handdator

Visa fullständig version : Ska du åka till Grekland 2010?

Kalimera
2009-10-20, 13:38
2009 var inget bra år för turismen i Grekland, av kända skäl. Det var ingen direkt överraskning att det blev som det blev. Inte heller jag var i Grekland lika länge som under ”normala” år. Nästa år ska det bli ändring på det, i alla fall från min sida. :)

Jag tror att 2010 kommer att bli ett kanonår. Många som inte åkte utomlands i år kommer att göra det nästa år. Tror jag. Flera pensionatägare som jag har haft kontakt med nu i höst säger att de redan börjat få in bokningar, och bra många fler än vid samma tid för ett år sedan. Ett annat tecken är att det redan är nästan 50 nedräknare publicerade på Kalimera. I vanliga fall brukar det dröja ända in i januari innan så många nedräknare är beställda.

Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?

Lägg din röst här ovan.

ouzomini
2009-10-20, 14:20
Hej
Naturligtvis kommer vi att åka till Grekland. Det är bokat och klart, nedräkningen fungerar också fr o m idag. Det blir Rhodos som vanligt, den sk sommarstugan där vi inte behöver göra någonting annat än att njuta och ha trevligt
Inger

Nektaria
2009-10-20, 14:20
2009 Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?

Lägg din röst här ovan.

Självklart! Flera vänner ska ses, samma tid, samma plats, olika nationaliteter!

Lena

inkfish
2009-10-20, 16:42
Ja! Jag har redan biljetter till första resan och ska göra en andra också.

Och det blir bara nya öar den här gången:)

Lissi
2009-10-20, 17:08
Vi ska till Grekland nästa år såklart, men inte en sommarresa utan på annan årstid.
För en gångs skull har vi INTE bokat ännu, vilket känns konstigt, men man vänjer sig nog vid tanken.;)

Lissi - som längtar till avfärd på fredag morgon

litentuva
2009-10-20, 17:12
Kreta blir det som vanligt men vi har inte bestämt om vi ska flyga direkt el via nån annan ö på vägen. Troligtvis blir det 4-5 veckor och vi åker nog efter midsommar.

Marouli
2009-10-20, 17:36
Jajamen!
Har tryckt på "boka"knappen idag för nästa års sensommarresa:) Airtours var 1100 kr billigare per biljett än Apollo till samma destination,samma flygplan så det var inget att tveka om! Känns jättebra. En vårresa blir det också,men den är inte bokad ännu(bara preliminärt);)
Marouli

karinafp
2009-10-20, 18:50
Bokat och klart. Väntar på bekräftelsemailet så jag kan betala handpenningen. Tre veckor på Manos Plaza i Pigadia, yippee!!!_B-anana_B-anana_B-anana

Karin
som känner sig mycket glad och förväntansfull klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Wardakis
2009-10-20, 20:02
Kreta för 40:e gången den 10 april. Bara resan ner är bokad än så länge. Hoppas att kunna stanna till slutet av maj-mitten av juni.
Gunilla

Hjalta99
2009-10-20, 20:44
[quote=Kalimera;183995]Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?

Jajamänsan! Här har det bokats redan i lördags. Har aldrig bokat så tidigt men det blev bara så den här gången. Det blir flygstol till Kos för vidare befordran till Kalymnos... :D

/Eva

Martina E
2009-10-20, 21:24
Japp, resan redan bokad. Vi är nio stycken som åker i juni. Känns konstigt och skönt att ha bokat så här tidigt, men det är bara resan till Aten t/r som är bokad + hotell sista natten. Resten får vänta tills vi åker.
//Martinaklapp_klap

Riitta
2009-10-20, 21:28
Inte bokat, men hoppas på samma plan som Hjalta99:D
Och helst ett par resor till:rolleyes:

Riittabye_bye

Hjalta99
2009-10-20, 22:08
Inte bokat, men hoppas på samma plan som Hjalta99:D
Och helst ett par resor till:rolleyes:

Riittabye_bye

Självklart Riitta! Jag håller en plats till dig... flabb_flab

/Eva

grimm
2009-10-20, 23:26
Klart jag skall resa till Grekland!
Om jag bokat? Njäe inte direkt. Jag har lagt in om semester iaf :).

Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, nu vill jag bara packa lilla duffelbagen och fara...

/Grimm, less på allt snack om vecka xx eller yy....

karinafp
2009-10-21, 10:18
Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, nu vill jag bara packa lilla duffelbagen och fara...

