handdator

Visa fullständig version : Tur?


Katitzi
2009-10-08, 21:23
Yes! Tror att jag nyss gjorde ett klipp!_B-ananaGick in på Apollos hemsida där de just lagt upp sommarens resor till Lesvos. De måste ha såsat ihop priserna på Hotell Panselinos (3+) i Molivos. Fick en tvårummare med frukost och AC i två veckor 1 juli för två personer för 10200 kr efter Cooprabatten på 5%!
Några minuter senare hade de tagit bort priset och verkar nu hålla på att rätta till. Enrumslägenheten samma tid kostade över 14000!
Hoppas bara att mitt pris gäller! Det är ju de som har felat i såna fall.
Tror ni jag har rätten på min sida?:p

Maartina
2009-10-09, 07:49
Hej!
Vilken tur du har! Härligt :)
Minns en gång för säkert tio år sedan då vi bokade en resa till Kreta (på den tiden man bokade i telefon). Då åkte vi tre personer, två veckor i en tvårummare men priset var oerhört billigt. Min mamma skyndade sig att betala in anmälningsavgiften, vi var väldigt nöjda att hitta en så billig resa. Tror att det var tack vare det dom inte kunde ändra något. Men dom försökte! Dom sa aldrig att det hade blivit något fel men det ligger nära till hands att tro det. Två eller tre gånger ringde dom och försökte få oss att byta till ett dyrare hotell. Första gången var det för att det tydligen bara blivit en liten enrummare vi bokat, istället för tvårummaren. Vi sa att det inte gjorde något (till ett så billigt pris var det helt ok). Andra gången hade tydligen ett träd hunnit växa upp utanför balkongen (!) så att vi inte längre hade havsutsikt. Helt ok sa vi. När vi kom på plats hade vi en stor tvårummare med dubbla balkonger och en fantastisk havsutsikt.
Hoppas du har samma tur :) Det är som du säger, det är ju dom som felat i så fall!

Katitzi
2009-10-09, 17:36
Det är tydligen fler än jag som upptäckt priserna! Tvårummarna verkar fullbokade veckorna före och efter också. Men någon vajsing måste det ju vara när två veckor i tvårummare är billigare än en vecka i enrummare?:D
Man tackar och bugar!;)

Katitzi
2009-10-10, 15:31
Med risk för att bli tjatig, men nu har de rättat priserna. Jag verkar ha tjänat ca 7000 kr på min bokning!_B-anana
Hoppas det gäller nu bara! Jag hoppas på samma tur som du Maartina.

Är det någon som känner till hotell Panselinos utanför Molivos?

Carina
2009-10-11, 18:47
Vi har inte bott där, men hotellet ser fint ut och ska vara väldigt bra enligt vänner som bott där. Nackdelen som vi ser det är att det ligger nere i Eftalou. Men vill man bada i de varma källorna är det ju perfekt. Sedan tror jag att hotellet har en liten buss som kör in till Molivos. Taxi kan inte kosta så mycket heller, inte långt att åka men för långt att gå, i alla fall i mörker.
Vanliga bussar går också men jag vet inte turerna. Någon annan kanske vet?

Carina

Katitzi
2009-10-11, 19:40
Ja, jag börjar få lite kalla fötter nu när jag studerat läget på Google Earth.:( Hotellet verkar ligga utslängt på landet och stranden intill verkar inte vara någon höjdare. Hotellbuss ska det finnas i alla fall.
Vi brukar i och för sig hyra vespa och åka runt lite, men ändå.

Har börjat snegla lite på Agios Isidoros på sydsidan. Finns ett hotell som heter Agean Sun som inte skiljer så mycket i pris. Då är det i för sig bara ett dubbelrum istället för lägenhet, men läget verkar bättre.
Någon som har några erfarenher av hotellet och orten?

Tacksam för svar! / K.

Eva L
2009-10-11, 21:06
Lokalbussen kör Eftalou, Molyvos, Petra, Anaxos. Den går relativt regelbundet, Jag gillar små ställen men skulle inte vilja bo där ute. Pratade med ett par som trivdes bra där. har bara sett hotellet från utsidan och det verkade ok. Det är ca 3 km till Molyvos och 9 till Petra.

Stränderna ska jag inte säga något om för jag är rätt kräsen och mina synpunkter är nog inte representativa för majoriteten. Jag tyckte att det var väldigt kallt i vattnet redan i slutet av aug. Skulle bero på strömmarna enligt lokalbefolkningen. Det var betydligt varmare i Skala Kalloni dit jag åkte en dag.

Eva

Katitzi
2009-10-29, 17:24
Hej igen! Har nu tjänat ännu mer på min bokning eftersom Apollo har höjt alla resor till Lesvos med ca 1500 kr per person! Samma bokning idag skulle ha kostat det dubbla!
Ibland lönar det sig faktiskt att vara ute i "första minuten"! _B-anana

Enigma
2009-10-29, 18:43
Turlista för bussar kan du skaffa på turistinformationen mitt i Molyvos centrum och de lokala bussarna går ofta under sommaren. Bekymra dig inte för hotellets läge utan njut istället av fina promenader till gamla Molyvos och till den vackra fästningen när du kommer dit. Du valde ett mycket fint resmål, ett mycket romantiskt ställe, det ska du få se när du kommer dit. Så nu kan du skaffa nedräknare och drömma.:)

Enigma

Katitzi
2009-10-29, 19:32
Tack Enigma, det värmde!:)
Ska skaffa nedräknare så fort flygtiderna är satta!bye_bye

Rolles
2009-12-28, 18:15
Hej Katitzi, tänkte inte vara anonym denna gång. Vi har bokat vår resa efter två somrar på Thassos. Valde också Lesvos, dels för att vi inte varit där tidigare, dels för att det verkar vara trevligt och prisvärt. Ditt pris verkar mycket bra, men eftersom vi reser utanför högsäsong blir det lika prisvärt. Vi ska bo på Aegean Sun/Agios Isidoros i 14 dgr. Verkar vara ett trevligt ställe. (om någon känner till detta hotell, får ni väldigt gärna kommentera) Vi betalar 10600:- inkl. avbest.skydd o mat på flyget. Frukostbuffé ingår på hotellet.
Kalimera från Rolle med hustru

Katitzi
2009-12-28, 19:25
Hej Rolles! Kul att vi åker till samma ö igen! När åker ni, före eller efter oss? Om ni åker före kan ju ni ge oss lite tips denna gång!
Trevlig resa!bye_bye

Katitzi:)

Rolles
2009-12-29, 19:18
Vi är senare igen, så det blir du som återigen får tipsa oss. Vi reser 22/8 och då har du varit hemma ett tag. Vi hörs/Rolle bye_bye