Visa fullständig version : All inclusiv storm
Ellabella
2009-11-21, 19:56
Hej alla grekofiler!bye_bye
Skrattar högt. Inser just att jag skapade en storm här för fem år sedan. Jag ställde då i augusti ett par veckor innan vi skulle åka till SunWing på Kreta en kort fråga om någon visste något om deras nya koncept med sunwing inclusiv. Jag fick inga svar innan vi åkte och sedan brydde jag mig aldrig om att kolla om någon svarat då resan redan var avklarad och vi var hemma supernöjda efter 2 underbara veckor med vår 8 månaders baby och vår flicka som fyllde 3 när vi var där.
Kan bara säga att det var en perfekt semester för oss då vi uppskattade det tillrättalagda. Kom bara och tog ett bord i restaurangen, hämtade dricka själva och plockade av maten. När barnen tröttnat så var det bara att resa sig och gå. Betalt och klart. Sen gillar vi egentligen inte alls det turistiska. Tyckte t ex att Naxos var ett förfärligt tingeltangel med långa rader av solstolar när vi var där i somras. Men om det är enkelt och barnen är nöjda är mamma och pappa nöjda. Solar hellre vid en pool med glada och nöjda barn än vid en fin sandstrand med gnälliga barn. Det blev ytterligare 2 resor till Miniland som barnen sa men i somras båtluffade vi igen nu med våra barn 7 och 4,5. Det var en fantastisk resa. Vi startade kanske lite väl tufft, tog oss till Donoussa första dagen (det hann visserligen bli nästa dag innan vi var framme). Resans höjdpunkt var Schinoussa öde helt fantastiska stränder. Vi åker nog tillbaka i sommar.
Synd att jag missade stormen som blev och tack till dem som försvarade mig. Önskar bara att jag varit lite aktiv vid den tidpunkten så jag kunde försvarat mig själv.
Ha det så gott i november mörkret.
Elllabella_B-anana
....alla stormar bedarrar...men fråga om all inclusive igen och det blir precis samma reaktion:D:D
Lissi
...har just bokat en AI vecka i maj då sonen fick välja :)En av de allra bästa fördelarna är som Ellabella nämner...att bara kunna resa sig och gå efter måltiden istället för att behöva vänta på både nota och växel med otåliga barn.
Malin
Ellabella
2009-11-21, 20:47
Ja det är tydligen ett väldigt laddat ämne. Jag var lyckligt ovetande om det när jag ställde den frågan;) och jag kommer inte att fråga om det igen. Nu är vi ju båtluffare igen och då kanske jag inte lika lätt sticker ut i forumet när jag undrar något...
Ha det!
Det finns egentligen ingen orsak att INTE våga sticka ut här på Kalimera. Man kan fråga om allt och man får svar på allt, men ibland inte de svar man förväntar sig. Detta ÄR ett fantastiskt forum där alla vill hjälpa till så gott de kan. Så fråga på....
Lissi
Marianne
2009-11-21, 23:01
Det är ju härligt som önskemål och behov ändras, ett år passar det bäst med en bekväm resa där allt är bokat, ett annat år kan utmaningarna locka med småöar som Donoussa och Schinoussa, barnen blir större och det blir annorlunda.
Skönt att man kan beställa det som passar en bäst just för tillfället. Varje resa är bra på sitt sätt.:)
Det är ju dråpligt att du kommer tillbaka, ovetande, med en positiv rapport flera år senareflabb_flabklapp_klap
Gissar att du under åren förstått att det bara ett sätt att resa som räknas:
All exclusive
* Du flyger kl 03.00 med fyra mellanlandningar med väntetider, total restid är 26 timmar
* Du liftar mellan flygplatsen och Pireus
* Väl framme där köper du biljett till lämpligt lastfartyg (givetvis till lastrummet, allt annat är för bekvämt)
* I fyra veckor ö-luffar du runt på detta vis (alla kortare reslängder räknas som fycharter)
* Din packning består av två solkiga t-shirts och en slokande tandborste i en urtvättad bärkasse från Lidl
* Hotell är för nybörjare, själv snyltsover du på förra säsongens utrangerade solstolar på stranden
* Mathållningen under resan utgörs av ouzo (choríz págos) och fårtestiklar
Först nu kan du säga att du varit i Grekland;);)
Gissar att du under åren förstått att det bara ett sätt att resa som räknas:
All exclusive
Först nu kan du säga att du varit i Grekland;);)
klapp_klap flabb_flabklapp_klap - H E R L I G :D
bye_bye Kari
Monica P
2009-11-23, 19:50
Roligt, Inkfish...faktiskt känner jag igen en del...26 timmars restid till exempel...fyra dar tog det oss en annan gång...och nån gång sov vi i kusin besättningsmannens hytt, gratis, ...
Hahaha!!
Inkfish, vilken humor!
Men tyvärr så är det väl lite åt det hållet.
Så nästa sommar dååååå...
hade jag tänkt åka tåg från stockholm till Aten, men 56 timmar, om allt går bra, var inte riktigt min melodi. Jag höll på att ramla av stolen när jag fick beskedet:eek:.
Jag tänker på min bror som tågluffade till Aten, visserligen från Bryssel, sedan pireus, sedan öarna. Detta på 70-talet.
Jag misstänker att han åkte med den tidens "all inclusive" :D
/Grimm, som nu börjar slokna i mörkret och blötan
Ellabella
2009-11-23, 21:36
Tack för ännu ett gott skratt Inkfish. All exclusive. Den var bra. Det där med bagaget kan jag inte direkt skriva under på, jag släppar med mig massor och då har jag ändå verkligen kämpat på att minimera. Lyckades smuggla ner min plattång i somras trots mannens vaksamma ögon flabb_flab.
Ha det gott allihop från en som gillar allt från inclusive till exclusive light._B-anana
Ellabella
Admirala
2009-11-23, 22:58
Herlig, Inkfish! klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Jeg vil legge til at unger får lære seg å vente på regning og betaling, alt bør ikke alltid være på deres premisser.
(Det var, når sant skal sies, faktisk ikke bare spøk....)
Mener ikke skape storm (kommer den, er det også ok) men grunnen til at jeg ikke velger AI er (seriøst - jeg er ikke så morsom som Inkfish):
- Jeg vil ikke bo langt ut på landet (fordi tomtene er billigst der) og praktisk talt være avhengig av transport for å komme til nærmeste by
- Jeg vil støtte det lokale lokale, småskala næringslivet, i stedet for rikingene som eier AI-hotellet
- Jeg vil ikke være omgitt av bare turister. Jo flere grekere -som jeg kan bli kjent med-, jo bedre
- Jeg vil velge selv hva jeg skal spise, jeg vil ha gleden ved å oppsøke nye spisesteder hver gang, og ikke få mat som er laget slik at den er internasjonal (kjedelig) nok til å tilfredsstille alle ganer
- Drar jeg til Hellas er strand og basseng ikke viktig, opplevelser teller mye mer enn sol og bad.
Dette har med personlige referanser å gjøre, med andre ord: Hver sin smak!
26 timmars restid till exempel...fyra dar tog det oss en annan gång...och nån gång sov vi i kusin besättningsmannens hytt,
Men tyvärr så är det väl lite åt det hållet.
Haha, jag som tyckte att jag överdrev;)flabb_flab.
Tack för respons ni andra ocksåbye_bye
Men ellabella, plattång...flabb_flab
För mig är alla Greklandsresor all inclusive, det är det som det fina med Grekland:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.