handdator

Visa fullständig version : Profilen


Katitzi
2009-11-29, 19:30
Har funderat på om man inte skulle kunna lägga upp vilka öar och platser man har varit på i Grekland på sin profil. Även andra länder vore kul. Det kan vara roligt att se var andra har varit!
På reseguiden.se finns den möjligheten och jag tänkte att det skulle passa här på Kalimera också?
Vad tror du Janne?

Katitzi :)

Kalimera
2009-11-30, 09:51
Har funderat på om man inte skulle kunna lägga upp vilka öar och platser man har varit på i Grekland på sin profil. Även andra länder vore kul. Det kan vara roligt att se var andra har varit!Det finns tyvärr ingen sådan funktion i detta forum. Eventuellt i nästa version. Jag har nyligen köpt en licens för en uppgradering av forumet, den versionen innehåller en mängd nyheter, så många att jag ännu inte har gått igenom alla. Det dröjer dock ett tag innan jag byter till det nya forumet, jag måste först lära mig det själv, och det tar tid. Hur som helst hoppas jag att forumet innehåller det du efterfrågar. :)

Annki
2009-11-30, 09:56
En annan sak som jag ibland saknat och skulle tycka vore bra är om det fanns möjlighet att lägga in länkar eller uppgifter om de resebrev man man skrivit under profilen.


Ann-Kristin bye_bye

Kalimera
2009-11-30, 14:54
En annan sak som jag ibland saknat och skulle tycka vore bra är om det fanns möjlighet att lägga in länkar eller uppgifter om de resebrev man man skrivit under profilen.Jag ska kolla om det går att fixa innan jag byter forum. Det borde gå.

Katitzi
2009-11-30, 15:06
Det finns tyvärr ingen sådan funktion i detta forum. Eventuellt i nästa version. Jag har nyligen köpt en licens för en uppgradering av forumet, den versionen innehåller en mängd nyheter, så många att jag ännu inte har gått igenom alla. Det dröjer dock ett tag innan jag byter till det nya forumet, jag måste först lära mig det själv, och det tar tid. Hur som helst hoppas jag att forumet innehåller det du efterfrågar. :)

OK! Jag får väl ge mig till tåls då!:) Katitzi

Kalimera
2009-12-01, 10:16
En annan sak som jag ibland saknat och skulle tycka vore bra är om det fanns möjlighet att lägga in länkar eller uppgifter om de resebrev man man skrivit under profilen.Nu kan man lägga in länkar till sina resebrev i profilen. Tyvärr är länkarna inte klickbara, man måste kopiera och klistra in, men det går ju det också.

I respektive profil finns ett fält som heter "Om mig", längst ner finns ett nytt fält som heter "Mina resebrev". Där kan den som vill skriva länkar till sina resebrev. Titta på min profil (http://www.kalimera.nu/forums/member.php?u=1) så får ni se hur det ser ut.

Annki
2009-12-01, 19:29
Nu kan man lägga in länkar till sina resebrev i profilen. Tyvärr är länkarna inte klickbara, man måste kopiera och klistra in, men det går ju det också. Så bra, nu har jag gjort det. Tack Janne, det var snabbt jobbat!

Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2009-12-01, 21:34
Ja om man så lätt kunde se var alla varit så löser man ju bildgåtorna lättare;)
Lissi

Janérik
2009-12-06, 19:24
Om vi nu pratar kommande versioner av forumet så är det en sak jag vill efterlysa även om jag gjort det tidigare.
Om man loggar in på forumet och bara läser några enstaka inlägg så blir samtliga inlägg i hela forumet markerade så som lästa även om jag aldrig har varit in på många av de olästa inläggen. I andra forum jag läser så finns inte denna automatik, jag kan alltså logga in för att svara på ett meddelande utan att hela forumet markeras som läst. Speciellt nu då jag inte har tid att läsa här så ofta tycker jag att detta är ett stort problem, även om jag har lust att besvara ett inlägg så gör jag inte det om jag inte har tid att läsa i kapp resten också.

Mvh Janérik

Kalimera
2009-12-07, 08:09
Om vi nu pratar kommande versioner av forumet så är det en sak jag vill efterlysa även om jag gjort det tidigare.
Om man loggar in på forumet och bara läser några enstaka inlägg så blir samtliga inlägg i hela forumet markerade så som lästa även om jag aldrig har varit in på många av de olästa inläggen. Vet inte om det går, men jag ska självklart kolla upp det.

Eva L
2010-01-13, 18:06
Försökte lägga in mitt senaste resbrev från Lesvos under mina resebrev men lyckas inte. Gick hur lätt som helst förra gången. Några tips om vad jag gör för fel?

Eva

Kalimera
2010-01-14, 09:14
Försökte lägga in mitt senaste resbrev från Lesvos under mina resebrev men lyckas inte. Gick hur lätt som helst förra gången. Några tips om vad jag gör för fel?Klicka på den lilla pennan till höger om "Mina resebrev" så kommer det upp en ruta där du kan skriva.