigt fin, underbart ljus och så vackert med ängeln i förgrunden!
Grattis!!_B-anana
//Stinabye_bye
Grattis till alla som vunnit (plats 1-10)!
Det var lite extra roligt i år då mina trepoängare i kategorierna dörrar och mitt Grekland (båda) vann första pris.klapp_klap
/Ofelia
Grattis alla vinnare. Det var en väldigt spännande tävling. Önskar en kamera i julklapp för att ta upp kampen nästa år. Flera av bilderna jag röstade på har placerat sig. Ändå kan jag inte låta bli att undra vad som hände med min trepoängare i " Mitt Grekland". Det kan bara konstateras att det som rör vid hjärtat hos någon berör inte andra. Ettan var också en favorit hos mig. Även det en jättefin bild. Så alldeles konstig smak har jag inte.
GRATTIS alla vinnare!!! Och även ni alla andra som tagit så många vackra bilder! _B-anana_B-anana_B-anana
Anki
Grattis Riitta, jag visste att den där bilden skulle vinnaklapp_klap
Och grattis alla andra vinnare också:)
Tack Inkfish:) Det blev ju bra, fast kvällen innan blev lite sen:D;)
Riittabye_bye
Hjalta99
2009-12-19, 14:53
Grattis Riitta! Det är en jättevacker bild!
Och grattis till alla övriga vinnare från första till tionde plats!
Det är fantastiska bilder som ni tagit. Det har varit svårt att välja bilder den här gången. Men det är väl så det ska vara... flabb_flab
Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt fotoår, alla!
/Eva
Tack Eva:) Det var nog den första och sista vinsten, men roligt och få vara med om det en gång i allafall:D
Första dagen som pensionär har gått fint, så det går nog och vänja sig vid detta snart:D;)
Riittabye_bye
Hjalta99
2009-12-19, 17:38
Första dagen som pensionär har gått fint, så det går nog och vänja sig vid detta snart:D;)
Riittabye_bye
Skulle tro det! Blir nog lätt en vana...! :D
/Eva
Kalimera
2009-12-19, 17:40
Nu är bilderna som kom på platserna 11-20 publicerade. De publiceras utan rangording, alla kom på plats 11. Grattis till er också! klapp_klap
Så roligt:) Här hittade jag flera bilder som jag hade röstat på:D
(Och min bild var överraskande med där också:eek::D)
Riittabye_bye
Jag kände igen Sigri på Mikael Backmans bild i kategorin Religiösa Grekland. Antar att det är påsk-processionen som beskrivs i boken. Jag röstade på bilden för att den kändes som "mitt" religiösa Grekland. Bra bildklapp_klap
Et stort grattis til alle vinnere i fotokonkurransen:Dklapp_klap
En ekstra klapp for topp 3 klapp_klap:Dklapp_klap
- og en spesiell hilsen til d e g, Riitta _B-anana
bye_byeKari
Tack Kari,det var snällt:)
Riittabye_bye
Grattis alla vinnare! klapp_klap
Å jag kom på delad 11:e plats i Religiösa, bara det gjorde mig sååå glad! :)
Kan man se nånstans hur många röster resp bild fick?
//Lena.
Nummer 63 (grottkyrkan med alla ikonerna) var min tvåa i kategorin "Religiösa Grekland". Mycket fin bild med stämning, tyckte jag!
Ivi
-som hoppas att tomten kommer med en ny kamera...om det nu skulle hjälpa till åtminstone poängplats flabb_flab
Den (63) var min favorit också:)
Riittabye_bye
Marie & Thore Marmin
2009-12-20, 19:29
flabb_flabflabb_flab Grattis Alla Vinnare och alla deltagare i fototävlingen önskar vi, som inte fick något gjort efter våran semester. ny bostad och ett nytt sätt att leva gjorde att vi inte har varit så delaktiga här på Kalimera. :rolleyes:
Vill passa på att önska er alla en god helg bye_byebye_bye
bob-kåre
2009-12-20, 23:23
Kommer kategorierna för nästa års fototävling presenteras innan Maj? Vore kul att veta vad man ska fota lite extra :)
För mig dyker nu flera bilder upp PÅ PLATSERNA 11-20 som jag verkligen gillar men inte ens minns från tävlingen. Exempelvis både Eriks OCH Riittas är underbara bilder.
Eva
Kalimera
2009-12-21, 14:20
Kommer kategorierna för nästa års fototävling presenteras innan Maj?Absolut. Vi gör en omröstning senare i vår om vilka kategorier det ska vara.
karinafp
2009-12-21, 14:28
senare i vår
Vilka underbara ord, så här på årets kortaste dag! bye_bye
Karin
Vilka underbara ord, så här på årets kortaste dag! bye_bye
Karin
Lika underbart som säga att vi om ett par dagar går mot ljusare tider :p
Lika underbart som säga att vi om ett par dagar går mot ljusare tider :p
Och förhoppningsvis varmare tider....._B-anana
Göran (som är väldigt stolt över 11:e placeringen i dörrkategorin :) )
Grattis till alla er som placerade er. klapp_klap
Många jättesköna bilder. Vinnarbilden i kategorin "Mitt Grekland" landar ju direkt i mitt hjärta. När jag tittar på den kan jag nästan fysiskt känna att jag är i MITT GREKLAND.
:) Mats
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.