handdator

Visa fullständig version : Någon som bott på Lenio?


Dippeduttan
2009-09-27, 03:56
Vi åker till Skiathos nästa sommar och ska bo på Lenio på Megali Ammos. Finns inte mycket att läsa om det hotellet på nätet förutom lite grand här på forumet. Jag skulle nu gärna få en liten uppdatering av hotellet :)

Jag förstår att hotellet är väldigt enkelt men i vilket skick är det? Enkelt men fräsch? Trasigt och smutsigt?

Dubbelrummet i etage, är det rummet man ser på bilden på Apollos hemsida? Hur är havsutsikten från detta rum? På Apollos sida ser man också en bild på hotellet framifrån, kan man se rummet här?

Vill gärna veta ALLT om vad ni tycker och känner för detta hotell :p

Kan knappt bärga mig tills nästa sommar :):):)

/Camilla

Oliv-ewa
2009-09-27, 12:30
Hej
Lenio är enkelt och trivsamt hotell som du säger. Ligger direkt vid stranden. Tavernan bild 9, 12 o 14 är populär och har bra mat. Det är Kostas som jobbar på Tavernan som du ser på bild 11. Det är Kostas mor som lagar maten på stället. Kostas är mycket trevlig och språkar o skojar gärna med gästerna. Etagelägh som du ska bo på är den på bild 2 och stranden utanför hotellet ser du på bild 6+8. Hotellet framifrån har 4 fönster och det är ditt rum som är nr 3 från vänster. Sen finns det markplan (har inte uppfattat att du bor där) men dessa syns inte på bilderna. Bild 10 är gången ner till stranden och Tavernan syns lite till höger. Kolla sen in Bild 3 för det är taget från just din balkong, så där har du utsikten precis så som den är!

Dippeduttan
2009-09-29, 10:07
Vilket svar!!! Tack för det :)

Vi vill bo direkt på stranden med balkong och havsutsikt så etagelägenheten på Lenio är ju perfekt. Och att Tavernan serverar god mat och har trevlig personal är ju en bonus. Jag antar att de inte har öppet för frukost, men kanske lunch?

Tack än en gång för ett kanonsvar.

Klick
2009-10-24, 14:04
Lenio är ett mysigt ställe att bo på.. dessvärre finns inte ac men man överlever någ ändå om man ska bo på översta våningen. Jag är nästan säker på att de har öppet för frukost för jag har ätit en sen frukost (ca kl 10.00) där. Lunch vet jag att de har öppet för.