handdator

Visa fullständig version : Fototävlingen - KUL!


Elisabet
2005-10-10, 11:56
Fototävlingen har ju skapat långa trådar förr, men en tråd med 92 inlägg en vecka INNAN tävlingstiden är slut, måste vara en klar toppnotering! :)

Satt just och tänkte på vilket sug tävlingen har skapat på några år. Redan NU väntar man med spänning på att få se årets bilder! Och ändå kan jag utan omsvep erkänna att det första året tyckte jag hela tävlingen var lite småfånig.
Men som sagt, nu är jag lika fånig själv och bara väntar på alla härliga bilder, som ju oavsett kvalitet alltid har något att säga :)

KUL ska det bli när bilderna äntligen kommer! klapp_klap

Hasse
2005-10-10, 13:39
Ja det ska bli kul att se den enorma blandning av alster som deltar i år. De jag skickat in har jag inga som helst förhoppningar om. Jag har haft förhoppningar förr om åren och blivit närmast besviken så nu gör jag tvärtom och kommer därför att vinna alla tre katergorierna :rolleyes: :rolleyes: :confused:


Nej skämt åsido tycker jag det är kul att vara med.



Hasse :cool: :)

epiros
2005-10-10, 13:56
Fototävlingen har ju skapat långa trådar förr, men en tråd med 92 inlägg en vecka INNAN tävlingstiden är slut, måste vara en klar toppnotering! :)

Satt just och tänkte på vilket sug tävlingen har skapat på några år. Redan NU väntar man med spänning på att få se årets bilder! Och ändå kan jag utan omsvep erkänna att det första året tyckte jag hela tävlingen var lite småfånig.
Men som sagt, nu är jag lika fånig själv och bara väntar på alla härliga bilder, som ju oavsett kvalitet alltid har något att säga :)

KUL ska det bli när bilderna äntligen kommer! klapp_klap

Vad nu då ? En ny tråd i ämnet. Ny toppnotering på gång kanske:Dklapp_klap

bye_bye Tommy

Riitta
2005-10-10, 21:11
Äntligen den rätta rubriken:D klapp_klap

Riitta,som försöker tvinga sin man och skicka in bilder:)

Ingerp
2005-10-11, 09:21
Visst är det!

Jag har skickat in mina bilder, inte med förhoppning om att vinna (tyvärr) utan för att jag gillar dem. Hoppas kan man ju sedan på att några fler än jag tycker att de är bra.

Ska bli jättekul att se vad alla har för olika motiv och tankar, inte minst om ämnet "Blått".

Lycka till alla som bidragit!bye_bye

Inger, som precis som Hasse tycker det är kul att vara med!

Lissi
2005-10-11, 16:22
Visst är det!

Jag har skickat in mina bilder, inte med förhoppning om att vinna (tyvärr) utan för att jag gillar dem. Hoppas kan man ju sedan på att några fler än jag tycker att de är bra.

Ska bli jättekul att se vad alla har för olika motiv och tankar, inte minst om ämnet "Blått".

Lycka till alla som bidragit!bye_bye

Inger, som precis som Hasse tycker det är kul att vara med!


Jo, precis så har jag med gjort, skickat de bilder jag gillade mest! Fast den allra roligaste bilden blev stulen för den fanns i kameran som blev stulen näst sista kvällen!:mad: :mad: :mad: !

Chris
2005-10-11, 20:47
Tyvärr blev det inga bilder från årets tripp. Men nästa år så ska jag vara med. Nu har jag hela vintern på mig att djup-plugga alla instruktioner till nya kameran. Och kanske provknäppa också. Fast jag hatar instruktionsböcker__D:mad:

Kul ska det i alla fall bli att få se alla andras alster! Hoppas det blir några med "el-nystan" på. De värmer extra gott. Det är Grekland. :cool:

Chris
bye_bye

PO
2005-10-11, 21:36
Jo, precis så har jag med gjort, skickat de bilder jag gillade mest! Fast den allra roligaste bilden blev stulen för den fanns i kameran som blev stulen näst sista kvällen!:mad: :mad: :mad: !

