handdator

Visa fullständig version : Förändringar i Faros?


Stina
2009-11-16, 16:41
Hej!

Tittade just på fotoresebrevet från bland annat Sifnos och såg då att Faros verkar ha förändrats sedan jag var där för ett par år sedan.

Vad är det som byggts nedanför Rooms Thalatta ovanför stranden? Där brukade det gå getter och beta under olivträden:(..

Såg även ut som att Thalatta byggt tak ovanför sina terrasser?

:confused:

//Stinabye_bye

Kalimera
2009-11-16, 17:15
Vad är det som byggts nedanför Rooms Thalatta ovanför stranden? Där brukade det gå getter och beta under olivträden Det är några nybyggda "bungalows", och några halvklara dito.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/sifnos_faros_3.jpg

Ser ut så här.

Såg även ut som att Thalatta byggt tak ovanför sina terrasser? Ja, på de nedre rummen. Rummen uppe har parasoll.

Resebrevet finns här (http://www.kalimera.se/resebrev/2009/grekland_10.html) för den som inte läst det.

Stina
2009-11-16, 17:25
Tack för svar, Janne!

Får lite blandade känslor..lite trist att det byggs där för det var en sådan fridfull plats samtidigt som det nog skulle vara väldigt fint att bo där, bungalows är mysigt att bo i tycker jag.

//Stinabye_bye

Marianne
2009-11-16, 17:26
Oj, vilken förändring i Faros! Men det blir nog fint när det är färdigt, även om man ska vänja sig vid att se något så nytt och fint i stället för getter.

Fint fotoresebrev med härliga bilder af Ingerelsa, bilder som verkligen fick en att lääängta tillbaka.

Även på stranden vid Platy Gialos på Serifos hade det skett förändringar såg jag. En ruskigt ful trappa hade byggts. Synd! Då tycker jag i alla fall att man försöker hålla det snyggare med det nybyggda i Faros på Sifnos, får hoppas det stämmer i verkligheten också!

kari
2009-11-16, 20:40
Oj, vilken förändring i Faros! Men det blir nog fint när det är färdigt, även om man ska vänja sig vid att se något så nytt och fint i stället för getter.

Det blir det sikkert :) - men spørsmålet er n å r de blir ferdig ;)

Disse halvferdige bungalowene sto slik allerede da vi var i Faros i juni 2006 bye_bye

Kalimera
2009-11-17, 07:39
Disse halvferdige bungalowene sto slik allerede da vi var i Faros i juni 2006 De jobbade på husen när vi var där somras så de är kanske färdiga till nästa sommar. Hoppas det, för det ser ju trevligare ut med färdiga hus än skelletthus.

Marianne
2009-11-17, 08:50
...stranden vid Platy Gialos på Serifos...
Skrivfel från min sida, det skulle självklart ha stått "...stranden vid Psilli Amos på Serifos...".

...men spørsmålet er n å r de blir ferdig ;)
Disse halvferdige bungalowene sto slik allerede da vi var i Faros i juni 2006 bye_bye
Men något händer det i alla fall, för när vi var där 2005 var det bara getter i vild natur!

De jobbade på husen när vi var där somras så de är kanske färdiga till nästa sommar.
Det låter ju bra. Jag tror inte att man just på den här platsen i Faros skulle tillåta att ett bygge står stilla som skelletthus i många år. Ska bli spännande att se nya bilder från Faros 2010.

inkfish
2010-06-11, 14:59
Nybyggena ser likadana ut just nu. Ingen har jobbat dar medan jag bott i Faros, efter vad jag sett.

Det vita fardigbyggda huset som syns pa bilden (med tva mindre hus bakom och en fantastisk tradgard som vuxit upp sedan bilden togs) ags av en stenrik israelisk familj. De var dar forra veckan - och hade da med sig en av sina tva batar, en jattelyxmotorbat som lag i viken utanfor. Sa vitt jag forstod bodde familjen i huset medan batens besattning bodde ombord)

RUJO
2010-06-11, 16:18
De jobbade på husen när vi var där somras så de är kanske färdiga till nästa sommar. Hoppas det, för det ser ju trevligare ut med färdiga hus än skelletthus.

Oj vad jag längtar dit. Vi kommer dit första veckan i september. Fick så
småningom en vecka på Aperanto, Faros. Lite dyrt men hoppas att det och Faros motsvara vad vi längtar till. Tar också några nätter i Apollonia innan vi lämnar Sifnos. Återkopplar med synpunkter.