handdator

Visa fullständig version : Thassos 2010


Cinderella
2009-11-15, 16:26
Sitter och lurar lite på nästa års sommarresa. Bestämt sedan långt tillbaka går även nästa resa till Thassos, denna underbara ö. Tänkte kolla om någon bott på Egli Studios? Någon?

Ma-Pia
2010-01-02, 17:18
Hej var på Thassos 06 bodde på Egli i Skala Potamias. Jag o min familj tyckte det var ett bra hotell inte direkt mysigt men rent o snyggt, poolen var ganska liten men det är inte långt till den härliga sandstranden. Det fanns restriktioner hur man använde handdukarna, inga mascara fläckar:eek: då blev man ersättningsskyldig fanns en lapp som talade om vad man fick o inte o vad det kostade.
har bokat till Thassos iår men då ska vi bo på hotell i andra ändan av byn.
Gör ett besök hos den skrattande grekiskan hemtrevlig restaurang med hemgjord riktig grekisk mat, tror stället hette Magic Coast men servitrisen=dottern till ägarna skratta mest hela tiden där av vårt namn.
De hade chicken on spit, som var helgrillad kyckling mums kan nästan känna doften nu när jag skriver om den. Längtar som en tok. Nedräkningen har iaf börjat.klapp_klapklapp_klap

Cinderella
2010-01-05, 12:48
Fniss, jag vet PRECIS vem du pratar om på Magic Coast. För övrigt var Magic Coast en av våra favorittrestauranger (kanske för att vår dotter alltid fick en strutglass?), även Gatos och Green Sea tillhör favvisarna. Vart ska ni bo i år då? Vi bodde på Korina förra sommaren, men nu har Apollo inte det kvar i sitt utbud, därför blev det Egli istället. Aja, det kommer nog att bli toppen!

Ma-Pia
2010-01-06, 13:47
I år ska vi bo på Miramare kände att vi skulle prova på med bara hotellrum har bara bott i lägenhet förut, o nu när barnen flugit iväg så kändes det rätt. Men man vet aldrig kanske man saknar att göra egen frukostAng_elx. Det här är första gången vi åker tillbaka till en ö som vi varit på tidigare, har alltid försökt hitta nya mål, men efter, vågar knappast skriva:o, Naxos blev en besvikelse, dels på grund av den långa restiden, så kände vi att Thassos är lagom lång båttur. Vi är inga båtluffarmänniskor.
Denna gång åker vi mitt i juli brukar annars försöka åka senare men det gick inte i år.
Hoppas ni blir nöjda med Egli har för mej att det lokalt kallades Susanas eller nåt liknande.
Nu är det 188 dagar kvar det känns långt när det är -14 o snö utanför fönstret tur att kalimera finns så man kan drömma sej bort en stund. _B-anana