handdator

Visa fullständig version : Au pair i Athen sökes igen!


Aria
2009-11-05, 16:48
Hej!

Redan förra året letade jag efter en au pair. Anledningen till att jag letar efter en svensk tjej är att jag vill att mina äldre barn 7 o 9 år resp. lär sig svenska. Jag missade att tala svenska med dem som små. Nu har vi emellertid fått ett par tvillingflickor som är knappt 4 månader gamla. Jag talar bara svenska med dem, så de stora hör svenska dagligen och börjar snappa upp mer och mer. Vi letar efter en au pair nu igen - helst ingen grekisktalande (förra tjejen vi hade förbättrade sin grekiska jätte mkt men mina barn lärde sig nästan ingen svenska :( ) så att det är naturligt att insistera på att bara tala svenska - medan jag fortfarande är mammaledig. Naturligtvis handlar det i princip om att ta hand om 2 barn åt gången, inte alla 4 på en gång, jag är ju själv hemma.

Den som är intresserad, var vänlig och hör av sig till mig, enklast o säkrast per e-mail.

Hälsningar, Aria bye_bye

linee
2009-11-16, 11:55
Hej!

Jag är intresserad! Hör av dig.


/Line

cookie
2009-11-16, 13:05
Hej

Jag är intresserad. Jag är lite äldre än vad au pairen vanligtvis är.

/Cookie

Lissi
2009-11-16, 13:10
ÅH...jag som blir arbetslös och är snart 60...blir sugen jag med;) Jag menar en au-pair MÅSTE ju inte vara ung....

..men SÅ lång tid kan jag nog inte vara borta från familj och barnbarn....
Du får nog inga problem att få aupair. Lycka till!

Lissi

Jo
2009-11-24, 01:25
Hejsan

Jag undrar om jobbet fortfarande är ledigt?`I så fall är jag intresserad.

mathildanejman
2011-05-05, 18:19
Hej,
är du fortfarande intresserad av en au-pair?
Mvh
Mathilda Nejman

jannie
2011-06-28, 16:32
Hej Aria! Jag letar efter barnvaktsjobb i Athen senare i höst, flyttar antagligen i Sept/Okt. Har du några svenska vänner eller söker du? Är även utbildad Zumbainstruktör vet du kanske vart man kan vända sig för att som svensk hitta ett jobb??

Är det några andra som ska flytta till Athen så får ni gärna höra av er!

MVH

Jannie@freddieg.se