Hur/var blev den stulen?
Vi lämnar alldeles för dyra prylar på rummet ibland med nå´n lite naiv förhoppning att grekerna är så ärliga som det verkar/ryktas.

//PO
-borde veta bättre?

Lissi
2005-10-11, 22:05
Den blev kvarglömd på ett bord på en servering ett par minuter.....När vi upptäckte det några steg bort så var den VÄCK! Servitören blev helt chockad! Han trodde kanske att vi trodde att det var han....Men det var SÅ många som gick där på hamnpromenaden så det kan ha varit vem som helst...Det mest retsamma är väl att "tjuven" nog trodde att det var en digitalkamera....men så var det ju inte..en vanlig APS-kamera....Kameran kunde jag vara utan men BILDERNA! 30 bilder ! Varav den som SÄKERT hade vunnit fototävlingen:D :D var en.....;)

xristina
2005-10-12, 07:07
Vi lämnar alldeles för dyra prylar på rummet ibland med nå´n lite naiv förhoppning att grekerna är så ärliga som det verkar/ryktas.

Jeg tror fortsatt at grekerne er så ærlige som jeg har erfart. Det er ikke grekerne jeg er redd for skal stjele noe, men heller andre turister... :(

xristina
2005-10-12, 07:08
Varav den som SÄKERT hade vunnit fototävlingen:D :D var en.....;)
Ja, det er klart! Det tviler vi ikke på! :)

Elisabet
2005-10-12, 09:22
Kameran kunde jag vara utan men BILDERNA! 30 bilder ! Usch vad trist och irriterande!

Varav den som SÄKERT hade vunnit fototävlingen:D :D var en.....;)Självklart är det så :)
Men då kan du väl berätta vad det var för speciellt motiv, som vi nu inte kommer att få rösta på :)

Lissi
2005-10-12, 09:59
HA ha..JA nu är ni ju nyfikna förstås! Jo det var en stor skylt på ett hus där det stod MOTORBIKES FOR RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! Det såg väldigt roligt ut! Men vinnare vet man ju inte, det var mest på skoj jag skrev så... :D

Elisabet
2005-10-12, 10:02
HA ha..JA nu är ni ju nyfikna förstås! Jo det var en stor skylt på ett hus där det stod MOTORBIKES FOR RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! Det såg väldigt roligt ut! Men vinnare vet man ju inte, det var mest på skoj jag skrev så... :DDu, det låter faktiskt som en typisk vinnarbild. Särskilt om det dessutom var en söt liten katt nånstans bland hojjarna ;)

CamillaN
2005-10-12, 10:32
RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! :D

Nåt liknande såg jag på Rhodos för länge sedan, fast det var ett gammalt vesp VRAK och över stog en skylt "Svensk Hyrcykel" :eek: :D
//Camilla.

xristina
2005-10-12, 12:08
Du, det låter faktiskt som en typisk vinnarbild. Särskilt om det dessutom var en söt liten katt nånstans bland hojjarna ;)
Og jeg håper at det blir et bilde uten katt som vinner. Jeg forstår forsatt ikke hvordan dette kattebilde fra i fjor kunne gå foran ditt bilde av den gamle damen, Elisabeth (tror det var ditt). Sorry, Uffe - bilde var fint, men... :rolleyes:

inkfish
2005-10-12, 12:22
Men det förstår jag;)

Specialbild enbart för xristina:

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/P1010013.jpg

Elisabet
2005-10-12, 12:34
http://www.world-of-smilies.com/html/images/smilies/tiere/cat3.gif Sånna bilder har ju handicat i den här tävlingen ;)

Kalimera
2005-10-12, 12:37
HA ha..JA nu är ni ju nyfikna förstås! Jo det var en stor skylt på ett hus där det stod MOTORBIKES FOR RENT! ..och så under skylten stod tre fullständiga VRAK som en gång säkert varit motorcyklar eller vespor! Det såg väldigt roligt ut! Men vinnare vet man ju inte, det var mest på skoj jag skrev så... :DJag tyckte mig se den bilden i veckans skörd. Tjuven kände naturligtvis till tävlingen och visste att det låg en bra bild i kameran. Vi får se hur många röster den får. :D

Kalimera
2005-10-12, 12:40
KUL ska det bli när bilderna äntligen kommer! Gissa hur kul jag har det! Det är oerhört spännande att öppna all mejl ännu roligare blir det förstås när alla bilder ligger samlade.