Sån't ser jag också fram emot, men det får bli när barnen har tröttnat på att åka med oss gamlingar... Ang_elx Nu räckte det inte med att boka för mig, maken och två barn, nu ska dotterns pojkvän också med. Apollo hade överhuvud taget inga "långresor" för fem personer, och dessutom har de inte kvar något enda hotell inne i Pigadia. :mad: Vi funderade på en kompromiss, bara två veckor och ett hotell som ligger halvvägs, men det kändes inte riktigt bra. Och dyrt var det, nästan 10 000 per person. __D

Men så såg jag att någon här hade bokat med Airtours. På hemsidan om man söker på Karpathos, står det fortfarande att nästa sommars program kommer "inom kort", men jag testade en annan väg. Gick direkt in på hotellet och provade att boka, och där gick det minsann! Två lägenheter på Manos Plaza, mitt i smeten. Tre veckor, boka-tidigt-rabatt 400 spänn per person, barnrabatt för pojkvännen som bara är 17 ;) när vi åker (oj, vad han kommer att få äta upp det! flabb_flab) och priset hamnade på runt 7 000 per person. (Apollo ville ha över 5 000 per person för enbart flygstol... :( och även där hade de bara två stycken.) Mycket rimligare, i synnerhet som det här blir första gången jag inte behöver betala för hela familjen, utan barnen står på egna ben. klapp_klap

Å, vad skönt det ska bli, vi har ju inte varit ner till Karpahos på två år, p g a resor annorstädes och annat. Vi har längtat oerhört! Vintern kommer att bli mycket lättare att uthärda nu..._B-anana

Karin

inkfish
2009-10-21, 10:37
Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, .

Jag är inte heller bekväm med det, så här tidigt har jag aldrig någonsin köpt biljetter. Några gånger har jag köpt i januari och tyckt att det är tidigt.

Men den här gången var biljetterna så billiga att jag kan avvara pengarna om jag inte åker, och då känns det mindre dramatiskt. Därför slog jag till så länge de finns.

core
2009-10-21, 11:36
Klart vi åker till Grekland. Bokat och klart hela familjen T&R Aten för 7000:- kändes för bra för att inte slå till_B-ananaNu ska bara resten planeras men något ska vi ju ha att göra dessa mörka höstdagar.

Core

Ikaros2
2009-10-21, 12:08
Har hus like utenfor Kalamata, så jeg er der støtt og stadig.:)
Skal høste oliven første uken i januar, feire den greske påsken samt være der resten av april, ta i mot storbesøk fra Norge i hele juni, etc.etc..
Har alle billetter fram til september!!!_B-anana

Bea
2009-10-21, 12:57
Japp, bokat och klart. Har aldrig heller bokat så tidigt i förväg (brukar ske nov/dec), men till skillnad från andra känner jag mig bara nöjd med tidig bokning... Billigare lär det inte bli i varjefall, och nu har man ju tid att längta och planera och planera om och läsa och titta på bilder och inspireras och längta...
Bea

Katitzi
2009-10-21, 14:10
Jag har två preliminärbokningar ligger inne på Lesvos. Vet att jag vill åka dit, men kan inte riktigt bestämma var jag ska bo! Ang_elx

Greece for ever klapp_klap Katitzi

larsols
2009-10-21, 21:54
Visst blir det Grekland igen.

Efter årets resa till Sifnos och Milos, som var väldigt bra, blir det nästa år en lagom runda till Amorgos och Naxos. Vi kommer att lägga oss i Agia Anna och verkligen njuta av bad, tavernor och solnedgångar, på Amorgos blir det säkert inte sämre. Nu väntar vi bara in att hösten ska bli klar att på allvar anlända till Malmö och att vintern blir lika kort som vanligt....
Allt klappat och klart inför sommaren 2010.bye_bye

// Lasse

MonkanS
2009-10-21, 22:49
Nepp.. nästa år blir det ingen resa till mitt kära Kreta. Ekonomin tillåter det ej. Enda chansen till en resa är om jag skulle råka vinna en lite större summa pengar. Så nu får jag leva på minnen ett tag igen.

//Monica S

sjöborren
2009-10-22, 10:07
Självklart! En resa på våren och en på hösten. I maj - innan skolorna slutar - då resorna är billiga. Sen en resa i september.
Nästa år ska vi för första gången öluffa - tror jag - :rolleyes: Har aldrig besökt Kykladerna! Naxos, Amorgos står därför på tur.

Lilla sjöborren. :)

sjöborren
2009-10-22, 10:17
Lissi! Må Helios vara på er sida ... Dionysos är det garanterat! ;) Ha en riktigt skön semester på Tinos.

Lilla sjöborren bye_bye

Ivi
2009-10-23, 21:46
Bokade en timme sedan Arlanda-Aten-Arlanda 24/4-2/5 med Norwegian. Hade planer på en påsklovsresa för att uppleva den grekiska påsken, men för att vara lite mer säker på "vandrarsäkert" väder blev det en senare bokning. Biljettpriserna var också betydligt billigare efter påsk.
Drömmen om Napflion med omnejd + ett par dagar i Aten ska äntligen förverkligas _B-anana

Ivi

Maria/Micke
2009-10-23, 23:42
vi ha`redan bokat köpenhanm-aten 100712_B-anana

Panakakis
2009-10-24, 09:34
Att det blir Kefalonia i september kanse 4/9 är beslutet redan taget men var det blir i maj får vi bestäma oss för i vår.
Janne ska du till Kefalonia 2010 som du antyde i ett inlägg om Kostas från hans resturang.
PANAKAKIS

Klick
2009-10-24, 14:20
Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?

