Visa fullständig version : Olika charterbolag ?
bye_bye
Fritidsresor vs. Apollo, För- o nackdelar?Har åkt med F-resor de få gånger jag åkt utomlands, nu finns det hotellet jag vill ha, inte med enkelrumstillägg på F-resor. Hos Apollo finns det med. Är det några skillnader mellan de olika bolagen?
Irene_B-anana
Utan att ha åkt med hotellpaket på många år - jag skulle säga att skillnaden är försumbar. De är lika bra, lika dåliga.
De olika erfarenheter enskilda personer skulle kunna berätta om kan du säkert sätta på slumpens konto.
Så jag skulle absolut välja den arrangör som hade det hotell jag ville ha, om jag var du:)
Dessutom: du har tydligen bott på hotellet förut. Då har du ju lite trumf på hand. Om du bara ser till att boka rätt hos Apollo - t ex välja alternativet balkong med havsutsikt om nu det alternativet finns - så kan du ju sedan maila/ringa hotellet direkt och säga Hejhej, jag har bott på ert fina hotell tidigare och trivdes SÅ bra, nu kommer jag den X juli nästa år med Apollo och jag hoppas att jag även denna gång kan få rum XXX som var så kanon förra gången.
Det är inte säkert att det går - men det KAN gå;)
Jag har bestämt mig för att åka tillbaka till samma hotell som jag bott på två år i rad nu_B-anana, så det är säkert inga problem. Mailade hotellet inför förra sommarens resa och fick samma rum som jag ville ha då, som jag haft året innan dess. När jag checkade ut så önskade dom mig välkommen tillbaka, och jag sa att nästa år (i år) så kommer jag inte tillbaka men kanske om två år. Vad överraskade dom ska bli:D
Irene
Så det blir Rhodos igen:D
Riittabye_bye
Så det blir Rhodos igen:D
Riittabye_bye
bye_bye
Jaa, HUR kunde du gissa det:confused: Ang_elxflabb_flab
Det gör du rätt i:) Det kan ju kännas tryggt om man åker själv för första gången och ta en ö som man känner sig hemma på:)
Riittabye_bye
Det gör du rätt i:) Det kan ju kännas tryggt om man åker själv för första gången och ta en ö som man känner sig hemma på:)
Riittabye_bye
Jo, det var så jag tänkte faktiskt. Det kan nog bli en annan ö i framtiden, måste bara vänja mig vid att vara helt själv först. Det kanske inte passar mig alls att åka själv. Det är det jag ska testa i år, därav mitt beslut av att åka tillbaka till Rhodos och Annapolis. Resten av Grekland ligger ju kvar i framtiden oxå..:D
Irene
[quote=inkfish;183184]Utan att ha åkt med hotellpaket på många år - jag skulle säga att skillnaden är försumbar. De är lika bra, lika dåliga.
De olika erfarenheter enskilda personer skulle kunna berätta om kan du säkert sätta på slumpens konto.
Så jag skulle absolut välja den arrangör som hade det hotell jag ville ha, om jag var du:)
Dessutom: du har tydligen bott på hotellet förut. Då har du ju lite trumf på hand. Om du bara ser till att boka rätt hos Apollo - t ex välja alternativet balkong med havsutsikt om nu det alternativet finns - så kan du ju sedan maila/ringa hotellet direkt och säga Hejhej, jag har bott på ert fina hotell tidigare och trivdes SÅ bra, nu kommer jag den X juli nästa år med Apollo och jag hoppas att jag även denna gång kan få rum XXX som var så kanon förra gången.
Det är inte säkert att det går - men det KAN gå;)[/q
När man bokar en resa med charter har man ju möjlighet att ange speciella önskemål. Balkong, havsutsikt, speciellt rumsnummer m.m m.m.. Man undrar ibland hur stor hänsyn det tas till önskemålen. Vem fördelar lägenheterna? Är det researrangören,hotellet eller som Apollos representant sa till oss på Samos, att vi har en agent som sköter rumsfördelningen.;)
[quote=rebase;183241
När man bokar en resa med charter har man ju möjlighet att ange speciella önskemål. Balkong, havsutsikt, speciellt rumsnummer m.m m.m.. Man undrar ibland hur stor hänsyn det tas till önskemålen. Vem fördelar lägenheterna? Är det researrangören,hotellet eller som Apollos representant sa till oss på Samos, att vi har en agent som sköter rumsfördelningen.;)[/quote]
Hej.
Som jag sa tidigare, skrev jag ner till hotellet själv och frågade om jag kunde få samma rum som jag hade året före, och det var inga problem. Då åkte jag med F-resor, nu måste jag åka med Apollo för F-resor har inget kontrakt med det hotellet med enkelrumstillägg. Ringde till F och frågade varför jag jag inte kunde boka rum på det hotellet, när jag såg att det fanns med på webben o då sa dom så. Synd sa jag, då måste jag åka med Apollo för hos dom kan man boka detta hotell som soloresenär, om det tyckte hon inte. För hon blev väldigt kort i tonen mot mig sedan. Hoppas att det går att skriva o beställa (mitt) rum, även om jag åker med Apollo.
Irene
Vi har bara åkt någon enstaka gång med F-resor (och då utan anledning till missnöje). Med Apollo har vi rest mycket och alltid varit nöjda. Vi är ganska resvana och har haft litet behov av att anlita personalen på plats. Dock har vi alltid blivit mycket trevligt och positivt bemötta i alla kontakter, både på resmålet och vid telefonkontakt med Apollos kontor här hemma inför vissa resor.
Hade jag varit i din sits så hade jag provat med ett telefonsamtal till någon säljare på Apollos kontor, alternativt ett mail med mina önskemål.
/ :) Mats
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.