Nu är det bara fem dagar kvar för er som ännu inte skickat in era bilder. Sista dag är på söndag (16/10).

Elisabet
2005-10-12, 12:46
Gissa hur kul jag har det! Hmm... skulle ha behövt en röst till den meningen för att vara säker på hur jag ska tolka den :rolleyes:
Det måste ju röra sig om ett hundratal mejl och uppemot 400 bilder. Spännande? Visst. Men liiiiite tjatigt blir det väl ändå??? ;)

Kalimera
2005-10-12, 13:12
Hmm... skulle ha behövt en röst till den meningen för att vara säker på hur jag ska tolka den :rolleyes:
Det måste ju röra sig om ett hundratal mejl och uppemot 400 bilder. Spännande? Visst. Men liiiiite tjatigt blir det väl ändå??? ;) Ja, liiiiite. :rolleyes:

inkfish
2005-10-12, 13:19
Apropå tjatigt: när jag kollar bidragen under tävlingstiden tänker jag ibland: snälla, inte en enda jäkla blå dörr till, inte ett enda vitt kapell på en bergskant med havet nedanför, PLEASE....

Sen åker jag till Grekland och hittar mig själv och min kamera framför varenda blå dörr och vartenda vitt kapell jag kan uppbringaflabb_flab flabb_flab

xristina
2005-10-12, 13:43
Takk kjære Ink, for dette herlige bilde. Altså; jeg har ikke noe imot katter, jeg lar meg bare ikke vippe av pinnen så enkelt som andre her, bare fordi et pelsbefengt dyr er med... :rolleyes: For meg er det mye mer Hellas i den gamle damen, enn en katt...

Riitta
2005-10-12, 16:02
Och jag tänker: Inte en Myhtosglas eller flaska tillflabb_flab
Och någon kattbild röstar jag inte heller på längre,hur söta dom än är:o

Riitta

Riitta
2005-10-12, 16:08
Ja, liiiiite. :rolleyes:

Tröttnar du så skicka dom till mig:D

Riittabye_bye

inkfish
2005-10-12, 16:10
Och jag tänker: Inte en Myhtosglas eller flaska tillflabb_flab


Eller hur... Mythos- eller retsinaflaska med belysning bakifrån flabb_flab

Riitta
2005-10-12, 16:12
Precisflabb_flab

Riittabye_bye

epiros
2005-10-12, 16:49
Jag hoppas på att få se många blåa aborrar i år;) :)

( och fler inlägg i den här tråden så vi når en ny toppnotering i ämnet:D )

bye_bye Tommy

Riitta
2005-10-12, 16:53
Det var ju du som skulle stå för dom manipulerade abborrarna i år:D

Jag skall väl inte anmärka på andras bildmotiv:o Har inte så märkvärdiga själv:o
Fast en är lite rolig förstås,om jag tänker efter:) Men det är säkert bara jag som tycker:o

Riitta

epiros
2005-10-12, 17:59
Det var ju du som skulle stå för dom manipulerade abborrarna i år:D

Riitta

Joovisst:D , men om det är många abborrar med, så tänkte jag kanske det blir svårare att upptäcka att min är manipolerad;) :D o så vinner jag naturligtvis med den då ju:cool: flabb_flab

Kalimera mycke mera

bye_bye Tommy

Ingerp
2005-10-12, 19:47
Apropå tjatigt: när jag kollar bidragen under tävlingstiden tänker jag ibland: snälla, inte en enda jäkla blå dörr till, inte ett enda vitt kapell på en bergskant med havet nedanför, PLEASE....

