handdator

Visa fullständig version : London-album


Stinab
2009-10-17, 13:38
Hej!

Nu har jag gjort ett litet album från Londonresan och vill passa på och tacka för tipsen jag fick innan vi åkte.

Vi kom fram tidig torsdag och tog oss enkelt in till centrum med Gatwick Express. Biljetter löser man direkt på tåget och det lönar sig att köpa retur. Vi hade köpt 3 dagarskort för tunnelbana/buss osv hemifrån och det var verkligen värt sitt pris. Vi åkte kors och tvärs med tunnelbanan och det är ett mycket smidigt sätt att ta sig fram.
Torsdag och fredag ägnades åt sightseeing, Covent Garden (som jag älskar, det är något med stämningen i området som jag gillar). Vi var inne på Londons akvarium på fredagen och det var en positiv upplevelse. De sköter verkligen om sina djur och så fick jag se jättesköldpaddor som jag tycker är så fina. Camden Market var fantastiskt roligt att besöka. Helt galet stort område med massor av folk och försäljning av precis allt man kan tänka sig.
Lördagen gick mest i fotbollens tecken då vi skulle se Arsenal krossa Wigan med 4-0!! Uppvärmning på hemmapuben The Gunners, en promenad för att se deras gamla arena som byggts om till lägenheter och avslutning på en pub i Covent Garden fullbordade dagen.
På söndagen strosade vi runt i London och avslutade shoppingen på Lillywhites med så många fynd att vi fick köpa en ryggsäck extra som handbagage för att få med oss allt hem.
Vi var inte alls redo att åka hem på eftermiddagen!

Hälsningar
Stinabbye_bye

Mollybus
2009-10-17, 14:26
Jag gillar London och fick reslust dit igen när jag såg dina bilder.
Camden Market är speciellt och roligt. Jag och mina döttrar har vandrat runt ett par gånger i alla gångar och prång. Några fynd har det blivit men mest ögonshopping. Min yngsta dotter köpte ett par mycket speciella byxor där när hon var 14 år. Hon fick sköta affären helt själv, prutade och fick ner priset. Efteråt var hon så förvånad och glad över att hon vågade och klarade av det med sin skolengelska.klapp_klap

Netwolf
2009-10-18, 10:35
Va trevligt! De bilderna ska jag kolla in. Vi har nämligen en Londontripp i tankarna.

Kanske någon som kan tipsa om ett bra hotell? Centralt, gärna enkelt men rent.

/Netwolf

Stinab
2009-10-19, 09:22
Hej!

Vet inte om man får skriva ut hotellnamn här? Vi bodde på Rathbone Street och hotellet heter samma som gatan flabb_flab. Läget är mycket bra, helt ok frukost och trevlig personal men jag tycker ändå att det var på tok för dyrt för standarden på rummet. Nästa gång kommer vi att välja ett enklare hotell och istället lägga pengarna på annat skoj i London. Har tittat på ett litet hotell som hette något med Seven Dials. Verkar trevligt.

Stinab

Netwolf
2009-10-19, 12:41
Intressant. De ska jag kolla upp!

/NW

Lopez
2009-10-19, 19:24
Va trevligt! De bilderna ska jag kolla in. Vi har nämligen en Londontripp i tankarna.

Kanske någon som kan tipsa om ett bra hotell? Centralt, gärna enkelt men rent.

/Netwolf


Ja. London är alltid en trevlig stad att besöka. Åler själv dit nu i helgen och bor som vanligt på lilla charmiga Parkwood Hotel. Ett pyttelitet hotel (tror dom har 15 rum eller så), men bara sååå trivsamt och med ett oöverträffat läge direkt vid Marble Arch. Inget för dom som gillar moderna förstaklass hotel med restaurant, bar, relaxavdelning m.m. Hotellet är inrymmt i ett gammalt privathus. 4 våningar och smala, brant trappor (ingen hiss), och alla rum är olika. Finns egentligen ingen reception i ordets bemärkelse, utan det är ett skrivbord och en dator på bottenvåningen i det som förmodligen var vardagsrummet en gång i värden. Rumsnyckeln får du bära med dig, och man får också en portnyckel eftersom ytterdörren låses 23.00. Frukostrum i källaren där det severas "full english breakfast" vilket ingår i priset.
Ett fynd rent prismässigt och trivselmässigtklapp_klap

Stinab
2009-10-20, 11:08
Tack för tipset! Verkar vara ett trevligt boende.

Stinab