handdator

Visa fullständig version : flyg rhodos-aten


finlandssvenska
2005-10-13, 13:40
Hej!

Skall den här gången flyga hem från rhodos via aten och därifrån vidare (köpenhamn-helsingfors). Har bokat flyg från rhodos 11.20 som är i aten 12.20. Flyget till köpenhamn går 14.25. Nog borde väl den här tiden räcka för byte?! :confused:
Brukar inrikesflyget vara ofta försenat? Flyger med aegean air.

Kan inte vänta att snart få vara på rhodos igen, avfärd den 22.10. Det är min tredje gång på rhodos iår!! klapp_klap

Thalassa
2005-10-13, 14:02
Rhodos for 3. gang i år - du er vel heldig. :D Ønsker deg en riktig god tur. Det skulle være nok tid til flybytte i Aten etter de rutetidene du oppgir.

Men for å være sikker: Dobbeltsjekk innenlandsavgangen!!! En venninne av meg reiste ned på samme tid for et par år siden og baserte seg på rutefly. Og så ble avgangen Rhodos-Aten kansellert fordi det var for få passasjerer! :eek:

Hun kom seg hjem 2 døgn senere, men det ble en dyr affære... :(

Thalassa

finlandssvenska
2005-10-13, 14:39
Rhodos for 3. gang i år - du er vel heldig. :D Ønsker deg en riktig god tur. Det skulle være nok tid til flybytte i Aten etter de rutetidene du oppgir.

Tusen tack! Jag gläder mig.

Men for å være sikker: Dobbeltsjekk innenlandsavgangen!!! En venninne av meg reiste ned på samme tid for et par år siden og baserte seg på rutefly. Og så ble avgangen Rhodos-Aten kansellert fordi det var for få passasjerer! :eek:

Hur tidigt annuleras planen månntro?? Usch, nu blev jag ju riktigt nervös, hur ska det gå?! :confused:

Hun kom seg hjem 2 døgn senere, men det ble en dyr affære... :(

Thalassa

Frappe
2005-10-13, 15:32
Hur tidigt annuleras planen månntro?? Usch, nu blev jag ju riktigt nervös, hur ska det gå?! :confused:

Flyg kan ställas in 1 tim innan, blev jag själv varse för nån vecka sen då jag skulle flyga från Eindhoven till Amsterdam, tekniskt fel heter det men i bussen var vi 4 st så det var orsaken.

Det ska ju inte vara något problem se bara till att du har en ombokningsbar biljett och läs det finstilta.

Tycker ändock att du har lite tid på dig för om du landar 12.20 om planet är i tid mm och innan du fått tag på väskor etc och sen tagit dit till Utrikes har nog klockan runnit i väg en del. Går det ingen tidigare flight så har du marginal?

Camilla

Tom
2005-10-13, 19:33
Hej! Du kan vara helt lugn,du har ju 2tim till avgång. Åkte med Olympic i Juni,3ggr,dom höll tiden på minuten varje gång. mvh Tom

Frappe
2005-10-13, 20:30
Hej! Du kan vara helt lugn,du har ju 2tim till avgång. Åkte med Olympic i Juni,3ggr,dom höll tiden på minuten varje gång. mvh Tom

Men det är en viss skillnad på Aegian och Olympic.....?

finlandssvenska
2005-10-14, 08:38
Tyvärr så har jag ingen ombokningsbar biljett, men nu när jag kollade på hemsidan/bokning på aeagean air, så verkar 11.20-flyget nu gå 9.25?! :confused: Vilket ju i och för sig då är bra om det är så.


Vi ska hoppas att det går bra..annars sitter jag väl över natten i Aten?! snyft_drop

finlandssvenska
2005-11-01, 09:51
Nyligen hemkommen - i går kväll snyft_drop

Kan berätta att flyget löpte som smort! Hann med alla byten med god marginal.

På rhodos var det lugn och skönt, vädret ganska svalt nu på helgen. Längtar ren tillbaka.

anoula
2005-11-01, 10:02
På rhodos var det lugn och skönt, vädret ganska svalt nu på helgen. Längtar ren tillbaka.
Kan meddela att vädret är något varmare idag... har precis avnjutit frukosten i nattlinne på balkongen :p