Visa fullständig version : Boka 21 Maj 2010
och ta Er till Uppsla om Ni gillar Dalaras:):)
http://www.george-dalaras.eu/wannundwo.html
Camilla
Går nog inte att boka ännu.....Konsert och Event har bara konserter uppe t o m 8 maj. OJ DIT SKA JAG!!!!!! Med eller utan Claes..Dalaras är en höjdare på scen.
Hur många blir vi? Ska vi boka gemensamt?? En bokar och vi sätter in pengar på konto? Ska vi kombinera med Kalimerafest i Uppsala?? Hasse mfl KOM IGEN NU:D
Lissi
karinafp
2009-11-06, 14:04
Klart vi ska dit!!!
_B-anana_B-anana_B-anana
Karin
På det norska grek-forumet läste jag att Dalaras besöker Uppsala på sin Europaturne 2010.
Datumet är 21 maj och biljetter kan köpas från 16 november.
Info här http://www.george-dalaras.eu/wannundwo.html
/pawik
Ja det ska jag boka! Då blir det tredje gången jag ser Dalaras live..i Sthlm 2001 och i Aten 2008 och så denna i så fall...Den ser jag fram emotklapp_klapklapp_klap
Lissi
Nu är biljetterna bokade!
Hälsningar Sussi
Skulle så g j e r n e vært på denne konserten _B-anana- vet noen om det er flytog evt annen god transportforbindelse mellom Arlanda og Uppsala ?
bye_byeKari
Vi var till Uppsala Konsert och Kongress och inhandlade våra biljetter idag.
Mitt på raden längst fram ska vi sitta _B-anana_B-anana.
Nu har vi ännu en sak att se fram emot! ( I april ska vi se en annan världsstjärna på samma scen - Mariza, en portugisisk fadosångerska.
Anna-Carin
karinafp
2009-11-14, 16:15
Skulle så g j e r n e vært på denne konserten _B-anana- vet noen om det er flytog evt annen god transportforbindelse mellom Arlanda og Uppsala ?
Jadå, det går flygbussar flera gånger i timmen.
Karin
karinafp
2009-11-14, 16:17
Bokat och klart! Plats 148 och 149, nedre parkett vänster. Kommer du också, Riitta? :cool:
Karin
som tycker det ska bli SÅ roligt!!! _B-anana_B-anana_B-anana
Jadå, det går flygbussar flera gånger i timmen.
Karin
Takk, Karin :)
- var inne for å se etter billetter, men det ser ut til at de må hentes..... jeg tenkte å betale med kort og få billettene tilsendt - mulig jeg har sjekket for dårlig :confused:
Nej, hoppas på och vistas i grekland runt dom dagarna:rolleyes::D
Men om Remos kommer lite tidigare på våren så kommer jag:)
Riittabye_bye
karinafp
2009-11-14, 16:46
Passade på att boka två vandrarhemsnätter också, så det blir en hel helg i Uppsala. klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Karin
som åker till Grekland bara en knapp månad senare, så det här blir en trevlig inledning!
Nedre Parkett rad 7, ser fram emot detta!_B-anana
Camilla som packar och packar ska flytta nästa vecka!:)
bye_byeKari
Kari,
Om du kommer samma dag kan jag plocka upp dig på vägen till Uppsala.
Camilla
karinafp
2009-11-14, 19:02
Det drar ihop sig till nånting stort, det här. flabb_flab Gemensam Kalimeramiddag innan konserten?
Karin
vars förväntningar blir högre och högre
[QUOTE=karinafp;185909]Det drar ihop sig till nånting stort, det här. flabb_flab Gemensam Kalimeramiddag innan konserten?
Så klart det tycker jag för mat behöver vi alla....
ÅH vad det kliar i fingrarna att boka, men vid eftertanke är det så oklokt! Jag har ingen aning om ifall jag ens har lyckats få jobb då....och då har jag inte råd att åka till konserten. Det tillkommer ju även uppehälle i form av övernattning plus resa. Det är ändå mindre lidande att avstå då det gäller Dalaras, eftersom jag har sett honom 2 gånger live. Hade det varit Haris Alexiou som jag aldrig sett eller Giannis Parios som jag bara sett en gång så hade det kännts värre.... MEN..jag får hoppas på att det finns biljetter kvar med kort varsel ifall situationen är annorlunda i maj...Ni som går kan väl titta lite åt mig också?
