handdator

Visa fullständig version : Heja Sterling!


Ypsilon
2005-10-05, 12:53
Vill bara informera att från våren 2006 börjar Sterling trafikera på rutten Helsingfors-Hania till det skäliga priset av 79 euro för enkelbiljett. Alltså 158 euro tur/retur. Jämfört med Finnairs pris för en flygstol till Hania tur/retur som kostar över 300 euro!
Endaksi Sterling!
Ypsilon

emy
2005-10-05, 13:13
Det var väl ett "hyfsat"pris,våran familj åkte för 396kr/pers Stockholm-Kreta och sen hela vägen hem Chania-Luleå.Det kallar jag ett bra pris.
/emy

Ruby
2005-10-05, 23:18
Det var väl ett "hyfsat"pris,våran familj åkte för 396kr/pers Stockholm-Kreta och sen hela vägen hem Chania-Luleå.Det kallar jag ett bra pris.
/emyDet är väl onödigt att klaga på priset på en flygresa som kostar 158 euro tur och retur? :mad: Visst kan man få tag i billigare biljetter om man har tur, men man kan väl ändå glädjas åt att ännu ett bolag kör lågprisflyg till Grekland? :)

Ruby

guppel
2005-10-05, 23:24
Det är väl onödigt att klaga på priset på en flygresa som kostar 158 euro tur och retur? :mad: Visst kan man få tag i billigare biljetter om man har tur, men man kan väl ändå glädjas åt att ännu ett bolag kör lågprisflyg till Grekland? :)

Ruby



En del av mänskligheten är väl bara så himla stolta över
att just dom gjort ett bra pris......? flabb_flab
// Gupp (som oftast ser de smarta köpen just vissla förbi snyft_drop , man är visst ingen vidare planerare :( )

Ypsilon
2005-10-06, 07:08
Vem har klagat att 158 euro är dyrt? Jag undrar hur det är om man reser ut från Arlanda med endast flygstol, är priset för flygstolen det samma oberoende om man stannar borta 1 eller 2 veckor? Vi som åker ut från Helsingfors får betela mera för flygstolen för en 2 veckors resa, tycker detta är konstigt. En stol är en stol, oberoende när man sätter sig i den......
Ypsilon

emy
2005-10-06, 08:31
Jag har inte klagat!Tycker oxå det är bra med många bolag med billiga biljetter.Blev tydligen helt missförstådd!
/emy

Janet
2005-10-06, 14:31
Jag har inte klagat!Tycker oxå det är bra med många bolag med billiga biljetter.Blev tydligen helt missförstådd!
/emy

Jepp det blev du antagligen.
Blev nyfiken; vilket bolag och vilken månad fick ni tag i era billiga biljetter?!
/Janet

Ruby
2005-10-06, 17:59
Jag har inte klagat!Tycker oxå det är bra med många bolag med billiga biljetter.Blev tydligen helt missförstådd!
/emyJag uppfattade det som ett klagomål när du sa att 158 euro bara var ett "hyfsat" pris och sedan talade om vad ni betalade för er senaste resa. Det lät i alla fall inte uppskattande, enligt mig.

Men, men... så bra att vi alla välkomnar många bolag med billiga biljetter! bye_bye

Ruby

Zanét
2005-10-06, 18:05
Sterling och Maersk Air har gått ihop och är numera ett och samma bolag.

//Zanét bye_bye

epiros
2005-10-06, 18:17
Sterling och Maersk Air har gått ihop och är numera ett och samma bolag.

//Zanét bye_bye


Japp, och Sterlingblue kallar dom sig visst.

bye_bye Tommy

Zanét
2005-10-06, 19:19
Japp, och Sterlingblue kallar dom sig visst.

bye_bye Tommy
Om jag förstår det hela rätt gäller det namnet endast under en övergångsperiod. Följande info finns på deras sajt under "Det nya Sterling"

"Sterlingblue kom till i samband med sammanslagningen av tidigare Maersk Air och Sterling i september 2005. Av tekniska skäl kommer Sterlings linjer under en övergångsperiod att bokas i två olika bokningsmaskiner.
Därav namnet Sterlingblue, som alltså refererar till beställningar gjorda i det gamla Maersk Air bokningssystem."

//Zanét bye_bye

epiros
2005-10-06, 19:23
Om jag förstår det hela rätt gäller det namnet endast under en övergångsperiod. Följande info finns på deras sajt under "Det nya Sterling"

"Sterlingblue kom till i samband med sammanslagningen av tidigare Maersk Air och Sterling i september 2005. Av tekniska skäl kommer Sterlings linjer under en övergångsperiod att bokas i två olika bokningsmaskiner.
Därav namnet Sterlingblue, som alltså refererar till beställningar gjorda i det gamla Maersk Air bokningssystem."

//Zanét bye_bye

Oky Doky, bra att du har koll Zanet:)

bye_bye Tommy

emy
2005-10-06, 21:35
Vi åkte i början på augusti med Apollo Ticket.
/emy

Janérik
2005-10-06, 22:26
Vem har klagat att 158 euro är dyrt? Jag undrar hur det är om man reser ut från Arlanda med endast flygstol, är priset för flygstolen det samma oberoende om man stannar borta 1 eller 2 veckor? Vi som åker ut från Helsingfors får betela mera för flygstolen för en 2 veckors resa, tycker detta är konstigt. En stol är en stol, oberoende när man sätter sig i den......
Ypsilon
Om man tittar i den vanliga prislistan från charterbolagen så skiljer det i pris mellan enveckors och tvåveckors resor även här i Sverige.
Sedan har ju Apollo sedan något år sålt enkelresor så att man kan köpa resa ut till en ö och hem från en annan ö. Ibland hittar man riktigt låga priser på det sättet (alla andra alltså, inte jag).
Sedan kan man ju också köpa enkelbiljett med vanliga reguljärflygen och kombinera med detta. Man åker alltså med charterbolag ut till en ö och åker hem reguljärt från Athen eller någon av de få öar som har reguljärflyg.

Mvh Janérik

stenake
2005-10-07, 09:59
Jag har flugit med Sterling ut i europa och min erfarenhet är att dom inte har några fasta priser. Priset beror på tillgång och när man bokar. Ju tidigare man bokar ju billigare brukar det vara. Kolla på http://www.sterlingticket.com och se hur priset till en destination ändras med tiden. I samband med hopslagningen med Maersk kanske sakernas tillstånd ändras?
Sten-Åke

june
2005-10-07, 10:03
Man kan ju oxå boka med ett flygbolag ut och ett annat hem. :) :)