handdator

Visa fullständig version : VM i fotboll


Kalimera
2005-10-12, 15:09
Ikväll spelar Sverige sin sista VM-kvalmatch, oavsett hur den slutar så är Sverige klart för VM i Tyskland, det finns visserligen ett hot men det är så litet att det egentligen inte finns. Som Harrisburg. Även Norge har hygglig chans att gå vidare, svårare är det för Danmark och Grekland, även om chansen finns. Hur som helst kommer det att råda fotbollsfeber i Sverige och i stora delar av världen nästa sommar. Många kommer säkert att lägga sina semesterdagar hemma framför teven, eller kanske rent av på plats i Tyskland. När EM i fotboll gick i Portugal 2004 (då Grekland vann) valde ganska många svenskar att lägga sina semesterdagar där.

Själv är jag väldigt intresserad av fotboll, och är Sverige med i ett VM ska det mycket till att jag missar en match. Men även om jag gillar fotboll kan jag tycka att det är lite trist när jag är i Grekland under ett stort mästerskap, alla kollar på teve, överallt finns dessa sprakande teveapparater: i barer, på tavernor, på torg, i gränder osv. Ni som inte heller gillar detta bör undvika Grekland mellan den 9 juni-9 juli nästa år. Själv hoppas jag kunna följa VM hemifrån och vara i Grekland när det inte är VM.

Hur är det med er andra, är det någon som prioriterar VM i Tyskland i stället för att resa Grekland nästa sommar?

Masouraki
2005-10-12, 15:17
Kommer att vara i Grekland på min födelsedag som e i början av juni så jag kan va i Tyskland oxå en vecka i slutet av juni och tillbaks till Grekland igen i början av september.Så jag missar varken VM eller Grekland utan VM......Längtar ihjäl mig redan

xristina
2005-10-12, 15:20
Hur är det med er andra, är det någon som prioriterar VM i Tyskland i stället för att resa Grekland nästa sommar?
:eek: :eek: :eek: Er du fullstendig gal, mann??? Kunne ikke finne på det i min villeste fantasi. Jeg håper jo veldig at Hellas går til VM, for jeg er på plass i Hellas hele juni, og vil helst ikke gå glipp av den gleden de viser om de vinner en kamp. Fikk jo med meg de to første kampene de vant i EM, men så reiste jeg dessverre hjem. Skulle betalt mye for å være der da finalen ble blåst av...

Nei, jeg reiser til Hellas og får med meg Norges kamper (for de går videre!) og evt Hellas' kamper - og lar ikke noe så enkelt som fotball og store tv'er få ødelegge mine tre uker i paradis!

Frappe
2005-10-12, 16:07
Prio och Prio men jag kommer vara i Tyskland inte under hela VM men en del. Fast tror inte jag får uppleva den känsla som fanns i Portugal ;)


Någon mer som finns på Råsunda i kväll?

Camilla

epiros
2005-10-12, 16:13
Någon mer som finns på Råsunda i kväll?

Camilla

Neej det blir svårt men framför Tv:n sitter jag alla gånger_B-anana .

Inte prioriterar jag en resa till Grekland framför VM på plats i Tyskland om jag inte blir bjuden på resa och biljetter:)

För egen del sticker jag till Grekland i slutet av Maj nästa sommar o som planerna ser ut nu tänker jag stanna där ca 8 veckor, så det blir till att hänga framför skärmen på nån bar i Hellas när det vankas intressanta fotbollsfighter. Inte helt fel det heller tycker jag:)

bye_bye Tommy

CarinaN
2005-10-12, 16:35
Jag tycker INTE att det är roligt när alla sitter bänkade framför TV-apparaterna när jag är i Grekland (inklusive min sambo):mad: !

Har råkat ut för detta två gånger tidigare och hade lovat mig själv att undvika flera gånger. Sååå, vad händer...? Jo, vi bokade resa i lördags! 18 juni till 2 juli är vi i Grekland. Informerade just Percy om fotbolls-VM. "Det tänkte jag inte på" säger han!!!!. Tack för det!