Givetvis, vad trodde ni?:D Har redan bokat och åker d 16 augusti kl 08.15 till min favvo-ö of all times - Skiathos (och det är väl ingen som är förvånad över detta längre);)

piam
2009-10-24, 19:50
Är tidigt ute...men att ha nåt att se framemot här i mörka Norrland det behövs.
Samos here we come,fast inte förrän 26 juni.Längtas!!

Pia

Gerd
2009-10-24, 21:09
Självklart. Redan bokat men det blir inte som sig brukar för oss, dvs 4-5 veckor vid två restillfällen utan enbart 1 vecka 2010.
Fast en lyxvecka blir det. Bröllopsresa till Santorini!

nilam
2009-10-24, 23:17
Bokat är Rhodos i maj och ska boka Kreta juni / juli när vi kommit överens om hur många veckor vi ska vara borta :D Lyxproblem...:cool:Jag tycker det vore skönt att stanna minst 3 veckor men det är lätt att tycka det när man har drygt 8 veckor ledigt på sommarenAng_elx Sambon som har max 4 veckor ledigt tycker annorlunda... Så det blir väl 14 dagar som vanligt:)

Malin

Maria/Micke
2009-10-24, 23:38
Bokat Direktflyg Köpenhanm-Aten 12/7 -28/7 pris 5000 för två helt ok tycker jag:D

Masse
2009-10-24, 23:48
Vi nappade på tipset om City Airlines här på Kalimera för ett tag sedan och bokade Gbg-Atén 29/5-12/6 för c:a 3200 för två pers. Hyfsat tycker vi. Nu återstår det trevliga att klura ut vad vi skall använda de två veckorna till.
/ :) Mats

Kaa
2009-10-25, 09:26
Självklart Grekland nästa år. Kör ner med husbilen som vanligt flabb_flabHar inte bokat nåt än för vi vet inte om vi ska köra hela vägen ner eller ta färjan via Italien som vi brukar.
Sen hade det ju varit kul att testa Grekland utan husbil. flyget från Gbg lockar ju väldigt mycket.

Åsa L
2009-10-25, 10:35
Vi har redan bokat en resa till Parga i juni nästa år! Var tvungna att boka tidigt, då hotellet är litet och snabbt blir fullt. Ville absolut ha det hotellet, med havsutsikt och pool, med bra läge nära centrum och stranden. Jag tycker att det är skönt att ha bokat och ha något garanterart bra att se fram emot i vinter flabb_flabÅsa

Celbe
2009-10-25, 20:22
Ja, har man varit i Grekland 20 somrar i sträck lär det bli en 21:a också :). Vi brukar normalt sett ha bokat senast vid utgången av november månad eftersom vi är väldigt beroende av att kunna åka precis vid midsommar. Den här gången blir det via Athen och jag har börjat leta flygstolar så smått. Men innan vi bokar något denna gång vill vi se vilken/vilka avgångstider det blir från Ikaria med Olympic. De har i alla fall lagt in Ikaria m fl öar nu i sin lista men några tider går inte att få upp. Det hade varit otroligt skönt att slippa åka via Samos på hemvägen så vi lever på hoppet att det blir en avgångstid som passar med sent eftermiddagsflyg från Athen till Cph (med byte).

Celbe

BADarkness
2009-10-28, 18:33
Japp givetvis..
Var 2 rundor i år..
Nästa år hoppas vi på att vi kan stanna 3 veckor..
Har inte bokat än...
Men det blir santorini som vanligt flabb_flab

BrittMarie
2009-10-29, 14:09
Jag kunde inte rösta. Mitt alternativ fanns inte med: Jag HOPPAS att jag kan åka. :cool:

Britt-Marie

Lissi
2009-10-31, 15:31
Jag kunde inte rösta. Mitt alternativ fanns inte med: Jag HOPPAS att jag kan åka. :cool:
Britt-Marie

Det platsar nog i så fall under "Vet ej/har inte bestämt mig";) Även om det inte är riktigt samma sak...Kos drar kan jag gissa eller??

Lissi

sjölund
2009-11-05, 09:13
Jag åker till Agistri varje sommar numera och det blir ävenså 2010. Men det finns en sak jag inte uppskattar Grekland har blivit dyrt, det är betydligt dyrare att leva där än i Sverige, jag tänker då på maten. Åker man en vecka tänker man nog inte så mycket på det, men om man stannar en månad eller längre märker man skilnaden.

/jan

Karin T
2009-11-05, 10:11
Nästa år skulle det inte bli någon resa till Grekland :(. Maken fyller 50 nästa år i december så då det bär av till Thailand. 2 resor på ett år kostar både pengar och semesterdagar MEN så kom City Airlines med sina billiga flygresor, 1580 kr/pers klapp_klap!!! Den 10/7 bär det alltså ändå av till grekiska övärlden, dock kortare tid än vi brukar men ändå 2 veckor Ang_elx. Efter lite kalkyrerande konstaterade vi att semestra i Sverige kostar nästan lika mycket.

Carina
2009-11-05, 19:37
Bokat och klart Molivos/Lesvos två veckor i augusti. Bokade tidigt eftersom vi bara kan åka det datumet. Men visst är det väldigt tidigt att boka, känns lite konstigt.

