handdator

Visa fullständig version : Denise


Dippeduttan
2009-11-02, 04:06
Har genom min tråd om strand i staden fått svar på många frågor om hotell Denise men har fler funderingar. Eftersom hotellet lockar mest pga utsikten undrar jag om alla hotellrum har fin utsikt så att man inte råkar få ett av de få som inte har det. När vi var på Naxos råkade vi nämligen få det enda rummet med fönster som helt skymdes av ett stort träd och det lilla man skymtade var en parkeringsplats. Eftersom vi bokade i november berodde det knappast på att vi fick det som blev över... Vill liksom inte bli besviken när jag trånat och längtat så länge. Undrar därför om jag oavsett läge i huset kan vänta mig utsikten alla pratar så varmt om?

Undrar också om det bara är Apollos gäster på hotellet eller även turister från andra delar av Europa och världen.

Poolen ok eller?

Tack på förhand för svar!!
/Camilla

Lena*
2009-11-02, 08:47
På hotellets hemsida står det att alla rum har denna utsikt - så då är det nog så. Har aldrig hört om någon som bott där med rummet åt andra hållet, det vore ju hemskt!

Poolen är ok, ganska liten, men iallfall då vi var där välskött å fräsch. Och då man simmar där så är det så - återigen - läckert med denna vy över havet...!

//Lena*.

Dippeduttan
2009-11-02, 09:23
...står det nämligen såhär:

Balkong, vissa med fantastisk havsutsikt.

och då blev jag nyfiken på vad som gällde övriga "vissa". Detta gäller ju dubbelrummen med balkong och inte lägenheter med terass.

Det finns alltså balkonger med fantastisk havsutsikt och balkonger med...vaddå :confused: om man nu råkar få oturen att få det sämsta läget. Bara nyfiken.

/Camilla

Lena*
2009-11-02, 09:50
Hm, ja du...men vet du, gå in på närmaste resebyrå å låt dem ta reda på hur det ligger till! Sen är du ju nu tidigt ute, så om du mailar till hotellet och snällt BER om den tjusigaste utsikten, så ordnar det sig nog. ;)

Men jag undrar, hade Denise verkligen balkonger åt andra hållet?? Nån som vet?

//Lena*.

Mette
2009-11-02, 10:21
Ikke alle rum der har havudsigt. Tre af siderne på hotellet har helt eller delvist havudsigt.

Men da hotellet ligger højt (højest) i byen har resten udsigt til bjergene.

/Mette

alfons10elias
2010-01-18, 16:02
vi är 3 småbarnsmammor som planerar en resa till just Skopelos i september och har idag prel bokat Denise.
4 km till staden. är det "för" långt ? Det är en sträcka man måste gå varje dag fram o tillbaka eller ligger stranden annorlunda till ? Vi tänker ju givetvis åka runt masor på ön..

Vi funderar också på om vi ska ha rum eller lägenhet. I dagsläget är rum med frukost bokat, hur är frukosten ?

Mette
2010-01-18, 16:20
4 km till staden. är det "för" långt ?

Der står sikke 4 km til stranden. Denise ligger i Skopelos by.

Jeg synes ikke, at Denise er godt til småbørnsfamilier. Der er Laaaaaangt op til Denise, mange trapper. Jeg ville vælge Skopelos Sunrise eller Skopelos Village.

Birgitta63
2010-01-18, 16:48
vi är 3 småbarnsmammor som planerar en resa till just Skopelos i september och har idag prel bokat Denise.
4 km till staden. är det "för" långt ? Det är en sträcka man måste gå varje dag fram o tillbaka eller ligger stranden annorlunda till ? Vi tänker ju givetvis åka runt masor på ön..