2004 var det visserligen härlig stämning när vi befann oss på Skopelos och såg de matcher som Grekland vann, men det blev lite för mycket TV-tittande. Och inte hjälpte det att Percy var "snäll" och erbjöd sig att stå över TV-tittandet vissa kvällar, alla andra satt ju där och stirrade åt ett håll så det var inte kul i alla fall.

Carina - som just nu känner sig lite småsur (men det går snart över;) )

Lissi
2005-10-12, 20:29
Fast nu kommer ju inte Grekland att vara med i VM, hörde just att de missat VM-platsen! __D__D:mad::mad:
Jag gillar att sitta på taverna i Grekland och se på VM! Har gjort det flera gångre! SÅ tokig är jag...och min sambo också! Tänk så lycklig jag är som "hittat" en man som BÅDE gillar Grekland och fotboll!!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap

xristina
2005-10-12, 20:35
Dessverre er Hellas ute ja, selv om de vant i kveld. snyft_drop Ja ja - da blir det bare Norge å heie på for meg! :rolleyes:

Eva L
2005-10-12, 21:41
Finns inget så underbart som att se fotboll i Grekland live eller på skärm men möjligen slår våra fotbollstjejer från Umeå den glädjen ;) Såg fotboll på en liten taverna i Katapola tidigt en morgon för några år sedan med grekisk fetaostomelet på bordet och glittrande hav utanför. Vilken underbar morgon.

Eva

epiros
2005-10-12, 21:50
Dessverre er Hellas ute ja, selv om de vant i kveld. snyft_drop Ja ja - da blir det bare Norge å heie på for meg! :rolleyes:

Ja, ja, ja, spelar Sverige sån j-la Hawaii-fotboll som ikväll oxå under VM så kan jag tänka mig att oxå höja ett o annat heja-rop för Norge:) .

Men det är knappast troligtflabb_flab

bye_bye Tommy

Lissi
2005-10-12, 21:54
HÅLLER MED!!!!!!

PO
2005-10-12, 22:48
Hur är det med er andra, är det någon som prioriterar VM i Tyskland i stället för att resa Grekland nästa sommar?

Eeeeh näeh, fotboll är lika kul som tyskland, det räcker att se sammandraget efter nyheterna.

//PO bye_bye

xristina
2005-10-13, 07:29
Ja, ja, ja, spelar Sverige sån j-la Hawaii-fotboll som ikväll oxå under VM så kan jag tänka mig att oxå höja ett o annat heja-rop för Norge:) .

Men jeg heier på Sverige, så lenge de ikke spiller mot Norge. Men heier dere på Norge når de ikke spiller mot Sverige - se det er jeg ikke sikker på... :rolleyes:

Lissi
2005-10-13, 07:31
Självklart håller vi nordbor ihop!! Så var det på Tilos förra sommaren när det var EM i fotboll! Oj vad danskar och svenskar hjälpte varandra att heja! För att inte tala om vad grekerna hejade!klapp_klap klapp_klap



Men jeg heier på Sverige, så lenge de ikke spiller mot Norge. Men heier dere på Norge når de ikke spiller mot Sverige - se det er jeg ikke sikker på... :rolleyes:

xristina
2005-10-13, 07:43
Självklart håller vi nordbor ihop!! Så var det på Tilos förra sommaren när det var EM i fotboll! Oj vad danskar och svenskar hjälpte varandra att heja! För att inte tala om vad grekerna hejade!klapp_klap klapp_klap
Prøvde å provosere litt på morgenkvisten, men den gikk ikke Lissi på nei... :o Bra det! Tror vi er ganske gode på å støtte hverandre - så lenge vi ikke spiller mot hverandre.

