handdator

Visa fullständig version : Färja athen - kofounissi på lördagar


Ellabella
2009-11-22, 22:00
Hej!

Är det någon som vet om det går att åka från Athen till Kofounissi på lördagar i Juli. I somras gick Blue Star via Donoussa på lördagarna. Men det kanske finns någon annan förbindelse. Det är ju fler som kör på småkykladerna. Rutterna för Blue Star brukar väl inte ändras nämnvärt år från år eller?

Längtar och drömmer mig bort från november mörkret...

Ellabella

Kalimera
2009-11-23, 10:19
Enligt Blue Star Ferries hemsida går det inga båtar till Koufonissi på lördagr i juli 2010. På lördagar går färjan Pireus-Paros-Naxos-Donoussa-Amorgos-Astypalea. De går till Koufonissi på onsdagar, fredagar och söndagar.

Ellabella
2009-11-23, 22:40
Tack!

Trodde inte att man redan kan se tiderna för nästa sommar. Jag brukar bara kolla på gtp sidan och där är det ju kort framförhållning som gäller.

Planerar och funderar vidare.

Ska genast kolla in på Blue star sidan.:)

Ellabella

bye_bye

Yak
2009-11-25, 12:05
Det är tyvärr inte så många andra som kör numera, särskilt sen GA Ferries la ner. Blue star börjar nästan få monopol på Kykladerna, känns det som.
Förra sommaren var det bara Blue Star och ANEK (några turer per vecka) som gick till Amorgos.
Alternativet om du vill åka en lördag är ju annars att byta till Skopelitis på Naxos, men det kanske inte är så roligt.
Dessutom så kan det ju annonseras fler rutter med Blue star framåt våren också när sommarturlistorna börjar komma ut, så det är bara att vänta och se!

j-lem
2009-12-02, 18:26
Vi har lite samma problem här!! Jag fick ju lurat med morsan o farsan till att möta upp oss på koufonissi 29/6 vilket e en tisdag. Dom köpte flygbiljetter t or gbg-aten idag, men nu när jag satt o kollade på färjetider, så har ju blue star släppt tider för nästa sommar, och då går ju givetvis ingen färja den dan. Hur sent går skopelitis färjan? Jag såg att det går blue star till amorgos och den e framme 02.00. det går även blue star till naxos. framme 23.35
kan man ta nån av dom färjorna o hinna med en skopelitis till koufonissi??

tacksam för svar: Jani från ett kylslaget gbg :-)

Kalimera
2009-12-03, 09:07
Skopelitis går i regel klockan 15.00 från Naxos. Från Amorgos (Katapola) går Skopelitis i regel klockan 06.00, eller 07.00.