Vårresa hoppas vi också på, men vart vet vi inte, Vi väntar med den.

Carina

Goliat
2009-11-06, 11:33
Viljan finns, men jag vet inte om ekonomin finns än. Mitt resesällskap på alla mina Kreta-resor kommer nog inte att kunna resa något mer överhuvudtaget, så om det blir någon resa blir det förmodligen ensam eller med min dotter.

Göran

Yak
2009-11-06, 22:14
Efter 5 år i rad med Grekland är jag faktiskt lite kluven inför nästa år. I år har jag varit 2 veckor i Grekland , en sväng till USA samt på en höstresa i Italien och Spanien. Nu känner jag att det kanske är lite "dags för paus" på Greklandsfronten och prova nåt nytt, kanske Kroatien och Slovenien. Jag har aldrig varit där men flera jag känner säger att det är riktigt fint.
Men man kan ju alltid kombinera Kroatien med en Greklandsresa också! :)

BrittMarie
2009-11-07, 04:24
Det platsar nog i så fall under "Vet ej/har inte bestämt mig";) Även om det inte är riktigt samma sak...Kos drar kan jag gissa eller??

Lissi

Det var det alternativ jag funderade på. Men om inte om vore skulle det ju vara ganska bestämt, eller ;).

Kos drar, javisst. Men det var liite konstigt att vara där på semester. Det är och förblir nog hemma för mig. Så jag vidgar nog vyerna och besöker någon annan plats såsom Lipsi, tänkte jag...

Nu har jag bokat, 3v på Kos i sep. Det var ca 100o kr billigare än i år, vem kan motstå? Och jag har röstat...

b-m

AndersK
2009-11-18, 20:55
Jovisst, bokat och klart är det sedan någon vecka tillbaka. Det finns fortfarande en hel del outforskat och spännade bland öarna kring Samos. Därtill - att återvända till och som vanligt inte fatta att det i stort sett var ett år sedan man sist satt där i värmen, på den där altanen, drack sin mythos och bara tittade ut över vattenytan, som sprakade i regnbågens alla färger i solnedgången.
Denna kyliga och regniga novemberkväll är det inte fullt 7 månader dit. Det känns långt!
/Anders

evlis
2009-11-18, 21:21
Vi reiser til Platanias 3. juni , herlig og ha dette å se fram til gjennom høsten og vinteren ! klapp_klap

dromprinsen
2009-11-24, 15:49
I år blir det 3 veckor på Kreta. Hyr bil som för 2 år sedan och kör runt hela ön. Vi gjorde 14 dagar år 2008 på Kreta och blev stormförtjusta. Annars
brukar det bli öluffning till 3-5 öar åt gången. En billuff på denna ön känns som en öluff. En fantastisk ö!

Snuttjulle
2009-11-26, 10:27
Nu är det äntligen bokat och klart. Vi överger Kreta denna gång och åker till Kefalonia 2 veckor i början av Juli. Lägenhet på hotell Lassi.
Det var mycket beslutsångest och våndande men nu känns det bra. klapp_klap

IngegerdN
2009-11-27, 02:26
Bokat nerresa till Kreta med Norwegians första flyg den 27 mars 2010, hemresa obestämd än så länge. Kanske det dessförinnan blir en resa i februari - vill så gärna uppleva karnevalen i Rethymnon (som 2010 är den 14 februari). Sedan har jag lovat min dotterdotter en resa under sommarlovet och så blir det säkerligen ytterligare en resa under hösten...
/IngegerdN

ediit94
2009-11-27, 07:52
Självklart blir det grekland även i år. Istället för tre personer blir vi i år fem stycken som åker ner, såklart till Agistri som vanligt!

Rolles
2009-12-09, 12:04
Hej, jag söker också på Lesvos efter två år på Thassos, dags för nya miljöer.
Söker för tillfället på information om ön.
Mvh Rolles bye_bye

bocina
2009-12-11, 17:22
Bokat nerresa till Kreta med Norwegians första flyg den 27 mars 2010, hemresa obestämd än så länge.

Kul,

jag åker också ner till "Huset" med det flyget. Denna gång tillsammans med en god vän. Vi blir kvar över påsken och åker hem på Annandagen. Hustrun och Bosco får stanna hemma, de kommer ju hem bara 14 dagar innan och då har hon fått sin beskärda del av Kreta efter 3 månader!;);)

Bo

ciss
2009-12-11, 23:04
Har inte bestämt något än, men längtar såklart. Kanske Tilos med vänner?

Bengt o Marie
2009-12-12, 17:42
Klart att man ska åka till Grekland, finns det något annat att åka till.
Tips till er som vågar köpa aktier i SAS, om ni köper 3000 aktier så får ni 10% rabatt på biljettpriset. kanske ett julklappstips.

God Jul önskar Bengt :D

Bengt o Marie
2009-12-12, 17:53
Bengt igen,

glömde ju att kursen står i 4,38:- det innebär ju att man får köpa aktier för ca 13000:- först, aktier är ju en långsiktig placering och till Grekland ska vi ju åka till i många år framöver. Till slut så har förhoppningsvis aktien stigit och du har blivit så rik att du kan bosatta dig i Grekland och leva lyckligt resten av ditt liv.

