handdator

Visa fullständig version : Eristos Beach


coanma
2009-10-18, 18:25
Vi kan ikke helt bestemme oss for hvor vi skal reise neste år. Vi har sett på bosteder på Tilos, både Livadia og og Eristos.
Eristos Beach er en del rimeligere med Apollo. Ligger dette bostedet helt for seg selv, eller er det noe på denne stranden? Og kan noen si om det er havutsikt fra noen rom?

inkfish
2009-10-18, 18:56
Nu är det några år sedan jag var på Tilos men åtminstone då fanns det inget annat än ett hotell på Eristos beach - och en taverna längs vägen därifrån.

Man har olika smak men själv skulle aldrig välja bort den otroligt trivsamma lilla byn Livadia för att bo på en tråkig öde strand som Eristos:o. Men som sagt, man är olika.

Gillar man små byar är Livadia en av de trevligaste och stillsammaste jag kan tänka mig:)

Bluesea
2009-10-18, 22:24
Visst är det så. Är man nyförälskad och absolut inte vill träffa andra människor, är Eristos perfekt. Men för oss alla andra, är Livadia att föredra. Underbar liten by där man snart lär känna alla.

Kalimera
2009-10-23, 08:55
Vi kan ikke helt bestemme oss for hvor vi skal reise neste år. Vi har sett på bosteder på Tilos, både Livadia og og Eristos. Jag gillar små platser som Eristos, men i valet mellan Livadia och Eristos är valet lätt, jag skulle absolut valt Livadia. Det är en av de trevligaste turistorterna kan känner till.

Mumsan
2009-10-26, 08:48
Var på Tilos i 3 veckor i septenber och bodde då i Livadia. Vilket jag anser är att föredra framför Eristos. Till Eristos kan man alltid åka över dagen - vilket vi gjorde -och kände då att vi valt rätt som bodde i Livadia. Livadia är en pärla.

coanma
2009-10-26, 14:59
Kan jeg spørre hvilken hotell dere bodde på?:)

Mumsan
2009-10-27, 07:42
Vi reste med Apollo och bodde på hotel Eleni. Ett trevligt och bra fungerande hotell som är familjeägt. Man kände sig välkommen när man efter båtresan och den korta promenaden kommer in i rummet och det står ett 6-pack med stora vattenflaskor på golvet. Precis vad man behövde.
Vi handlade ofta i deras egna minimarket och då kunde man få varorna
till hotellrummet om man ville. Det var bara att säga till. Helt perfekt.
En onsdag åkte vi fram och tillbaka till Chalki som var en toppen ö.
Läs gärna de resebrev som Annki skrivit om Tilos - det var dessa som gjorde att vi reste till Tilos.

coanma
2009-10-27, 09:30
Takk for svaret. Ja, jeg har lest reisebrevet og det øker lysten til en reise til Tilos. Jeg har vært litt usikker på om to uker er for lenge på Tilos da det er en liten øy, men etter det jeg leser så går det bra. Vi har sett på Eleni , men dette er hotell og vi har de senere årene foretrukket studios. Derfor har vi også sett på Dream Island og Eristos. Eristos er en del rimeligere så vi tenkte at man kunne bo der og så kjøre moped, men etter det dere skriver så virker det som det er best å bo i Livadia. Så da står valget evt. mellom Eleni og Dream Island. :) Det er ikke alltid like enkelt å bestemme seg :confused: Det er så mange flotte plasser i Hellas og spørsmål om bosteder:o

Bluesea
2009-10-28, 11:07
Jag vill gärna slå ett slag för Blue Sky alldeles vid hamnen. Trevliga tvåvåningslägenheter med ac och en stor balkong. Där sitter man gärna med något kallt att dricka och kollar när färjorna och segelbåtarna lägger till.

coanma
2009-10-28, 20:39
Jeg har vært inne og sett på Blu Sky og det ser ut til å ligge fint til. Jeg ville prøve å finne ut av prisen, men jeg finner ingen nettadresse. Bestiller du på plassen eller før du reiser ned?.

Pian
2009-10-31, 16:18
Liviadia är absolut bäst. Två gånger har vi bott på Stelios, mannen som har sitt kontoret under trädet:) o kör båtturerna, han har ett fint lägenhetshotell som heter Irinoula, rekommenderas verkligen!

Lissi
2009-10-31, 19:51
Sommaren 2004 bodde vi 2 veckor på Tilos på just Eristos hotel och hade fantastiska veckor där..Härligt hotell med havsutsikt från den fina studion med STOOR terass, mysig taverna till hotellet och en annan alldeles bredvid, en underbar värdfamilj och massor av trevliga promenadmöjligheter till Megalo Chorio mfl ställen. Vi ångrade inte en sekund att vi bodde där... Vi hade vespa och åkte till Livadi när vi ville....
Men gillar man inte lugnet och ensamheten som vi gör så kanske läget blir ett annat....
...stranden var förträfflig!!!

Lissi

coanma
2009-11-17, 10:47
Det du skriver om Eristos Beach med stor terasse og havutsikt, det skriver ikke Apollo noe om??? Er det slik at det er havutsikt fra studios?:)

Lissi
2009-11-17, 12:16
Den nya delen bodde vi i 2004, den var då alldeles nybyggd. En studio med bra utrustning och en STOR altan över poolområde med utsikt över havet. Väldigt fräsch!!! Den gamla delen har nog inte utsikt över havet från alla rum. Där vet jag inte hur det är.

Vi stortrivdes och ägarfamiljen med 2 små flickor var så go!
Eftersom det var fotbollsEM då vi var där och det var Grekland som gick vidare var gång och sedan vann så var det DRAG på kvällarna på tavernan som hade storbildsTV..Massor av folk kom ner från Megalo Chorio också så där var VERKLIGEN inte ensamt....Hur det blir i sommar vet jag ju inte...

Lissi

coanma
2009-11-17, 13:06
Dette var pussig, du skriver studios med "stor altan" i nye bygget. Ifølge Apollo står det at 1-roms ligger i gamle bygget`???? Hva mener du forresten med "altan", er det terasse du tenker på eller balkong i andre etasje?