Sen åker jag till Grekland och hittar mig själv och min kamera framför varenda blå dörr och vartenda vitt kapell jag kan uppbringaflabb_flab flabb_flab


..och jag som just sa till maken att han borde skicka in ett bidrag han med. Gissa med vad... jo just det! Ett vitt kapell på bergskanten med havet nedanför och med en blå dörr:o

Inger

Riitta
2005-10-12, 20:00
Vita kapell tycker jag är jättefint:)

Riittabye_bye

inkfish
2005-10-12, 20:02
..och jag som just sa till maken att han borde skicka in ett bidrag han med. Gissa med vad... jo just det! Ett vitt kapell på bergskanten med havet nedanför och med en blå dörr:o

Inger


:D :D

Klart han ska göra, bry dig inte om mitt gnäll :D! Jag tar ju som sagt själv mängder av såna bilder flabb_flab

Elisabet
2005-10-12, 20:04
Klart han ska göra, bry dig inte om mitt gnäll :D! Ja huvudsaken är ju att vi slipper kattbilderna i år :cool:

epiros
2005-10-12, 21:39
Ja huvudsaken är ju att vi slipper kattbilderna i år :cool:

Mjaaouuuusnyft_drop

bye_bye Tommy

karinafp
2005-10-12, 21:43
Ja huvudsaken är ju att vi slipper kattbilderna i år :cool:

Oops!!!

Karin

;)

Riitta
2005-10-12, 21:45
Oops!!!

Karin

;)
Hur många kattbilder har du skickat in,Karin:D

Riitta;)

Lissi
2005-10-12, 21:46
Jo, grekiska huskatter är ju speciella...Vi hade en ilsken en som kom var dag och "krävde" mat..Kräsen var den rackaren också! Fick han inte vad han ville så fräste han och klöstes..... Ja, han finns på våra bilder, dock INTE i tävlingen! Inte åsnan heller som tuggade på min Kalimeratröja!

Riitta
2005-10-12, 21:48
Jo, grekiska huskatter är ju speciella...Vi hade en ilsken en som kom var dag och "krävde" mat..Kräsen var den rackaren också! Fick han inte vad han ville så fräste han och klöstes..... Ja, han finns på våra bilder, dock INTE i tävlingen! Inte åsnan heller som tuggade på min Kalimeratröja!

Det var ju synd att inte åsnan var med.Dom har vi inte tröttnat på ännu,eller:rolleyes: :)

Riitta

Elisabet
2005-10-12, 21:49
Inte åsnan heller som tuggade på min Kalimeratröja!Synd :( Den hade jag röstat på annars :)

karinafp
2005-10-12, 21:50
Hur många kattbilder har du skickat in,Karin:D

Hi hi hi... hade två som jag funderade på. Men den ena, med katten som sitter och väntar på mat under en skylt med "fresh fish" hamnade ju i reseberättelsen, och den andra blev inte bra, tyvärr... Det var en misse som satt mitt i en bana på minigolfen, som ett levande hinder. :D Tyvärr var det sent en kväll (på väg hem från Pelagos), så bildkvalitén blev inte den bästa...:( Kolsvart bakgrund och lysande knallgröna kattögon. Om jag hade kunnat konsten, skulle jag givetvis ha fixat till detta i mitt bildbehandlingsprogram...:rolleyes:

Karin

Lissi
2005-10-12, 21:50
BINGO!! Sa sambon när han fotade "TVÅ åsnor på samma bild!

Jag älskar honom ändå!;)

Lissi
2005-10-12, 21:53
..sen har jag en bild på två getter som står under en skylt på stranden där det står FREE SUNBEDS:... Fast den är lite suddig skylten.....eller på samma strand där en get går runt bland borden på tavernan...DEN tavernan hade som specialitet"FRESH GOAT OF THE DAY!"..fast DET visste nog inte geten!:D :D

epiros
2005-10-12, 21:56
Konstigt att det förekommit så lite grekiska hundar i fototävlingarna tidigare år egentligen....