Bengt :D

Wardakis
2009-12-23, 19:35
Det blir ingen resa den 10 april som jag skrev tidigare. 15 januari låter mycket bättre, eller hur? Att jag stannar till slutet av maj stämmer fortfarande. Ska bli skönt att slippa snö och den svenska kylan en vinter till!
Gunilla

Yanna
2009-12-23, 22:11
Skulle jag bli avis? Japp!
Men hur bär du dig åt för att sjösätta dina mål varje år? Imponerad är jag!
Yanna (som bara längtar till pension i maj 2011!)

Wardakis
2009-12-23, 23:37
Jag har halv pension och en liten privat pensionsförsäkring. Hyr ut min lägenhet i andra hand här i Sverige och har lärt mig att leva billigt. Allting går och det som inte går, går också (som min gamla gympalärare sa). Den här gången har jag dessutom hittat någon att dela boende med på Kreta. För 3 veckor sedan såg jag ingen möjlighet att åka och plötsligt faller alla bitar på plats. Ganska mycket envishet kan man komma långt på!
Gunilla

Yanna
2009-12-24, 00:00
Gunilla, jag inser att jag inte har samma förutsättningar som du..tyvärr!! Är arbetslös och iom det bunden att vara på plats, men jag har iaf lärt mig leva billigt och sparar allt jag kan för att kunna flytta till Kreta när jag går i pension och då satsar jag allt, alltså lämnar jag då Sverige! Jag hoppas iaf att du får en underbar vistelse på Kreta under din vistelse där! Nån gång kanske vi strålar samman, vem vet?
Lycka till!
Yanna

Wardakis
2009-12-24, 11:58
Tack! Tiden går så fort, det är snart maj 2011! Det tog många år för mig också att uppfylla mina drömmar. Nu tar jag ett år i taget och försöker fokusera på hur jag vill ha det. Och så länge jag kan stå på benen betyder det att jag vill vara på Kreta på vintrarna. Vi ses säkert där!
Gunilla

lolis
2009-12-24, 14:12
Καλά Χριστούγεννα.
Konstig fråga :confused:. Frågan är hur många gånger :D
Lolis

Birgitta63
2009-12-26, 13:15
Nepp.. nästa år blir det ingen resa till mitt kära Kreta. Ekonomin tillåter det ej. Enda chansen till en resa är om jag skulle råka vinna en lite större summa pengar. Så nu får jag leva på minnen ett tag igen.

//Monica S

" Leva på minnen ett tag " !
Ja så blir 2010 för mig fast jag önskade att en Grekland resa även denna sommar . Semestrat i greklandet 3 gånger på rad när det varit sommar .

Men vi myser i vårt nyrenoverade torp på landet och sen har vi ju en jätte fin strand hemma . Så vi har ju 2 ställen att bo på och det får man vara nöjd med .
När sommar är över tar vi faktiskt och beställer en resa till 2011 , Skopelos finns alltid kvar :) .
Birgitta

BADarkness
2010-01-02, 15:04
Bokat och betalt.
Santorini 19Juni - 3 Juli.
klapp_klapflabb_flab_B-anana

laero
2010-01-03, 17:50
Jag måste bekänna att jag medverkat till att förvränga statistiken :o.
Är ganska säker på att jag ingår i de 4,1% som inte ska till Grekland i år !!!
Detta har hastigt och lustigt ändrats, svågern (TobbeS) har lurat med mig på "gubbaresa" i början av maj. Resan är bokad och klar och går till Lesbos i fågelskådningens tecken :)

Lars

Lissi
2010-01-03, 17:56
Detta har hastigt och lustigt ändrats, svågern (TobbeS) har lurat med mig på "gubbaresa" i början av maj. Resan är bokad och klar och går till Lesbos i fågelskådningens tecken :)

Lars

..kom nu ihåg att det bara är fåglar ni ska skåda!;)

Hälsa på Mikael och Joanna i Sigri också!

Lissi - bara lite avundsjuk

litentuva
2010-01-03, 19:12
Bokade idag, 1a Juli bär det av till Kreta och Rethymno med omnejd. Står åter på svensk mark den 2a augusti:)

laero
2010-01-03, 20:30
..kom nu ihåg att det bara är fåglar ni ska skåda!;)

Hälsa på Mikael och Joanna i Sigri också!

Lissi; Du har ju träffat våra vackra hustrur så du vet att vi bara skådar "birds"....;).

Boken av Joanna och Mikael ligger faktiskt här oläst .... Kan man hälsa på dem menar du ?

IngegerdN
2010-01-10, 01:29
Kul,

jag åker också ner till "Huset" med det flyget. Denna gång tillsammans med en god vän. Vi blir kvar över påsken och åker hem på Annandagen. Hustrun och Bosco får stanna hemma, de kommer ju hem bara 14 dagar innan och då har hon fått sin beskärda del av Kreta efter 3 månader!;);)

Bo

Hemresan är nu bestämd till den 24 april, så det blir 4 veckor i vår, en eller två väninnor ansluter under någon av veckorna. Kanske blir det också - som jag skrev tidigare - en kortare resa till karnevalen i februari...:)

Ingegerd

cribbelini
2010-01-12, 12:51
YES! Vi har bokat sedan i Aug -09! :) Den 2 juli åker vi till Aten. Den här gången blir det inrikesflyg till Milos. Stannar kanske en vecka sen bär det av mot Sifnos, Serifos. Totalt 18 dagar. 2 vuxna 2 barn. Längtar så det värker!

