Visa fullständig version : Direktflyg till Aten
Nästa vår startar Norwegian direktflyg till Aten från Arlanda.
Inte nog med det. Från den 27 Mars kör Norwegian direktflyg på lördagar till Kreta. Bra priser dessutom. Cirka 1500 Sek pp tor från Arlanda.
Detta öppnar diagonalerna för en tidig öluffartur till Kreta nästa vår.
Det skulle i sanning vara spännande att komma ner i början av April och njuta alla vackra vårblommorna i försommarens Kreta. Det har vi förvisso aldrig gjort tidigare enär det varit så dyrt med flyg denna årstid.
Arne och Hustrun
(I ett belägrat Umeå pg av EU-ministermötet denna vecka)
Vi flög Norwegian till just Chania i april och det fungerade alldeles utmärkt!
Ser fram emot deras flyg till Aten,fast på deras hemsida hittar jag ingen info. om detta...
Vi flög Norwegian till just Chania i april och det fungerade alldeles utmärkt! Ser fram emot deras flyg till Aten,fast på deras hemsida hittar jag ingen info. om detta...
Här har du lite info! :)
http://www.bortabra.se/Nyheter/Kalimera-Aten-Nu-far-vi-direktflyg.html
Tack snälla! Hoppas att det snart kommer på Nowegians hemsida.
litentuva
2009-10-15, 16:07
Inte nog med det. Från den 27 Mars kör Norwegian direktflyg på lördagar till Kreta. Bra priser dessutom. Cirka 1500 Sek pp tor från Arlanda
Arne och Hustrun
Men... Kommer de sätta in en dag till i veckan undrar jag?
I år var det Tisdagar och Lördag till Kreta men vad som kan ses på deras hemsida nu för 2010 är enbart Lördagar. Två dagar veckan hoppas jag på för att underlätta pusslandet. Men det kanske kommer senare...
Nja, Norwegian är på uppgång och förmenas lyhört lyssna till bokningsförfrågornas rasslande i sökmotorerna. Alltså! Gack in att spökboka andra dagar än lördagar, och inspicienterna på bolaget torde nogsamt detta till sig taga!!
Så är det i chartersvängen...
Arne och Hustrun
Som nu planera för en mycket tidig vårresa till Kreta i April.
Pensionärslivet giva onekligen vissa fördelar....
Tack snälla! Hoppas att det snart kommer på Nowegians hemsida.
Det står i artikeln att det är säljstart kl 12 i morgon fredag.
litentuva
2009-10-15, 19:21
Hur många kalemerianer kommer sitta uppkopplade med fingret på enter i morgon kl 12 månne...? Kanske blir kortslutning på Norwegiean;)
Kalimera
2009-10-16, 06:58
Nästa vår startar Norwegian direktflyg till Aten från Arlanda.Äntligen! klapp_klap
När tror ni att startar direktflyg till populära orter i Grekland under icke hög säsong?
Kalimera
2009-10-16, 09:20
När tror ni att startar direktflyg till populära orter i Grekland under icke hög säsong?Tyvärr tror jag inte att det kommer ske. Underlaget är för dåligt.
Panakakis
2009-10-16, 12:10
Norwegian startar linjer till Aten och Palermo
I månadsskiftet mars/april 2010 utökar Norwegian trafiken från Stockholm Arlanda Airport med de två nya destinationerna Aten i Grekland och Palermo på Sicilien. Det blir tre avgångar i veckan till Aten, varje torsdag, lördag och söndag och en avgång i veckan till Palermo, varje lördag. Biljetterna kommer att kunna köpas från den 16 oktober.
PANAKAKIS
Tycker inte direkt att Norwegian håller så värst bra priser till Aten.
Gamla pålitliga SAS matchar detta väl. Dock erbjuder Malev ett riktigt bra pris, visserligen med stopp i Budapest på vägen samt okristliga tider.
Nej, trodde nog att Norwegian skulle ligga bättre till prismässigt till Aten.
-Varför startar inte Ryanair upp en rutt till Grekland !!??
/Homeros
klapp_klap_B-anana TOPPEN!!!!!
Vad jag har forstatt sa finns det nat som hindrar lagprisflygbolag som Ryanair att kora till Grekland. Vad jag har hort men inte ar hundra pa ar att dessa flygbolag oftast aker till sma flygplatser eftersom de ar billigare. I Grekland ar for det forsta Atens flygplats dyr i forhallande till andra flygplatser och for det andra sa hor alla de sma flygplatserna i Grekland till staten och militaren sa att det ar omojligt att fa tillstand att landa dar.
Norwegian kan nog satta nastan vilka priser som helst pa sina priser till Aten, de har ju nastan ingen konkurrens over huvud taget. Sterling gick i konka, SAS borjar resa bara en gang i veckan och Apollo, vart forsvann deras bra priser??
anneli56
2009-10-16, 19:00
499:- enkel väg tycker jag är lagom pris, eller 1100 tor.
:)
Ryanair skulle börja flyga till Aten förra året.
De skulle flyga till Volos(N.Achialos).Men det blev ingenting !!
Till Volos flyger redan Air Berlin.Niki,Lauda Air och några Engelsk charter
bolag.Ibland flyger Club Meds turister också(Club Med finns på Evia)Tyvärr ingen flyg från stockholm.
Volos flygplats är en gamla militär flygplats ganska stor och därifrån kan man vandra till fastlandet ,Evia,Sporaderna ,Pilio,Meteora..................
Tyvärr tror jag inte att det kommer ske. Underlaget är för dåligt.
Ja, vadå. Inget att tveka på. Dra igång Kalimera Airlines! Jag lovar att komma med första bokningen. :D
/Netwolf
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.