handdator

Visa fullständig version : Sommarresor!


ricky
2005-10-06, 18:29
__D

Sterling och Maersk som är danska flygbolag har gått ihop!
Nu kör dom stora reklamdriver om sommarresorna som finns till försäljning.
Men va fan!!! Alla gekiska resmål utom Aten går enbart från Stockholm.
Finns inte en resa från Sturup/Kastrup att hitta, medans man hittar massor från Stockholm för några hudralappar.

Vad sysslar Sterling med egentligen???

Finns det något billigt flygbolag kvar till Grekland från södra regionen egentligen,
någon som vet?:mad:
Det går att se resmålen på nätet men de är ej bokningsbara. Pratade med en snorkig säljare på Sterling som sade att resorna till öarna bara går från Stockholm.

Ruby
2005-10-06, 18:57
Alla gekiska resmål utom Aten går enbart från Stockholm.
Finns inte en resa från Sturup/Kastrup att hitta, medans man hittar massor från Stockholm för några hudralappar. När jag söker på Sterlings hemsida hittar jag biljetter från Kastrup till både Aten och Kreta (juni 2006). Samma resmål hittar jag om jag söker flyg från Arlanda - däremot inga andra. Vilka resmål menade du egentligen?

Ruby - som själv funderar på en t.o.r.-biljett Arlanda-Aten för 1.288 kr _B-anana

epiros
2005-10-06, 18:58
__D

Sterling och Maersk som är danska flygbolag har gått ihop!
Nu kör dom stora reklamdriver om sommarresorna som finns till försäljning.
Men va fan!!! Alla gekiska resmål utom Aten går enbart från Stockholm.
Finns inte en resa från Sturup/Kastrup att hitta, medans man hittar massor från Stockholm för några hudralappar.

Vad sysslar Sterling med egentligen???

Finns det något billigt flygbolag kvar till Grekland från södra regionen egentligen,
någon som vet?:mad:
Det går att se resmålen på nätet men de är ej bokningsbara. Pratade med en snorkig säljare på Sterling som sade att resorna till öarna bara går från Stockholm.

Det var trist och höra:( . Jag har bara noterat att bolagen slagits ihop o sen inte reflekterat så mycket mer över det.

Ska man flyga billigt från södra Sverige till något annanstans än Athen så blir det att hoppas på billiga flygstolar från charterbolagen när dom släpps till försäljning då kanske.

bye_bye Tommy

Zanét
2005-10-06, 19:14
Vad jag kan se på Sterlings sida under "Resmål" är destinationer enligt följande:

Aten från Stockholm, Oslo
Samos från Köpenhamn, Billund
Kreta från Köpenhamn, Billund, Oslo
Rhodos från Köpenhamn, Billund

I somras gick Maersk ut med att fr o m nästa år skulle man kunna åka lågprisflyg (fr 748 DK oneway) till bl a Thessaloniki. De är säkert inte klara med sin omorganisation och det ska bli intressant att följa upp om flera nya destinationer tillkommer framöver och/eller att Thessaloniki finns kvar.

//Zanét bye_bye

CarinaN
2005-10-06, 19:24
__D

Sterling och Maersk som är danska flygbolag har gått ihop!
Nu kör dom stora reklamdriver om sommarresorna som finns till försäljning.
Men va fan!!! Alla gekiska resmål utom Aten går enbart från Stockholm.
Finns inte en resa från Sturup/Kastrup att hitta, medans man hittar massor från Stockholm för några hudralappar.

Vad sysslar Sterling med egentligen???

Finns det något billigt flygbolag kvar till Grekland från södra regionen egentligen,
någon som vet?:mad:
Det går att se resmålen på nätet men de är ej bokningsbara. Pratade med en snorkig säljare på Sterling som sade att resorna till öarna bara går från Stockholm.

Konstigt! Sterling har följande resmål från Kastrup när jag går in och tittar: Athen, Rhodos, Samos och Kreta. Men bara Athen går att boka än så länge verkar det som. Från Stockholm hittar jag bara Athen:confused: .

CarinaN
2005-10-06, 19:25
Zanét hann visst före mig, men jag har faktiskt hittat Athen från Kastrup också??? :confused:

ricky
2005-10-06, 19:41
Vi tar det en gång till!

Jag har provat att boka korfu och samos mm från kastrup i juni.
Resmålen finns där, men när du ska boka så går det inte att genomföra.
Så jag tog telefonen( den funkar också, finns alternativ till nätet)
och ringde till Sterling. När jag sade att ni gör reklam för sommarresorna, men
de går inte att boka. Så svarade han, finns en del resmål som ligger kvar i höst.
Men sommarresorna går bara från Stockholm. Från kastrup ska endast Atenresorna finnas till Grekland. Jag betvivlar faktiskt själv på det beskedet.

Provade nyss att boka från en annan meny hos Sterling och fick ett pris tur/retur på 2.995DKR för två personer till Chania i början av juni. Det skulle ju inte gå enligt säljaren!?!?

Problemet är bara det av mina fem resor jag gjort senaste två åren har två av dessa varit till Kreta. Underbart ställe men nu vill jag se nåt annat.

P.S. Jag ser att ni påpekar att resmålen finns hos Sterling.
Det är ju det jag säger!, men prova att boka Samos till sommaren så får ni se vad som händer.:eek:

Zanét
2005-10-06, 20:14
P.S. Jag ser att ni påpekar att resmålen finns hos Sterling.
Det är ju det jag säger!, men prova att boka Samos till sommaren så får ni se vad som händer.:eek:
Sterlings bokningssystem sätter många frågetecken i huvudet på en, det måste jag medge. Igår bokade jag (inte för mig själv personligen) biljett från Cph till Thessaloniki via Aten. Nu satte jag mig åter för att testa deras resmål och beroende på om man klickar på sommarresorna som kommer upp i nytt fönster eller om man använder sig av bokningsmenyn på förstasidan får man olika resmål att välja mellan :confused: OK tänkte jag - jag mailar och frågar istället :) men där finns inte en enda mailadress att tillgå utan man hänvisar till olika telefonnummer __D

//Zanét bye_bye