Kari,
Om du kommer samma dag kan jag plocka upp dig på vägen till Uppsala.
Camilla
- takk for et veldig sjenerøst tilbud :D
Men "fornuften" begynner å gripe fatt i meg nå ... det blir vel kanskje ingen Uppsala konsert på meg/oss bye_bye
Nedre Parkett rad 7, ser fram emot detta!_B-anana
Camilla som packar och packar ska flytta nästa vecka!:)
Plats på rad 7 bokad här också, men i Helsingfors den 23 maj _B-anana _B-anana !!
Hjalta99
2009-11-15, 14:08
och ta Er till Uppsla om Ni gillar Dalaras:):)
http://www.george-dalaras.eu/wannundwo.html
Camilla
Jajamänsan! Nu blir det åka av...!
Uppsala och Dalaras den 21 maj, T&R Sundsvall-Uppsala. Vi har bokat balkong och det verkar bli bra platser, längst fram...
Sen blir att packa till Kalymnosresan den 26 maj. Mycket resa blir det... :D
Vet inte när jag var på nån konsert senast - många år sedan är det i alla fall. Nå, det ska bli så spännande!
/Eva - som har mycket i huvudet nu :confused:
Og vi tar en Sverige-tur, og har fått billetter på første rad!
Dette gleder jeg meg til!!!
Såg Dalaras i Solna, tror det var 2001. Jag har planerat en resa till Frankfurt runt den 8 maj för att träffa vänner och passar på att se Dalaras där.
//Outi
clementine
2009-12-16, 00:38
bokat & klart, kan inte vänta, han är en av de största! såg honom när han var i stockholm för 7-8 år sedan.. helt underbart!!
katerina
2010-01-27, 15:24
Nu var det bokat och klart. Rad 12 blev det och jag fick med mig 3 kompisar också så det blir en hel helg i Stockholm _B-anana. Ska se om jag kan få med mig lite mera vänner från Göteborg så det kan blir lite party av det hela flabb_flab.
Har inte sett Dalaras live sedan 1993 när jag såg honom i Thessaloniki så jag ser verkligen fram emot konserten.
Oj två trådar om konserten...Vi bokade nyss...rad 20....så kul att för tredje gången få se honom live!klapp_klapklapp_klap
Lissi
karinafp
2010-03-20, 00:59
Vad kul att så många Kalimeror kommer, då MÅSTE vi ju bara fixa till en gemensam middag på fredageftermiddagen innan konserten, eller?
Karin
som sist såg Dalaras i Aten tillsammans med Antonis Remos... :p ja, och så Riitta förstås!!! ;)
Nu närmar sig konserten med stormsteg....Om man bor på Scandic Uplandia och vill äta grekiskt innan konserten, vilken restaurang är då bäst??
kan någon tipsa?
Lissi -som just nu diggar "Mesologi" med Dalaras & co på Herodes Atticus, en suverän DVD
Til jer, der ikke har købt billetter og ikke har andre planer den 21. maj, kan jeg kun sige: Gør det!
Jeg er netop hjemkommet fra hans koncert i Düsseldorf i går aftes. Det var fantastisk _B-anana _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana 10 dansende bananer ud af 10 klapp_klap
http://i135.photobucket.com/albums/q125/koritzi/DsseldorfMaj2010022.jpg
Låter härligt!klapp_klapklapp_klap
Lissi
Hjalta99
2010-05-15, 14:19
Til jer, der ikke har købt billetter og ikke har andre planer den 21. maj, kan jeg kun sige: Gør det!
Jeg er netop hjemkommet fra hans koncert i Düsseldorf i går aftes. Det var fantastisk _B-anana _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana 10 dansende bananer ud af 10 klapp_klap
http://i135.photobucket.com/albums/q125/koritzi/DsseldorfMaj2010022.jpg
Härligt att höra! Längtar nu! Först Dalaras i Uppsala och sen resan till Kalymnos den 26 maj. En bättre start kan jag inte tänka mig!
/Eva
Hoppas Ni alla får det toppen....för jag själv har gett bort mina biljetter:mad: tyvärr kan jag inte gå, då dottern blir 20 år på lördagen och det blir fest på fredagen...hon måste ju gå före Dalaras, eller???:)
Camilla
karinafp
2010-05-18, 12:07
Tveksamt, Camilla, tveksamt.. ;) kan hon inte gå med?Ang_elx
Om man bor på Scandic Uplandia och vill äta grekiskt innan konserten, vilken restaurang är då bäst??