Jeg har hatt litt trøbbel når Norge har spilt mot Hellas. Egentlig en win-win situasjon... Men nå heier jeg på Norge når de spiller i Oslo og på Hellas når de spiller i Athen! ;)

Frappe
2005-10-13, 08:05
Ja, ja, ja, spelar Sverige sån j-la Hawaii-fotboll som ikväll oxå under VM så kan jag tänka mig att oxå höja ett o annat heja-rop för Norge:) .

Men det är knappast troligtflabb_flab

bye_bye Tommy

På Hawaii skiner ialla fall solen ;) ett ruggit Råsunda och dålig fotboll....... Nja bättre fotboll har skådats!!

Camilla

Masouraki
2005-10-13, 08:49
Eeeeh näeh, fotboll är lika kul som tyskland, det räcker att se sammandraget efter nyheterna.

//PO bye_bye
Inte tycker du så om VM väl.Det finns inte bättre fotboll än VM-fotboll.Synd bara att Grekland inte är med:( snyft_drop

Men Sverige är med_B-anana _B-anana _B-anana flabb_flab

PO
2005-10-13, 11:34
Det finns inte bättre fotboll än VM-fotboll.
Ok det kan jag hålla med om, men hellre en dag vid havet än att se 90 minuter gräslöpning.
Målen och ev. snygga passningar ryms perfekt i sammandraget.
Och alla expertprogram, före, under och efter matckerna, där den ene intervjuar den andre.. Yiiiiack!

//PO

Masouraki
2005-10-13, 14:19
Ja alla kan vi inte tycka om samma saker men har vart på stranden samtidigt som jag tittat på tv på restauranger som ligger på stranden och har stor tv.Är man tillräckligt intresserad så går det.

Ruby
2005-10-13, 17:53
fotboll är lika kul som tysklandTyskland är till och med roligare än fotboll, tycker jag. :rolleyes:

Ruby

PO
2005-10-13, 18:34
Tyskland är till och med roligare än fotboll, tycker jag. :rolleyes:

Ruby

Ja om man får räkna in ölen så håller jag med.

//PO

Ruby
2005-10-13, 18:37
Ja om man får räkna in ölen så håller jag med.
Sorry, det får man inte, såna är reglerna. :p

Ruby

epiros
2005-10-13, 18:54
Sorry, det får man inte, såna är reglerna. :p

Ruby


Såååå himla trist !!!!
Tur att det finns fotboll då_B-anana

bye_bye Tommy

Kalimera
2005-10-13, 19:11
Undrar vilka svar jag hade fått om jag ställt samma fråga i ett fotbollsforum? :D

På tal om fotboll och VM så fick jag (nästan) oväntat besök i tisdags, Zlatan var på besök i huset, missade honom med 10 min. :mad:

Lissi
2005-10-13, 19:22
Undrar vilka svar jag hade fått om jag ställt samma fråga i ett fotbollsforum? :D

På tal om fotboll och VM så fick jag (nästan) oväntat besök i tisdags, Zlatan var på besök i huset, missade honom med 10 min. :mad:

Fel! Det var han som missade DIG!!!:D :D

Kalimera
2005-10-13, 19:26
Fel! Det var han som missade DIG!!!:D :D
Tänkte inte på det flabb_flab

epiros
2005-10-13, 21:17
Tänkte inte på det flabb_flab

Neej, du kan ju inte tänka på allt Janneflabb_flab Men Zlatan hade säkert uppskattat ett möte med dig;) :)

bye_bye Tommy

kari
2005-10-15, 16:42
Undrar vilka svar jag hade fått om jag ställt samma fråga i ett fotbollsforum? :D

På tal om fotboll och VM så fick jag (nästan) oväntat besök i tisdags, Zlatan var på besök i huset, missade honom med 10 min. :mad:

Om dette hadde vært MITT innlegg, så hadde jeg avsluttet slik :
"missade honom med 10 min" :)

av ALLE fotballspillere jeg har sett spille, er han den mest ........... (gjett/gissa)

:) Kari