handdator

Visa fullständig version : Boende på Kalymnos


Keto
2009-10-20, 15:55
Hejsan! Jag är lite sugen på att åka till Kalymnos 2 veckor i juni. Är det någon som kan rekommendera något boende som finns i Apollos utbud? Vet ej om Ving kommer att ha Kalymnos på programmet för sommaren 2010 så alternativet kanske bara är Apollo. Hotell som vi kollat lite extra på är Filoxenia och Plaza. Är det någon som bott på något av dessa å kan rekommendera något av dem? Tacksam för alla svar. :)

Jorun
2009-10-20, 19:21
Jeg har ikke bodd på noen av stedene men har vært mye på Kalymnos. Plaza ligger sentralt til i Massorui rett på stranden, det andre hotellet ligger i utkanten. Velger du Plaza be om rom med havutsikt.

PlatyYialos
2009-10-22, 21:23
Plaza är nyrenoverat sedan ett år tillbaka. Ett hotel med alla bekvämligheter men inte så "Grekiskt" mer åt Scandic. Ligger dock med en härlig utsikt i väst och med solen som går ner över Telendos, vackert men som Jorun säger, det innebär att du skall begära rum mot havet. Stor pool och bar samt nedgång till stranden. Du är samtidigt mitt i byn så det finns egentligen inte så mycket att klaga på. Filoxenia är säkert ok också men mina grannar på Kalymnos råkar vara en av delägarna sådärav mitt något mer omfattande svar avseende Plaza.

kirtor
2009-10-23, 13:28
Et annet og relativt nytt hotell ligger på "torget" i Massouri. Det heter Massouri Beach hotell og mange rommene har flott utsikt til sjøen. Det ligger en liten trapp opp fra stranden.