handdator

Visa fullständig version : Bilolyckan utanför Rethymnon


nekjam
2009-10-08, 14:24
Läste i tidningen om dödsolyckan i Rethymnon. Trodde att någon skulle skriva här på forumet, men jag kanske har missat det. Så fruktansvärt, när man är på semester och har trevligt. Där ser man så fort det kan hända.

Vet någon om det var i Rethymnon eller var någonstans?
Tänker på familjen.

Athanasia
2009-10-08, 14:43
Lästa bara att det var mellan Chania o Rethymno...Mycket tragiskt.

Lissi
2009-10-08, 14:50
Så fruktansvärt!
Har ej läst mer än här men alla tankar går till de drabbade.

Lissi

sköterska
2009-10-08, 21:43
Hej!
Kom hem för tre veckor sedan. Måste säga att många greker kör som galningar.Vår transfer från Agii Apostoli till flygplatsen gick undan värre + att busschauffören pratade i mobiltelefonen mest hela tiden och en hand på ratten . finns ju en del krokar och höjder att ta sig förbi till flygplatsen. Jag var fruktansvärt rädd.
Läste om den tragiska trafikolyckan: attdet var en grek isk billist från motsatta hållet som kom över på fel sida.
Man kan bli tokig när man läser om sånt här. Så hemskt.
Skulle ej behöva hända om alla kör med lite vett i kroppen.
Tack för ordet!

Ms Lotta
2009-10-08, 22:22
Fruktansvärt det som har hänt men är tyvärr inte förvånad. Är gott om rattfylla på Kreta.

Eva L
2009-10-09, 09:13
Extra berörd blir man ju när två så små barn är inblandade. SOS Köpenhamn lär ha skickat ner krispersonal så det är bara att hoppas att mamman och de andra i sällskapet får det stöd de behöver i en mycket svår situation.

Eva

monica
2009-10-09, 10:10
Med tanke på att många har köpt sitt körkort och även kör på fyllan får jag skämmas för mitt numera hemland.

Väldigt tragiskt, mina tankar går till mamman

Har tyvärr sett många olyckor under mina år här, lika tragiskt varje gång

Monica

ford prefect
2009-10-09, 10:26
Länk till olyckan - Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5913325.ab)

LN
2009-10-09, 13:20
senaste i BLT

http://www.blt.se/nyheter/ronneby/barnen-kvar-pa-sjukhuset(1564181).gm