handdator

Visa fullständig version : Båtar mellan Kalymnos och Leros


Enigma
2009-10-19, 14:44
Hur ofta och i så fall vilka båtar går mellan Kalymnos och Leros mellan ca den 20 juni till ca 15 juli?

Kan man se fästningen i Leros från någon båt?

Kan jag återvända samma dag till Kalymnos och i så fall med vilken båt?

undrar Enigma

Monica P
2009-10-19, 17:14
Enigma, det var många frågor! Till Leros tar du dig lättast, det går linjebåtar och katamaraner från Pothia och en mindre båt från Melitsaha. Vad gäller Tinos är jag rätt säker på att du måste åka till Rodos först. Till Nisyros brukar det gå utflyktsbåtar från Kos, kanske från Rodos med, vet ej. I alla händelser är det avsevärda avstånd och man får nog kalkylera med övernattningar .
Men nu är det 2009, och nästa års turlistor är inte på bordet än.
Vilka fästningar du ser från båten känner jag inte till.

Hjalta99
2009-10-19, 19:16
Enigma, det var många frågor! Till Leros tar du dig lättast, det går linjebåtar och katamaraner från Pothia och en mindre båt från Melitsaha. Vad gäller Tinos är jag rätt säker på att du måste åka till Rodos först. Till Nisyros brukar det gå utflyktsbåtar från Kos, kanske från Rodos med, vet ej. I alla händelser är det avsevärda avstånd och man får nog kalkylera med övernattningar .
Men nu är det 2009, och nästa års turlistor är inte på bordet än.
Vilka fästningar du ser från båten känner jag inte till.


Hej Monica,
Jag hoppas att det var en tankevurpa... ;) För visst är det från Myrties båten går till Leros...

/Eva

Riitta
2009-10-19, 21:47
Från Myrties har det gått när jag har åkt med:)

Riittabye_bye

Monica P
2009-10-20, 07:33
Ja, ja. Ibland blandar jag ihop Melitsaha med Mastichari också.

kirtor
2009-10-20, 10:07
Det går jo absolutt båt fra Pothia til Leros også. Nisos Kalymnos går iallfall 4 dager i uken.