Skulle tro att Akropolis på väderkvarnsgatan ligger bäst till. Bara några kvarter från Musikens Hus.
karinafp
2010-05-20, 07:49
Skulle tro att Akropolis på väderkvarnsgatan ligger bäst till. Bara några kvarter från Musikens Hus.
Låter bra. Vilken tid?
Vi kommer till Uppsala vid 15.30-16 och checkar in på hotellet. Vi ska äta på Akropolis innan och vill äta i lugn och ro så vid 17.30-tiden räknar vi med att vara där. Vi har inte bokat, men chansar på att det finns bord, annars får det bli nåt annat ställe.
Det ska bli kul att få höra och se Dalaras igen:D
Lissi
karinafp
2010-05-20, 18:20
vid 17.30-tiden räknar vi med att vara där.
Låter bra, vi hade tänkt ungefär detsamma. bye_bye
Karin
Ha alla en fin kväll!! Jag vore hemskt glad om nån av er ville berätta i morgon, hurdan stämning ni hade i Uppsala och kanske nämna också nån sång ni sang tillsammans klapp_klap! Jag kunde då öva mig på tåget till Helsingfors på söndagen :).
Eija som är rädd för ask som syns vara på väg mot Finland (om DOM ska flyga från Sverige)
Jeg ønsker dere en kjempefin kveld i Uppsala :)
- med trivelig Kalimeratreff / middag :D
- og - ikke minst - en fantastisk konsert _B-ananaklapp_klap_B-anana
bye_byeKari - som gjerne skulle vært i Uppsala i kveld....
Jag önskar er alla en härlig kväll i Uppsalaklapp_klap_B-anana
Karin, hälsa Dalaras;):D
Riittabye_bye
Marianne
2010-05-21, 15:45
Ha en riktigt trevlig kväll och njut konserten med Dalaras.
Ingen tvekan om att man är avis:o, men med en bröllopsinvitation i morgon så var valet lätt:o.
Skulle annars ha varit riktigt roligt att vara med i Uppsala ikväll, kommer att tänka på er alla som bara sitter där och njuter!:)
Marianne - som gläder sig till att vara med på ett festligt pingstbröllop i morgon och får nöja mig med att sätta på en DVD med Dalaras ikväll, t ex min favorit San tragoudi magemeno
Kan inte mer än instämma....fick nyss lite panik dock vad faan, sorry språket har jag gjort??? lämnat bort mina biljetter..:) men sedan sansade jag mig och lugna ner mig...dottern fyller ju 20 år bara 1 gång och Dalaras kan jag se i Grekland i sommar istället...Ha det nu så UNDERBART alla Ni som ska dit!
Camilla
Hej på er.
Vilken kväll det var . Michalis och violinisten man rös i hela kroppen klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
Här finns en nyskriven recension över konserten.
http://www.unt.se/kultur/kanns-akta-rakt-igenom-959796.aspx
Hasse :cool:
Åh vilken konsert! Tala om att ha ståpäls 2,5 timmarklapp_klap. Den kretensiske lutspelren Manolis Tsougaris (??? frågetecken för namnet) var bara så helt otrolig och han fick också bra utrymme. Sångerskan som i inledningen presenterades som Despina, var mycket duktig, särskilt i Haris Alexious "Theos an ine" och i den fadosång som Dulce Pontes sjunger så suveränt i konserten från Herodes atticus, Mesologhi.
En helt suverän konsert.klapp_klap
Alla musiker har bott på samma hotell som vi och där bodde MÅNGA greker så de fick många tack i baren efter konserten, även från oss. Herr Dalaras har vi dock inte sett, tyvärr.snyft_drop Bussen åkte vidare vid kl 16 idag fv b till Helsingfors tror jag.
Uppsala har idag haft sommar och vi har promenerat i högsommarvärme i 25 grader och vi har ätit grekiskt på Akropolis i går innan konserten och i dag på Costas. Väldigt gott på båda ställena.
Karinafp med make har vi också träffat. Alltså en mycket trevlig helg så här långt....bortsett från att jag läst att det ska bli generalstrejk 5 juni,samma dag vi ska till Parga..Vad gör man då??? __D__D
Apollo får väl avisera när de får upplysningar.