Voff voff:p

bye_bye Tommy

Elisabet
2005-10-12, 21:58
BINGO!! Sa sambon när han fotade "TVÅ åsnor på samma bild!

Jag älskar honom ändå!;)Han vet nog inte hur lyckligt lottad han är :)
Jag var faktiskt med om nästan det motsatta en gång för mycket länge sedan, när jag vandrade längs en led i schweiziska alperna och skulle bli fotad med berget Jungfrau i bakgrunden. Då passerade en man och sa till mitt sällskap/fotografen: "Da haben Sie zwei schönen jungfrauen" :p

Lissi
2005-10-12, 22:01
Fast de menade nog samma sak (hoppas jag!)..att vi är vackra alltså....

Elisabet
2005-10-13, 21:31
Fast de menade nog samma sak (hoppas jag!)..att vi är vackra alltså....DET tror jag ABSOLUT!!! :)

inkfish
2005-10-16, 19:16
Kom igen med alla kattbilderna nurå Janne, jag vill börja rösta NUUUU_B-anana _B-anana _B-anana

Det här ska bli så KUL:D

epiros
2005-10-16, 19:25
jag vill börja rösta NUUUU_B-anana _B-anana _B-anana



Jag OXÅ :D

bye_bye Tommy

Riitta
2005-10-16, 19:29
Jag vill också rösta,fast inte på kattbilderna:D
Jag vill rösta på alla fina kapell,tavernor,åsnor......_B-anana

OCH TRÖJOR förstås,glöm inte dom:D

Riittabye_bye

Ivi
2005-10-16, 19:34
Kom igen med alla kattbilderna nurå Janne, jag vill börja rösta NUUUU_B-anana _B-anana _B-anana

Det här ska bli så KUL:D

STOPP OCH BELÄGG! Har för mig att jag har ett fint exempel någonstans på "blått"...har bara inte hittat det än...har ju några timmar på mig dock! :D

Ivi
-alltid i sista minuten ;)

epiros
2005-10-16, 20:21
STOPP OCH BELÄGG! Har för mig att jag har ett fint exempel någonstans på "blått"...har bara inte hittat det än...har ju några timmar på mig dock! :D

Ivi
-alltid i sista minuten ;)

Nåt blått o vått kanske:) ?

Snabba dig på så vi slipper vänta mer;):D

bye_bye Tommy

kari
2005-10-16, 20:33
Jag vill också rösta,fast inte på kattbilderna:D
Jag vill rösta på alla fina kapell,tavernor,åsnor......_B-anana

OCH TRÖJOR förstås,glöm inte dom:D

Riittabye_bye

Og jeg vil stemme på de bildene jeg synes er BEST uansett MOTIV :)

- til og med på kattebilder ;)

G l e d e r meg til å se alle de garantert flotte bildene :D

:) Kari
- som også er utålmodig nå

Ivi
2005-10-16, 21:28
Nåt blått o vått kanske:) ?

Snabba dig på så vi slipper vänta mer;):D

bye_bye Tommy

Inte det minsta vått faktiskt! :D
Har dock fortfarande inte hittat det :(

Ivi
-som söker febrilt

Riitta
2005-10-16, 21:36
Har du inte ordning på dina bilder:eek: :D

Riitta

Ivi
2005-10-16, 22:07
Har du inte ordning på dina bilder:eek: :D

Riitta

He,he! :o Har faktiskt skickat iväg det ett par minuter sedan!

Ivi

Riitta
2005-10-16, 22:09
Lycka till:)

Riittabye_bye

epiros
2005-10-16, 22:10
He,he! :o Har faktiskt skickat iväg det ett par minuter sedan!

Ivi


Härligt:) BLÅTT ÄR FLOTT klapp_klap

bye_bye Tommy

Mikke
2005-10-17, 17:25
....apropeau kattbilder: Pelagos-missen fick spader en kvaell och klaettrade upp pa mina diminutiva skuldror, samt borjade frenetiskt att slicka/aeta pa mitt har-gel....Det togs en del bilder pa detta, av Ciakoohler har jag for mig....:D (har jag skrivit om detta tidigare....i sa fall, forlat en gammal uv..)
Mikke

karinafp
2005-10-17, 17:31
....apropeau kattbilder: Pelagos-missen fick spader en kvaell och klaettrade upp pa mina diminutiva skuldror, samt borjade frenetiskt att slicka/aeta pa mitt har-gel.