Kocke
2010-01-13, 02:09
Vi är på väg till Grekland för första gången!
Vår "bröllopsresa" är nu bokad 20.6.10 till Rhodos! _B-anana

Nu gäller det bara att bestämma vigseldatum med vår präst. Platsen för vigseln får man väl utforska då man kommer dit. Förslag på ställen för en romantisk vigsel på Rhodos tas gärna emot. Har aldrig besökt Rhodos tidigare.

Räknar dagarna redan.....

IRSA
2010-01-13, 14:31
Hej.
Grattis till bröllopet och att ni valt Rhodos som bröllopsresa, det tror jag är ett bra val. Jag åker ner själv samma datum som ni. OM jag vore ogift o skulle gifta om mig, så skulle jag vilja gifta mig uppe på Monte Smith, eller varför inte inne på en träbro i Petaludes med vattnet och cikadorna som bakrundsljud(vet inte om det skulle kunna gå att ordna, men ändå...)
Årets resa blir min fjärde till Rhodos, -01 till Ialyssos -08, -09 och nu -10 Rhodos stad.
Åker med Apollo från Landvetter.

Irene

Kocke
2010-01-13, 22:18
Tack för gratulationerna Irene! Ser fram emot resan till Rhodos och bröllopet!!

Vår präst som skall viga oss rekommenderade Monte Smith och ett kapell som finns där, Agios Nikolaus, men att vi kunde se oss omkring då vi kommer till ön.

syster yster
2010-01-14, 20:54
Har bokat en resa igår kväll för 4 vuxna och en ungdom till Kefalonia i slutet av maj_B-anana Nu längtar jag bara till maj, drömt om Grekland och maten och stränderna och människorna sista veckan och varit lika besviken varje morgon när jag har vaknat upp i den kalla verkligheten i Sverige:cool:

__sannis__
2010-01-16, 18:00
Resan är ej bokad men självklart ska vi åka.. :D

yeasou
2010-01-18, 19:35
Första resan bokad:D
Vi får uppleva påsken i Kamari på Santorini! Det kommer att bli en höjdare känner jag:p
Yeasou_B-anana

Kalimera
2010-01-18, 21:05
Vi får uppleva påsken i Kamari på Santorini!Grattis! klapp_klap

ellada
2010-01-24, 15:39
ja har redan bokat

june
2010-01-31, 17:46
Åker den 27 mars, bokat och klart.

Yanna
2010-02-21, 23:23
Åker den 27 mars, bokat och klart.

Skulle önska att jag kunde säga detsamma! ;)
En månad kvar för dig, du får säkert en härlig kretaresa!

Yanna som längtar till juni!

Mysan
2010-02-23, 13:19
Japp, bokat sedan oktober-09. Ska åka ensam i år men vad gör det när man ska hälsa på goda vänner?!flabb_flab

Yanna
2010-02-23, 16:19
_B-anana:D Bokat enkel resa idag!

Flygresa den 5 juni 2010 (15:00) Stockholm-Arlanda - Kreta-Chania

Yanna _B-anana

Pyttan
2010-02-25, 17:18
Apsolut! Bokat till Aten en vecka i maj med min gamla mamma och
bokat tll Aten 10 dgr juni-juli med en väninna.

Lite för kort vistelse i Grekland för mig egentligen men ibland får man komrpomissa.

Sommaren 2011 planerar jag att båtluffa tre veckor. Själv tror jag. Det är kul på ett annat sätt, gjorde det sommaren 2008.

niha
2010-03-01, 19:13
Bokat och klart! Vi åker och firar 25 års bröllopsdag! Den ska firas en hel vecka med början 25/4_B-anana

mats andersson
2010-03-01, 20:05
Resan är bokad för länge sedan,två veckor i Maj blir det i år !! Det ska bli så skönt ...:) sen kanske det blir 1vecka i sept?

Cathina
2010-03-15, 21:59
YES! Åker 13 juni med min son och lillebror, hem 28 juni. Det blir flyg till Aten, sen ut till Paros, Naxos och sen hem från Santorini :):):)

camilla34
2010-03-15, 22:23
ja! Ska äntligen åka till grekland, blir första gången.
Bokade förra veckan, så i slutet av maj bär det iväg till Thassos.