Jag börjar bli trött på grekerna som inte verkar fatta i vilken situation landet befinner sig...de vill ju inte ens ha pengar av turisterna. Jag ångrar att jag har 2 höstresor inbokade för de kan man ju inte våga glädja sig åt.
Lissi
Hjalta99
2010-05-22, 18:31
Åh vilken konsert! Tala om att ha ståpäls 2,5 timmarklapp_klap. Den kretensiske lutspelren Manolis Tsougaris (??? frågetecken för namnet) var bara så helt otrolig och han fick också bra utrymme. Sångerskan som i inledningen presenterades som Despina, var mycket duktig, särskilt i Haris Alexious "Theos an ine" och i den fadosång som Dulce Pontes sjunger så suveränt i konserten från Herodes atticus, Mesologhi.
En helt suverän konsert.klapp_klap
-------
Lissi
Något så makalöst har jag aldrig varit med om! Sist jag var på konsert var nån gång på 80-talet (Bob Dylan?). Vilka artister! Nya favoriter fick jag i alla fall!
/Eva
Hej Alla!
Det blev en magisk kväll i Uppsala den 21 maj :):):)
Dalaras var som vanligt mycket BRA men den som fullständigt "knockade" oss var Michalis Tzougianakisklapp_klapklapp_klap
Lyckan blev total när vi efter konserten stod utanför konserthuset och pratade med goda vänner som vi träffat och vem kommer då ut från konserthuset om inte Michalis och den mycket duktige liraspelaren Giorgos Skordalos. Det blev förstås JUBEL och APPLÅDER, skivsignering och FOTOGRAFERING med vår nya IDOL.
Före konserten var vi också på Akropolis och åt gott, vi gick också dit efteråt, fastän de nästan hade stängt (dvs köket hade stängt) så fick vi komma in och de lyckades skaka fram moussaka och lite annat smått och gott tillsammans med retsina och cola. Alla heder åt Akropolis för deras trevliga bemötandebye_byebye_byebye_bye
Många hälsningar från Sussi, Erik, Ulla & Renée
PS Vi satt också på rad 7....som många andra Kalimeror
micket69
2010-05-23, 19:31
Fantastisk konsert! Det blev inte sämre av att jag träffade Dalaras på hotellet precis innan de skulle vidare till Helsingfors. Jag fick en liten pratstund med honom och han är precis så vänlig och ödmjuk som han verkar vara när man ser honom på scenen. Jag pratade även med Michalis som verkade chockad över uppmärksamheten han fick dagen innan.
men den som fullständigt "knockade" oss var Michalis Tzougianakisklapp_klapklapp_klap
Tack för rätt namn!!! Ett namn att lägga på minnet. Det finns säkert massor av honom att lyssna på!
Lissi
Vi var også på konserten i Uppsala, og det var bare helt fantastisk!
Vi hadde fått plass på første rad, og fikk med oss alt! :)
Det var en stor opplevelse, og Michalis Tzouganakis ble også vår store helt! For en musiker! Og han så veldig rørt ut over all applausen han fikk!
Vi bodde også på hotellet deres, og det var herlig å spise forkost dagen etter med gresk prat ved hvert bord rundt oss.flabb_flab
Det var en flott tur til Uppsala, vel verdt kjøreturen fra Oslo! :)
karinafp
2010-05-23, 20:07
http://www.youtube.com/watch?v=_FTuHVLrYCU&feature=related
ett litet smakprov...
Fantastisk konsert! Det blev inte sämre av att jag träffade Dalaras på hotellet precis innan de skulle vidare till Helsingfors. Jag fick en liten pratstund med honom och han är precis så vänlig och ödmjuk som han verkar vara när man ser honom på scenen. Jag pratade även med Michalis som verkade chockad över uppmärksamheten han fick dagen innan.
Härligt att höra! Jag har just samma känsla när jag ser Dalaras på scenen. Jag tyckte hemskt mycket om konserten i Helsingfors. Michalis, Despina och "pojkarna" såg vi också efter konserten ute vid deras bus och fick önska dem KALO TAXIDI! _B-anana. Synd att programhäften var slut. Jag ville så gärna veta namnen på alla stycken. Ganska många var nog kända men inte alla. "Theos av eivai" ljuder nu hela tiden i mitt huvud :D!
mvh/eija som satt också på rad 7 flabb_flab och ska till Grekland efter fyra dagar bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.