handdator

Visa fullständig version : "Båthunden" på Tilos


Stina
2009-10-07, 00:06
Hej!
Var två veckor på fina och mysiga Tilos i september!
Härlig och stillsam ö.

Ett par saker bekymrade mig dock!

Vi såg flera katter som inte mådde så bra. Några som saknade ett öga, en som gick med huvudet på sned och en som hade någon typ av hjärnskada, han dreglade och hade en apatisk blick.

Alltid jobbigt att se djur som inte har det så bra.

Men det fanns hopp för katterna!
Varje år samlade Tilos animal welfare in pengar så att en veterinär kunde komma till ön för att vaccinera och kastrera/sterilisera katternaklapp_klap
De katter som är klara klipper man av ena öronspetsen på, så om ni undrar över detta med öronen så är det därför!

Mitt största bekymmer var hunden som bodde under en båt precis intill Sofias taverna.
En jättesöt vit tik med lite bruna fläckar, typ Amstaff/Amerikansk bulldogmix.
Hon var bunden med en lång kätting som satt fast i den uppochnedvända båten.
Hon verkade vara där dygnet runt, såg aldrig någon gå med henne. Hon hade vattenskål med vatten och hon verkade få köttben och mat dagligen, men vilket liv!

På dagarna när solen stekte låg hon och flämtade under båten där hon grävt en grop för att försöka få svalka.

Jag tyckte så synd om henne! :(

Tänk att leva sitt liv fastkedjad! Att aldrig få springa! Avkyvärt! __D

Jag undrar om ni som besökt Tilos ofta, har sett henne? Ligger hon alltid där? Är det Sofias taverna som äger henne?

Jag hade faktiskt tänkt fråga Sofias men det blev inte av..man är ju rädd för att lägga sig i för mycket också.

Mvh. Stina

Kalimera
2009-10-07, 13:05
Jag undrar om ni som besökt Tilos ofta, har sett henne? Ligger hon alltid där?Jag har aldrig sett den hunden, som väl är måste jag tillägga. Håller med dig om att det är avskyvärt!

Stina
2009-10-10, 16:42
Verkar inte vara någon mer som sett henne..
Kan ju betyda att hon bara hölls där tillfälligt. Hoppas på det!

Ägarna till taverna Armenon hade också en hund, typ Pointer, och den var Fru Beba ute och rastade varje dag! klapp_klap

//Stina, som gärna hade velat ta med den fläckiga tiken på promenad.:(

Mumsan
2009-10-12, 08:31
Vi var på Tilos de 3 första veckorna i september och under de 2 första fanns hunden på den plats du beskriver - alldeles i närheten av där Stelios har sitt bord. Under vår sista vecka märkte vi att den inte fanns på platsen.

Annki
2009-10-12, 10:19
Jag var på Tilos sista veckan i september och då fanns hon inte där, inte heller då jag var där i juni. Har heller inte sett henne tidigare år, så förhoppningsvis var hon nog bara där tillfälligt.

Ann-Kristin bye_bye

Stina
2009-10-13, 17:45
Skönt att höra!
Nu känns mitt hjärta lite lättare. :)

//Stinabye_bye