handdator

Visa fullständig version : Hotell i New York


Outi
2009-11-03, 12:18
Hej,
läser tidigare inlägg om New York. Ska åka dit med min man och stanna 6 nätter i mitten av maj 2010. Med god planering tror jag att vi kan få in mycket på dessa dagar.
Vi har tittat på hotell på bland annat hotels.com och fastnat för Crowne Plaza Times Square alternativt Hilton New York. Har någon av erfarenhet av dessa hotell, och har ni tips på likande hotell (samma prisklass/läge)? Detta med hotell i New York är en hel djungel :)

Hälsningar,
Outi

lehi
2009-11-03, 12:27
Hej Outi!

Du kommer att få en underbar resa! klapp_klap
Jag har inte bott på de hotell som du nämner men kan varmt
rekommendera:Lombardy Hotel,111 East 56th Street, Manhattan

Bodde på detta hotell hösten -08 och stortrivdes.Kanonbra läge, lugnt men med pulsen bakom hörnet.

Jag bokade då via booking.com som jag använder ofta. Bra och säkert.

/Lena

Marco
2009-11-07, 22:29
Om du vill ha kommentarer om de hotell du nämner föreslår jag att du går in på tripadvisor.com. Använde själv denna sida när jag bokade hotell i New York. Var där i oktober och jag kan lova att ni får en underbar resa. Bodde förresten på The Pod Hotel och var väldigt nöjd med det boendet. Har redan bestämt mig för att åka dit igen nästa år, för det är en sådan himla skön stad!

/Marco

Outi
2009-11-08, 20:12
Hej!
Jag känner till Tripadvisor och jag har även kollat kommentarerna på hotels.com för respektive hotell. Men...min känsla är spontant att man besvärar sig att kommentera ett hotell om man är extremt irriterad över något - eller överväldigad. Jag har en förmåga att bara titta på de negativa kommentarerna... pessimist kanske :)
Därför tänkte jag att det kanske finns någon här som har någon erfarenhet att dessa hotell.
Jag ska ta och titta på de två hotell som ni nämner i era inlägg, kanske kan det vara något.
Jag ska boka i veckan, så får vi se vad det blir till slut...
//Outi