handdator

Visa fullständig version : Chora Sfakion - Paleochora med bil

Kalimera
2009-10-20, 13:35
Visst går det ta med bilen på färjan mellan Chora Sfakion och Paleochora? Jag tror man måste byta båt längs vägen, troligen i Agia Roumeli. Eller är jag helt fel ute?

Arne
2009-10-20, 13:54
Det går utmärkt att ta bilen med på färjan. Dock kan det ibland vara lite trångt på bildäck enär lastbilar ska med. Jag tror att det finns ett slags kösystem där nyttotrafiken har företräde.

Men när vi åkte omvända sträckan från Paleochora till Chora Sfakion, då behövdes inget byte för bilförarna.

Arne

Kalimera
2009-10-20, 13:59
Men när vi åkte omvända sträckan från Paleochora till Chora Sfakion, då behövdes inget byte för bilförarna.Vet du om man behövde byta båt?

ramses
2009-10-20, 14:02
Nej du behöver inte byta båt. Så har det i alla fall inte varit.

Kalimera
2009-10-20, 14:03
Nej du behöver inte byta båt. Så har det i alla fall inte varit.Det låter kalas! Stor tack till era båda!

Arne
2009-10-20, 14:22
Kollar man på färjetidtabellerna på Chora Sfakions hemsida så ser det ut att båtbyte krävs vid Ag R, men som sagt, icke bytte vi färja.

Men, skicka en förfrågan till Webmaster på Chora Sfakions hemsida.
Erno Verhoeven
Webmaster for Sfakia-Crete.com

Erno har hela södra Kreta i sin hand. Det han ej vet, är icke värt att veta.

Arne

dromprinsen
2009-10-28, 18:35
det är lugnt. vi åkte ifjol sträckan Paleochora till Chora Sfakion utan byte.

Millie
2010-09-22, 00:22
Hur lång tid tar resan, och när ungefär går färjan från Chora Sfakion?
Tack på förhand!
/Kerstin

Arne
2010-09-22, 09:22
Du finner all information om Kretas sydkust och färjeförbindelser mm på Chora Sfakions officiella hemsida som du hittar här
http://www.webcam-crete.com/

Arne
Direkt från ett vackert Naxos och Hotel Prokopios

91kg
2010-09-22, 09:24
Hej!

Då vi reste så tog det ca 2 timmar mellan Sougia - Chora Sfakion.

Vi valde Sougia därför det fanns bilvägar dit och var ute på billuff och vägen dit var dessutom rätt fräck bitvis:)

Färjorna brukar gå någon gång typ 9-11 men var förberedd på inställda båtar beroende på vindarna.

Tidtabell: http://www.sfakia-crete.com/sfakia-crete/ferries.html

Mvh!

reslust
2010-10-23, 20:42
Smidigt men SEGT med färjan tycker jag. Tänk på att de har lunchpaus nån stans på mitten i ett par timmar. Efteråt tänkte jag (som åkte med två barn) att det nog hade varit lika smidigt att åka över bergen...och stannat där man hade lust.
Miss inte själva Chora sfakion. På toppen av berget ligger ett litet jättemysigt hotell med pool och utsikt över hela viken. Ångrar fortfarande att vi inte kunde stanna ett apr nätetr där. Det finns fina grottor att åka eller gå till från Chora sfakion fick vi berättat för oss ...och pyttesmå mysiga stränder.