Nefeli
2010-03-17, 19:28
Yes, I do I do I do..flabb_flab

Eva L
2010-03-17, 21:07
Jag hoppar nog över Grekland detta år. Inte ofta det hänt men ibland så måste man. Har redan haft en del semester och varit ett par veckor på Koh Lanta. Vill även vara ledig för att tillbringa tid här hemma till sommaren och sen blir det en Thailandsresa i december. Just nu känns vinterresorna viktigare och antalet semesterdagar är begränsat. Vi får se om jag ångrar mig. ;)

Eva

Cathina
2010-03-18, 09:01
Jag hoppar nog över Grekland detta år. Inte ofta det hänt men ibland så måste man. Har redan haft en del semester och varit ett par veckor på Koh Lanta. Vill även vara ledig för att tillbringa tid här hemma till sommaren och sen blir det en Thailandsresa i december. Just nu känns vinterresorna viktigare och antalet semesterdagar är begränsat. Vi får se om jag ångrar mig. ;)

Eva

Jag var också till Koh Lanta för en månad sen, i 2 veckor, och ska till Grekland i juni, kul få åka iväg till 2 olika varma ställen i år :)

Bertil Lindroos
2010-03-19, 15:41
Bokat och klart med 1 vecka den 4 juni till kreta för att stilla den värsta greklands "suget" in för hösten resa ( bokat och klart ) 4 veckor på "mitt" älskade Naxos // :)

Lissi
2010-03-19, 17:15
Vi ska till Grekland nästa år såklart, men inte en sommarresa utan på annan årstid.
För en gångs skull har vi INTE bokat ännu, vilket känns konstigt, men man vänjer sig nog vid tanken.;)

Lissi - som längtar till avfärd på fredag morgon

JA så sa jag i oktober;)..och visst bokade vi ändå en Greklandsresa....Patmos i månadsskiftet sept/oktober en vecka och sen åker jag själv första veckan i september till Tinos:D:D..kunde bara inte låta bli!

En vårresa till Mallorca blir det också!

Lissi

furan
2010-04-04, 08:58
Hej.

Vi har som vanligt bokat Samos 26 maj och ska prova på Votsolakia för första gången. Har varit både i Kokkari och Phytagorion tidigare.
I augusti blir det Phytagorion igen i två veckor.

Trevlig sommar

Desires
2010-04-04, 10:22
Javisst ska jag det, var 10 år sedan vi var där nu (varit på 16-tal öar), senaste besöket var på Karpatos. Nu ska vi åka till Skopelos i maj, ska bli underbart att återse Grekland igen. Har tidigare varit på Skopelos bara över dagen (åkte dit när vi var på Skiathos) men har sett att det är väldigt vackert där så vi hyr bil några dagar och bor där mitt inne i den genuint fina staden. Längtar!!!

Desires
2010-04-06, 10:57
Ska åka till Skopelos i maj. har bara varit där över en dag tidigare (tog båten dit när vi var på Skiathos). Skopelos ville vi definitivt återvända till så därför en vecka bokad där i maj. Så hittade jag detta bra reseforum men kan ej hitta speciella tips om Skopelos som jag förstår måste finnas här bland dessa utmärkta inlägg.....

Vore därför tacksam för att få lite mer speciella resetips om Skopelos från er som verkar veta det mesta om Grekland.

Lissi
2010-04-06, 18:34
Desires: Köp Jannes alldeles utmärkta e-guide om Skopelos, där finns all info Du behöver. Info om e-guiderna finns på startsidan. VÄL VÄRDA PENGAR:

Lissi

Desires
2010-04-07, 10:03
Tack Lissi, har inte lärt mig att hitta allt i detta utmärkta forum ännu..... men nu har jag beställt e-guiden om Skopelos.
Hälsningar Desires

ikallander
2010-04-11, 16:31
flabb_flabJa jag och min man skall åka till Kreta den 24 april och fira att vi fyller 50 år. _B-ananaklapp_klap

Lissi
2010-04-11, 16:54
Grattis och trevlig resa! Inte långt kvar nu.

Lissi

Irene53
2010-05-02, 11:12
_B-ananaÅker till Rhodos Stad 23/5. 1vecka. UUUUUnderbart. Vi lyfter från Örebro airport 1100.Perfekt.Kanske någon mer på forumet som ska med söderut.Hälsar Irene som ser ifram mot god mat och sol och ev.lite bada.bye_bye

jassu anna
2010-05-09, 09:48
TREVLIGT att komma med i detta forum!!Åker med man till Naxos 22.05 -10,Apollo flygstol,vi bor på KALERGIS STUDIOS,agios georgos(?) beach!Råkar nån veta något om detta ställe?
Vi bor i Finland utanför Vasa och tycker att det ska bli spännande att åka!!
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Mysan
2010-05-10, 09:53
Som jag tidigare skrivit blir det en vecka ensam på Rhodos med avresa 30 maj från Landvetter.

Men nu verkar det även bli en vecka på Kreta vecka 32. Då ska jag hälsa på dottern som jobbar där men har en veckas semester just då.flabb_flab

Eva L
2010-05-13, 20:12
Nu är det definitivt klart att jag inte åker till Grekland i år. Inte många år sen 1979 som jag avstått en Greklandsresa. Anledning som tidigare är att jag redan varit utomlands en gång i år till Koh Lanta och åker igen i december med dotter och två små barnbarn till Thailand. Vi passar på innan den lille fyller två år. Resterande semesterdagar som inte är många vill jag njuta av här hemma när den svenska sommaren är som bäst. Idag har vi haft ett smakprov då temp var uppe och sniffade på 18 grader. Till helgen kommer ryssvärmen som vi säger här i norr.

