handdator

Visa fullständig version : Kavouras Village


MariaS
2005-10-10, 17:09
Nån som bott på detta hotell? Berätta gärna mer om hotell och omgivning. Tack.

Titti
2005-10-10, 21:52
Hej Maria!

Jag har bott på Kavouras Village sept. -03, och har bara gott att säga om det hotellet! Det är som radhuslängor, vilket gör att det är väldigt lugnt och fint. Det ligger rätt högt och i utkanten av Agios Prokopios, "lantligt" som det stod i Apollokatalogen, och det stämmer. Man hör både tuppar och åsnor och andra djur där. Det är en liten promenad på ca 15 min. ner till byn med tavernor och affärer. Det finns även uttagsautomat i byn.

På vägen ner till Ag. Prokopios på vänster hand ligger en tyskägd taverna, som är toppenbra! Tyvärr minns jag inte namnet på den.

Det är ju ca 6 km in till Naxos stad, men det går bussar rätt ofta, så det är lätt och billigt att ta sig dit.

Inte så långt från hotellet ligger en halvö med lite karg natur, där man kan ströva omkring. Det påminner faktiskt om fjällnatur ovanför trädgränsen.

Om du undrar något mera, så svarar jag gärna, om jag kan.:)

Titti

MariaS
2005-10-11, 07:56
Tack för ditt svar. Hur är stranden där och hur långt är det till stranden. Hur ser det ut med tavernor och liknade. Är poolen och rummen ok?

Titti
2005-10-11, 08:53
Hotellet ligger en bit från stranden. Det tar väl 10 - 15 min. att gå dit ner. Den stranden räknas som en av de bästa i Grekland, om jag har förstått det hela rätt. Sand, långgrunt, vackert. Säkert flera km lång. När vi var där, blåste det rätt rejält, och vi är inga solbadare, så vi låg där bara en gång. Däremot strövade vi längs med stranden, och badade förstås.

Hotellet har en fin pool med barnavdelning, solstolar, bar mm.

Vad gäller tavernor, så finns det en hel del i Ag. Prokopios och Agia Anna. Vi fastnade ju för den jag skrev om i förra inlägget, så vi provade inga fler i byn. Inne i stan är utbudet större förstås. Jag kan rekommendera "Farao", som ligger en bit upp i stan och lite söder om "centrum". Där åt vi kleftiko ffg och den var GOD!