Vi funderar också på om vi ska ha rum eller lägenhet. I dagsläget är rum med frukost bokat, hur är frukosten ?
Grattis till Denise !
Bodde där med min dotter ( 20 år ) 2009 17 /8 en vecka. Vi bodde i rum 201 med en underbar havsutsikt som var fantastisk fin. Du ser hela Skopelos hamn med bergen till höger om dig. På kvällen lyser hela hamnen upp samt dom små vitkalkade husen i bergen. Står du sen och titta ner i gränderna så lyser det från fönsterna.
En ordentlig runda ner till hamnen får ni med en massa trappor men det är en del av charmen för Denise ligger så högt upp.Gränderna ni passerar är riktigt genuina med Greklandsmyset om du förstår.
Er närmsta strand kan ni gå till men det tar 20 min från Denise och då kommer ni till Ag Kostantinos som ligger innan Glisteri strand.
Det var tänkt att vi skulle gå dit första kvällen vi kom men vi hittade ej så vi tog taxi ut till Staphylos strand, badade i månsken . Det var lyckat det med men en liten smal strand.Ingen hitt tyckte vi. Det finns mkt bättre strand. Ligger ju nära samt bara ca 4km dit , buss utgår nere i hamnen.
och ni kan ta bussen .
Vår bästa strand blev faktiskt Milia .

Frukosten var bra , sedvanlig morgonfika var dag. Mary kommer med en bricka som där är allt du behöver . Bara sätta sig ner och vänta vid bordet.Fast gillar du starkt kaffe så blir du besviken men den kan du köpa nere i hamnen på ett gott bageri som säljer helt underbara fyllda bagutte och gott kaffe, bagutten är perfekt att ta med till stranden. Vi blev stammisar där.

Tänkte på en sak....vilken ålder är det på era barn ?
Med tanken på att Denis ligger så långt upp och en massa trappor. Min dotter som var 20 år tyckte det var så jobbigt fast hon gillar röra på sig . Kan faktiskt hålla med henne men vi blev vana+ gick ner i vikt efteråt fast det ej behövdes.
Som sagt det är en del av charmen med att bo där och vi var så 100 % nöjda med allt.
Vi återkommer 2011 till Denise.
Vi skickade faktiskt ner till Mary om 201 och vi fick bo där så att ni kan kanske göra likadant.Det var ett rum med 2 sängar .
Birgitta

alfons10elias
2010-01-18, 17:04
ojojoj så tokigt.. vi är tre st småbarnsmammor som ska åka utan barnen.....alltså bara 3 vuxna...

tack för snabbt svar

Birgitta63
2010-01-18, 17:20
Jaha så tokigt det blev:D:D .
Nu blev det ju annat spel.
Så klart ni blir kvar där ni nu lyckas få på Denise.
Gillar ni röra på er så fixar ni allt.

Eller hur " småbarnsmamor " ? !:)
Birgitta

Dippeduttan
2010-01-19, 02:30
En liten och egentligen oviktig fråga men är bara nyfiken på om det finns handduk på hotellrummet? Har redan börjat på packlistan :p

/Camilla

Hasse
2010-01-19, 07:15
Bodde på Denise en vecka 2006. Vi hade en av de 3 lägenheterna i markplan med "terrass" närmast den pyttelilla poolen. Från terrassen har man visserligen det ni pratar om - utsikt men för att få hela utsikten behöver man gå de c:a 10 meter det är fram till räcket för att njuta. Det är ju en liten dåligt skött gräsplätt med en enorm palm i vägen om man nu vill envisas med att vara petig. Eftersom hotellet är ganska gammalt tyckte vi att lägenheten kändes lite sliten. Fullt ok att bo i om man vistas minimalt i den och spenderar sin tid på ön i övrigt. Hur hotellet är i övriga delar ovanför lägenheterna har vi ingen aning om, vi nyttjade av naturliga skäl inte frukostdelen vid receptionen.

Nu vill jag inte skriva ner Denise men i ärlighetens namn har vi bott bättre men där bodde vi som sagt inte dåligt.


Hasse :cool: