handdator

Visa fullständig version : Nya charterresmål?


Tassetroll
2005-10-10, 08:52
Det verkar ju bara dras in på resmål i grekland hos charterarrangörerna för vart år som går. MYCKET trist tycker jag som vill åka charter och ha mycket att välja på. Tror ni att det kommer dyka upp något nytt (eller nygammalt) resmål hos någon av arrangörerna sommaren -06? Vilket resmål skulle ni vilja se i katalogerna? Jag vill gärna se Kefalonia och hoppas starkt på det!

//Tass

Lissi
2005-10-10, 15:49
Jag saknar Poros som är en liten by på östra sidan av Kefalonia...Apollo hade boende där sommaren1993 och -94. Vi var där då, men sen försvann det! SYND!!!! Där var jättefint.
Annars hoppas jag på mer av fastlandet!! Tex efter kusten norr om Volos..DET vore något! Även på Peleponnessos t ex Nafplion... även mer av de Nordegeiska öarna, inte bara Tassos om den ön ens finns kvar som charter......
Önskelistan är lång!_B-anana_B-anana

ricky
2005-10-10, 18:22
Apollo har kommit med resmålen för 2006.

Nyheter är Thassos och Antiparos.

Riitta
2005-10-10, 21:16
Trevliga öar båda två:)

Riitta

snorfus
2005-10-10, 21:58
Jag saknar Poros som är en liten by på östra sidan av Kefalonia...Apollo hade boende där sommaren1993 och -94. Vi var där då, men sen försvann det! SYND!!!! Där var jättefint.
Annars hoppas jag på mer av fastlandet!! Tex efter kusten norr om Volos..DET vore något! Även på Peleponnessos t ex Nafplion... även mer av de Nordegeiska öarna, inte bara Tassos om den ön ens finns kvar som charter......
Önskelistan är lång!_B-anana_B-anana
).

AGGE
2005-10-11, 13:42
Hejsan Tassetroll!
Jag minns inte var, men jag har bestämt för mig att jag läste nånstans att just Kefalonia skulle komma tillbaka nästa år. Minns det för att jag tänkte på Kapten Corellis mandolin.
bye_bye
Agge

Tassetroll
2005-10-11, 14:57
Hejsan Tassetroll!
Jag minns inte var, men jag har bestämt för mig att jag läste nånstans att just Kefalonia skulle komma tillbaka nästa år. Minns det för att jag tänkte på Kapten Corellis mandolin.
bye_bye
Agge



ÅÅåååå, hoppas hoppas!_B-anana

//Tass

Ruby
2005-10-11, 15:16
Hejsan Tassetroll!
Jag minns inte var, men jag har bestämt för mig att jag läste nånstans att just Kefalonia skulle komma tillbaka nästa år. Minns det för att jag tänkte på Kapten Corellis mandolin.
bye_byeVar det inte Janne som nämnde det nyligen? :confused:

Ruby

Kalimera
2005-10-12, 12:50
Var det inte Janne som nämnde det nyligen? Jo, det var ett rykte jag hörde, men nu verkar det bara ha varit just ett rykte. Såvida det inte dyker upp någon ny aktör, eller om Airtours satsar ännu mer i år. Däremot såg jag igår på My Travel att Ving och Always (kanske) börjar med resor till Karpathos, och att Ving skulle börja med resor till Lesbos och Limnos. Jag skriver kanske inom parantes eftersom de inte går att boka, och att resorna är lite "kluriga" att hitta till. Men om det stämmer är det ett steg i rätt riktning, och Limnos verkar vara väldigt spännande!

inkfish
2005-10-12, 13:21
Alltså, både Ving och Always beskriver hotellen på både Karpathos och Limnos med bilder, betyg och allt - det MÅSTE stämma.

Till exempel har de det där förskräckliga höga bygget Miramare, på väg bort mot Pelagos från stan.

Eva L
2005-10-12, 13:23
My Travel åkte till Karpathos för några år sedan så det är väl dags att starta upp igen. Tack vare deras lilla plan som vi fick en extravecka på ön. klapp_klap

inkfish
2005-10-12, 13:27
Vings flaggor hängde fortfarande kvar här och var i Pigadia. Nu kommer de till användning igen, även om det är konstigt att de hattar fram och tillbaka med ett resmål på det viset. Förmodligen ett tecken på att Grekland gått bra i år och det är ju kul.

Gita
2005-10-12, 13:45
Tack vare deras lilla plan som vi fick en extravecka på ön. klapp_klap

Det vore roligt att höra hur det gick till...

/Gita

Eva L
2005-10-12, 13:55
Ving hade tvingats sätta in ett annat plan som hade två platser för lite så frivilliga som ville stanna en extra vecka efterlystes. Vi som redan varit där 14 dagar stannade gärna några dagar till och så blev det. Efter lite övertalning från dottern anmälde vi oss som frivilligga och fick hoppa av bussen strax utanför Pigadia. Ditkallad bil förde oss till en fin tvårumsvåning och dagersättningen från resebolaget täckte mer än väl våra behov. Kan väl bara tillägga att jag hade en förstående chef som inte hade så mycket mer att göra än att bevilja ytterligare en veckas ledighet. Vi fick flyga med norrmännen hem och reguljärt från Oslo men tom taxfreepåsarna på våra förbeställda varor lyckades flygbolaget ordna fram åt oss.