Eva

Hellen
2010-05-13, 21:03
Ja, vi skall åka, men hade vi inte redan bokat så hade det inte blivit Grekland i år.
Jag kan inte säga att jag direkt är orolig för vad som kan ställa till det med ev. strejker osv. Men visst hade det varit skönt att åka till ett land där man inte strejkar ca var 14:e dag. __D
Dottern skall resa med kompisar själv för första gången, jag har hela tiden vurmat för att de skall välja att åka till Grekland, men gör inte det längre.
// Helén

Riitta
2010-05-13, 21:07
Min önskan och tanke är att vistas i Grekland fler veckor i år än jag någonsin har gjort förut:)
Förhoppningsvis minst 6. Inte kan man väl överge dom nuAng_elx

Riittabye_bye

Hellen
2010-05-13, 21:13
Inte kan man väl överge dom nuAng_elx
Riittabye_bye

I det här fallet är jag mig själv närmast och vill inte hamna i oroligheter och besvär med inställda båtar och flyg, på min semester vill jag kunna koppla av flabb_flab

// Helén bye_bye

Eva L
2010-05-14, 07:08
Min önskan och tanke är att vistas i Grekland fler veckor i år än jag någonsin har gjort förut:)
Förhoppningsvis minst 6. Inte kan man väl överge dom nuAng_elx

Riittabye_bye

Det är väl fördelarna med pensionärslivet och kommer du inte hem i tid på grund av strejker eller askmoln gör det kanske mindre men många som yrkesarbetar drar nog ören åt sig som läget ser ut just nu. Gissar att Turkiet blir en stor vinnare då många turister kommer att åka dit istället.

Eva

BADarkness
2010-05-15, 16:57
Det är väl fördelarna med pensionärslivet och kommer du inte hem i tid på grund av strejker eller askmoln gör det kanske mindre men många som yrkesarbetar drar nog ören åt sig som läget ser ut just nu. Gissar att Turkiet blir en stor vinnare då många turister kommer att åka dit istället.

Eva

Är man där så spelar det ingen roll om dom strejkar några dagar eller askmoln som är ivägen.. Det stora problemet är ju att ta sig ner överhuvudtaget..__D__D__D...Hoppas innerligt att inget sådant är den 19 Juni för då åker vi..

Lissi
2010-05-15, 17:07
Hoppas innerligt att inget sådant är den 19 Juni för då åker vi..
..nädå Ingen risk...det blir säkert den 5 juni när vi ska iväg;) Förra resan blev ju inte av pga askan... Man är allt lite orolig, för är det inte aska så kan det ju vara nån strejk...

Lissi

Cathina
2010-05-18, 13:02
..nädå Ingen risk...det blir säkert den 5 juni när vi ska iväg;) Förra resan blev ju inte av pga askan... Man är allt lite orolig, för är det inte aska så kan det ju vara nån strejk...

Lissi

Eller 13 juni när vi ska iväg :confused:

BADarkness
2010-05-18, 14:00

Lissi

Får vi väl inte hoppas på :D

Hoppas alla kan åka iväg.. Men tror kanske att det är störst risk för att dom strejkar en vardag än en helg dag.
Men det är kanske bara mitt inre som hoppas på detta flabb_flab

31 dagar kvar..Dags att börja packa :D:D

lemon
2010-05-18, 22:46
Försökte boka Spanien/Frankrike med hjärnan (och plånboken), men det blev med hjärtat och Grekland igen :) Södra Kreta i ca en vecka och sedan några dar på Santorini.
Askan krånglade till hemresan från Paris i april, så nu får det räcka med sånt...

Saha
2010-06-06, 19:12
Förra året blev det Lesbos & Rhodos men i år blir det två veckor i Parga, inga askmoln eller strejker ska få förstöra min semester :)

Chevalier
2010-06-29, 14:31
I år ska jag för första gången testa på att ö-luffa!
Så sålda alla verkar vara på detta så har jag goda förhoppningar om att få en njutbar resa.

Det enda som är mer eller mindre klart är att det blir några dagar på Karpathos, ty den ön ser oförskämt härlig ut!

ciss
2010-06-29, 16:56
Har precis bokat till Skiathos och hotell Galini i augusti. Hoppas det blir bra..!

Cathina
2010-07-05, 18:34
Nyss hemkommen (i måndags kväll) från 2 veckors ö-luff :)

Fint väder, god mat, trevliga människor, mycket att se och varmt!
Men dyrare än jag trodde, vi flög till Aten, sen till Pireus och så hade vi förbokat studio på Andros (första ön) och på Santorini (sista ön där vi åkte hem ifrån). Vi prutade ner studio-priset (vi hyrde av roomsare som stog och väntade i hamnen) på Naxos och Mykonos (förutom en hemsk natt på Mykonos camping), men det blev ändå dyrare än vi beräknat.
Nåja, vi är en erfarenhet rikare och har haft det trevligt i alla fall klapp_klap