handdator

Visa fullständig version : var någonstans rekommenderar ni?


camilla34
2009-12-01, 22:31
Hej. Först tänkte vi naxos, sen kreta.. Men nu har vi äntligen bestämt oss. Det blir Thassos. Åker i maj med min 9 åriga dotter. Rekommendera gärna på vilken ort man ska bo. Funderade på Rachoni Beach hotell.
Och någon bra restarurang och vad man inte får missa.
mvh camilla_B-anana

Cinderella
2009-12-02, 07:04
Gratulerar till bra val av ö! Skala Rachoni var däremot inte min personliga favorit. Konstigt sjögräs på botten där. Jag skulle rekommendera Skala Potamia, dit kommer även jag att styra semesterkosan i mitten av juniflabb_flab
Mina restaurangtips där är Green Sea, Magic Coast o Gatos. Finns många, många fler, men dom gillade vi. Hyr ni bil (det är inte särskilt dyrt) tycker jag ni ska åka till Paradise beach, Alyki och givetvis ett besök i Tassos stad. Finns en marknad på tisdagar (tror jag) i byn Prinos, ett virrvarv av tingeltangel blandat med kläder, frukt och parfym.

camilla34
2009-12-03, 10:55
Tack för svar :-) ska kika på skala potamia.
Funderade på Rachoni Beach eftersom det var ett så bra pris för mig och min dotter, 8100 kr för allt med halvpension. Är det långt till andra bra stränder från Rachoni Beach? Tänkte ev hyra bil 1 eller 2 dagar också.

Cinderella
2009-12-03, 12:38
Näe, det är inte särskilt långt till andra stränder, Pachis ligger inte så långt från Sk Rachoni. Själva byn verkade vara väldigt, väldigt lugn, såg inte mycket mer än några hotell. Vi åkte runt ön, hyrde bil 3 dgr och tyckte nog att vi bodde på bästa stället. Men smaken är ju som baken. Detta året ska vi bo på Egli (Apollos) i Skala Potamia. Inför förra semestern kikade även vi på Rachoni just för prisernas skull, när vi kom dit var min man glad att vi valt Potamia;-). Å jag skrev nog fel ang marknaden, vid närmare eftertanke känns det mer som om det var måndagar.

ErOg
2009-12-06, 11:28
Jag/vi har alltid bott i Limenas (huvudbyn) förutom en gång då vi bodde utanför Limenaria, och vi har alltid trivts med närheten till alla restaurangerna. Är man mest intresserad av att sola och bada kan man nästan bo vart som helst, men vill man ha lite mer kultur och matupplevelser rekommenderar jag nog någon av de större byarna. Ett ofta fullgott alternativ till att hyra bil är buss, som regelbundet går runt hela ön.