handdator

Visa fullständig version : Maleme på Kreta för småbarn?


Grunk
2009-10-06, 10:28
Hej! Frugan blir jämna år i September nästa år, så vi har så smått börjat spana efter ett resmål i den underbara grekiska övärlden. Har funderat på "Louis Creta Princess" med All Inclusive i Maleme på Kreta. Vi tänkte ta med våra barn som till dess blir 1,5 och 3,5 år. Någon som vet hur barnvänligt Maleme är och hur hotellet är?

Tacksam för synpunkter!

Mvh. Hasse:D

Argyris
2009-10-07, 06:55
Maleme är lungt och har några bra tavernor längs stranden, men ni bor i all incl. Har ni tid och lust att äta riktig grek mat, gå längs stranden och ät på tavernorna.

Stranden: ja... den är INTE barnvänlig, stenstrand och snabbt djupt.


Nico

emy
2009-10-07, 08:26
Hej!
Åk till Georgioupolis på Kreta långgrund sandstrand liten by men med många restauranger +ett lekland små fina hotel och ett stort poolområde bredvid stranden med lekpark,Vi har tippsat många och ingen har varit besviken.Dessutom billigare än Chania och Rhetymnon...
/katarina

ALba
2010-03-04, 21:34
Jag älskar Kreta, men just Maleme är inte min favorit. Vi var dit för ett par år sedan och var även och kikade på Poolområdet på just Cretan Prinsess, det såg i och för sig fint ut, men vill man göra annat än bara vara på hotellet är det inte så kul. Stranden är inte något för småbarn,precis som Agyris skriver, stora stenar och tvärdjupt. Jag skulle hellre välja någon av dom andra närliggande byarna, Agia Marina eller Kato Stalos då ni åker med barn. Platanias är också trevligt, lite mera hålligång om man vill ha det.