Eva

Gita
2005-10-12, 13:57
Lyllos er! Jag skulle nog också "ställt upp" och stannat en vecka till...

/Gita

Ingrid
2005-10-12, 14:27
Vings flaggor hängde fortfarande kvar här och var i Pigadia. Nu kommer de till användning igen, även om det är konstigt att de hattar fram och tillbaka med ett resmål på det viset. Förmodligen ett tecken på att Grekland gått bra i år och det är ju kul.

Ving har fløyet fra Oslo til Karpathos i mange år nå - så da er vel det forklaringen på flaggene i Pigadia ;)

inkfish
2005-10-12, 14:44
Aha, tack Ingrid! Så är det naturligtvis.

Tassetroll
2005-10-12, 15:27
Alltså, både Ving och Always beskriver hotellen på både Karpathos och Limnos med bilder, betyg och allt - det MÅSTE stämma.

Till exempel har de det där förskräckliga höga bygget Miramare, på väg bort mot Pelagos från stan.



Jaså? Nu blev jag nyfiken, Karpathos är nämligen ett av mina tänkbara resmål nästa sommar och det är ju toppen om man får mer att välja på. Vart har du hittat detta? På deras hemsidor antar jag, men vart? Jag måste vara dålig på att hitta...

//Tass

Ella
2005-10-12, 15:58
Hur ska det gå med charter till Antiparos? Får det plats fler blonda barnfamiljer i den där lilla byn, tro?

Ingrid
2005-10-12, 16:05
Ja det blir spennende å se hvilke reisemål som kommer neste sesong. Apollo har jo kommet med sine allerede.

For min egen del er jeg spent på om det blir flere reiseselskaper som setter opp Karpathos. Vi har planer om å dra dit i høstferien, men da er det veldig dyrt å dra fra Norge. ( Sammenlignet pris på et leilighetshus i Pigadia, og for 4 personer koster det over 5000 NOK mer fra Norge, grrr) De norske reiseselskapene priser denne uken spesielt høyt, da de vet at disse turene blir solgt uansett __D .

Så vi satser på å dra fra Gøteborg. Billigere, og heller ikke så langt å kjøre. Heia Sverige _B-anana .

inkfish
2005-10-12, 16:09
Vart har du hittat detta? På deras hemsidor antar jag, men vart? Jag måste vara dålig på att hitta...

//Tass

Kolla på my travels hemsida. Nu minns jag inte exakt var där det låg, man får rota runt lite, men där finns fullständig resmålsbeskrivning med hotell och allt.

Tassetroll
2005-10-16, 07:30
Ja nu har jag hittat det! Men det verkar som att det är boende som man kan boka om man ordnar flygresan dit på egen hand. Jag vill gärna ha hela paketet färdigt.

//Tass

karinafp
2005-10-16, 10:03
Ja nu har jag hittat det! Men det verkar som att det är boende som man kan boka om man ordnar flygresan dit på egen hand. Jag vill gärna ha hela paketet färdigt.

Är det Karpathos du vill åka till, så har Apollo "hela paketet". ;) Samt en mängd hotell att välja bland.

Karin
262 dagar kvar...

inkfish
2005-10-16, 11:39
Ja nu har jag hittat det! Men det verkar som att det är boende som man kan boka om man ordnar flygresan dit på egen hand.

Är du säker på det? Den här texten finns ju:

http://www.mytravel.se/SLGImages/SiteId17/Headers/sok_boka_resm.gifhttp://www.mytravel.se/SLGImages/SiteID17/layout/invis.gifVill du resa hit? Använd hotell och flyg om du vill söka och titta på hotell eller enbart flyg om du vill söka priser och titta på tidtabeller.
http://www.mytravel.se/SLGImages/SiteID17/layout/invis.gifhttp://www.mytravel.se/SLGImages/SiteId17/Icon/blapil.gifHotell & Flyg (http://www.mytravel.se/search/search_lodging.aspx?DESTCD=AOK&forcer=true&CTRYCD=GR&RESCD=KAR&locked_fields=rescd)http://www.mytravel.se/SLGImages/SiteID17/layout/invis.gifhttp://www.mytravel.se/SLGImages/SiteId17/Icon/blapil.gifEndast flygbiljett (http://www.mytravel.se/schedule/book/popupbook.aspx?NEXT_STATE=FLIGHT_START&ENTRYPOINT=FLIGHT&?ENTRYPOINT=TRP&DESTCD=AOK&forcer=true&ctrycd=GR)

Sen verkar det visserligen inte bokningsbart än, men det är förmodligen bara en fråga om tid.