Logga in

Visa fullständig version : Santorini till Naxos

Helen Johansson
2009-10-09, 07:27
Hej
Vi kommer med 9 vuxna och 4 barn till Santorini i juni 2010. Ska ta oss vidare till Naxos. Har tidigare köpt båtbiljetter uppe i Thira, undrar nu om det finns biljettkontor nere i hamnen på Santorini ? Så hela gruppen inte behöver dra in i Thira.
Skulle det bli billigare att köpa biljetterna hemifrån och då vi är så många?:rolleyes:

Arne
2009-10-09, 07:44
Det finns biljettkontor nere i hamnen. Reser ni i Juni är det alls icke behov av att köpa i förväg från hemmaplan.

Arne

anlekan
2009-11-09, 16:25
Hej!

Funderar också på att åka till Santorini och sedan vidare till Naxos och ev småkykladerna. Är det ngn som kan det ungefärliga priset på färjan däremellan??

Arne
2009-11-10, 13:55
Beroende på vilken typ av färja du väljer förmenas priset hamna i intervall 15-20€ ungefär pp vuxen.

Arne

katerina
2009-11-24, 21:27
Jag tror att jag betalade 32 euro tur och retur förra sommaren för att åka från Santorini till Naxos. Då åkte jag i mitten av juni.

Med vänlig hälsning / Katerina

Martina E
2010-01-31, 18:36
Hej!

Hur lång tid tar resa Santorini/Naxos?

//Martina

para poli
2010-01-31, 18:45
Väldigt väldigt olika beroende på; rutt, alltså hur många öar och vilka öar man tar vägen genom, typ av färja, alltså traditionell eller snabbfärja som är dubbelt så dyrt.
I somras åkte jag Blue Star Pireus-Santorini. Rutten Naxos-Santorini var non-stop och tog lite drygt två timmar.

Rhodos-96
2010-04-05, 06:22
Hej! Vi ska till Santorini i år igen. Men ska även över till Naxos ett par dagar, så min fråga är...Vilken tid går det ngn Bluestar TILL Naxos den 23maj & När går det någon FRÅN Naxos till Santorini den 25:e maj. Har kollat i länkarna där man hamnar i färjetabellerna men hur vet jag vilken som är Bluestar då? Kändes krångligt.
Sen undrar jag eftersom den23maj är en sön går det då att köpa biljetter i hamnen ?? Det blev visst 4 frågor det ;-) Hoppas på svar =))
Hoppas ni alla haft en Glad-Påsk! MVH Bella

Eva L
2010-04-05, 07:50
Det går alltid att köpa biljetter i hamnen. I tidtabellen kan du se vilket bolag som trafikerar sträckan den tid du vill åka.

Eva