Då börjar man ju ofelbart undra vad för slags hårgel du har inhandlat. Tillverkat av fiskleverolja, kanske? ;)

Karin

Riitta
2005-10-17, 17:31
Och så har du missat fototävlingen i år igen:rolleyes:
Synd att inte den roliga bilden som jag gillar kom med:o
Vet du vilken jag menar? När ni röjde på Pelagos i våras.(alltså städade,och kånkade:D )

Riittabye_bye

Mikke
2005-10-17, 17:49
Då börjar man ju ofelbart undra vad för slags hårgel du har inhandlat. Tillverkat av fiskleverolja, kanske? ;)

Karin

Billigt grekisk gel av obestaemd kvalit'e.....tydligen innehaller det nat fiskliknande, vad vet jag....:D
Mikke

Mikke
2005-10-17, 17:50
....nae, missade inte tevlingen, Stena skickade in mina bilder...hihi.....
Mikke

Riitta
2005-10-17, 17:51
Så bra dåklapp_klap Fast den bilden jag menar kom säkert inte med:o

Riitta

ciakoohler
2005-10-17, 18:23
....apropeau kattbilder: Pelagos-missen fick spader en kvaell och klaettrade upp pa mina diminutiva skuldror, samt borjade frenetiskt att slicka/aeta pa mitt har-gel....Det togs en del bilder pa detta, av Ciakoohler har jag for mig....:D (har jag skrivit om detta tidigare....i sa fall, forlat en gammal uv..)
Mikke
Tror inte jag sett nåt om det,fast jag var ju där.Tyvärr utan kamera verkar det som,men häftigt såg det ut.Kanske var det din vi plåtade med. Cia

epiros
2005-10-17, 18:43
Billigt grekisk gel av obestaemd kvalit'e.....tydligen innehaller det nat fiskliknande, vad vet jag....:D
Mikke


Jamen, då är det ju inte så underligt om det börjar bli lite glatt
på skulten din:D

bye_bye tommy

Riitta
2005-10-17, 18:45
Det är nog det grekiska undermedlet mot håravfall han har fått tag på i allafall:D
Inte konstigt om det luktar fisk:D

Riitta

epiros
2005-10-17, 18:49
Det är nog det grekiska undermedlet mot håravfall han har fått tag på i allafall:D
Inte konstigt om det luktar fisk:D

Riitta


Säkert är det BLÅTT och FLÅTT oxå flabb_flab

bye_bye Tommy

Mikke
2005-10-17, 19:38
Jamen, då är det ju inte så underligt om det börjar bli lite glatt
på skulten din:D

bye_bye tommy
Ja....hellre glatt peau skulten aen trakigt inuti....:D

epiros
2005-10-17, 20:54
Ja....hellre glatt peau skulten aen trakigt inuti....:D


Prexist:D O skulle det bli alldeles för glatt kan man ju köra med hatt:)

bye_bye Tommy

Elisabet
2005-10-18, 08:36
Nu börjar det bli spännande! Tävlingstiden är slut och dagen när bilderna kommer närmar sig :)

Fast det lär nog dröja än ett tag, med tanke på allt jobb som krävs för att lägga ut dem. Men den som väntar på nåt gott... :)

Det ska verkligen bli roligt att se alla härliga greklandsmotiv! :)

Hasse
2005-10-18, 08:43
Prexist:D O skulle det bli alldeles för glatt kan man ju köra med hatt:)

bye_bye Tommy


Bilförare "+ 50" ???



Hasse:rolleyes:

epiros
2005-10-18, 09:34
Bilförare "+ 50" ???



Hasse:rolleyes:


flabb_flab Njaej
Ovan moppechaffis som fått fnatt i en hatt ??? :)

bye_bye Tommy