handdator

Visa fullständig version : Den Telendiska flugan


AGGE
2005-10-04, 13:31
En natt låg en turist och sov sin skönhetssömn på mysiga ön Telendos. I drömmens värld kan de märkligaste ting ske och denna natt bar det sig inte bättre än att hon drömde att hon fått en fluga i örat. När hon så vaknar känns det lite konstigt i örat, ungefär som när man fått vatten i det.
:confused:
Som de flesta andra skulle gjort försökte hon åtgårda detta med att grundligt dra runt med en tops i örongången. Då ingreppet genast resulterade i ett intensivt ilsket surrande intill trumhinnan inser hon att drömmen inte varit en vanlig dröm. Hon hade verkligen en fluga i örat och man kan få spel för mindre. Vad göra?
:eek:
Hjälp söktes genast hos grannen som provade med att hälla vatten i örat för att dränka det otäcka kräket. Ett gott råd från en annan granne resulterade i att även lite olja hälldes i örat. Givetvis prima jungfruolja, allt annat vore otänkbart att använda till ett så jungfruligt hål. Men faktum kvarstod, flugan var kvar där inne i örat om än död och det kändes allt annat än bekvämt. Nu var det bara att inse att kvalificerad hjälp krävdes.
:mad:
När jag fick ett SMS med nödrop kunde jag inte undgå att se det humoristiska i situationen och föreslåg att den drabbade skulle söka hjälp hos en norsk gynekolog som råkade befinna sig på grannön Kalymnos på semester. Hål som hål tyckte jag. Varpå jag i SMS fick till svar att det var väl ändå skillnad på flugor och bortslarvade dildos.....
:D
Gynekologen grep sig dock saken an med det största allvar och försökte raskt avlägsna flugliket med en pincett. Detta gick dock mindre bra eftersom hon bara fick tag i ett stackars ludet ben.
:(
En annan gäst på hotellet hade påpassligt med sig en sån där liten gummiblåsa att skölja öronen med. Med hjälp av denna och en försvarlig mängd vatten åker till sist de ömkliga svarta resterna av den en gång muntert surrande insekten ut ur det kraftigt irriterade örat.
klapp_klap
Detta var den alldeles sanna historien om hur en norsk kändisgynekolog agerade barmhärtig samarit utanför sitt ordinarie verksamhetsområde.
flabb_flab
Slutet gott allting gott! Utom för flugan förståss....
_B-anana
Agge

inkfish
2005-10-04, 14:11
Och turisten var förstås "en väninna?";)

flabb_flab

AGGE
2005-10-04, 14:17
Och turisten var förstås "en väninna?";)

flabb_flab

My lips are sealed. Upper that is!
:cool:
Agge

epiros
2005-10-04, 16:35
Detta var den alldeles sanna historien om hur en norsk kändisgynekolog agerade barmhärtig samarit utanför sitt ordinarie verksamhetsområde.
flabb_flab
Slutet gott allting gott! Utom för flugan förståss....
_B-anana
Agge

flabb_flab Där ser man vad en liten fluga kan ställa till medflabb_flab

bye_bye Tommy

Rasmus
2005-10-04, 17:19
Vilket får mig att tänka på något som för ett tiotal år sedan drabbade en mig mycket närstående Kvinna.
Vi befinner oss då, 1991, på den sydöstra sidan av Kreta, när Kvinnan i fråga får problem i ena örat. Läkare uppsökes, han tar en hastig titt i örat med därför avsett instrument och konstaterar "tourist-ear", dvs "gnällig turist som fått vatten i örat, eventuellt örsprång" eller något liknande. Således "- Klart, nästa patient!"
Året därefter planeras för att ta dykcertifikat i Västindien. Kvalificerad dykläkare i Sverige uppsökes innan avresa, med grundlig undersökning såsom lungröntgen och liknande som följd. Totalt friskintyg utfärdas för Kvinnan (Ja, nu gällde det endast den fysiska konditionen), men noteras lite väl mycket vax i nämnda öra.
Väl på plats i Karibien drabbas Kvinnan av stor irritation i örat under dykövningar, varvid lokal läkare konsulteras. Och, ta mig tusan, så lyckas endast denne doktor av de trenne medicinarna konstatera att Kvinnan i sitt ena öra har en fossil av en mygga, modell större. Efter denna långa tidsperiod nu totalt inkapslad i något kritliknande material. Fossilen avlägsnades raskt med varsam hand av läkaren, som konstaterade att den måste befunnit sig i örat under minst ett år.
Så kan det gå.
:D

Margaretha
2005-10-17, 12:46
Hej du Agge!

Nu har vi också kommit hem efter många veckor ute i grekvärlden. Flugan den var en riktig höjdare men det var ju tur att vi hade läkarkonsten som kunde få ut den trots att den slutat att surra. Ha det bra från oss som just landat i verkligheten. Men vi hade fina dagar med födelsedagsbarnet på Telentos.

AGGE
2005-10-17, 13:43
Hej Maggan!
Välkomna tillbaka till den bistra verkligheten. Kan knappt fatta att vi varit hemma lite mer än två veckor redan.
Visst var det toppen på Telentos! Nu får vi leva på minnena ett tag tills det våras och greklandssuget inte går att stå emot längre.
:D
Agge
- Hellre på örat i flyget än en fluga i örat.....

Astri
2005-10-28, 23:41
Hej du Agge!

Nu har vi också kommit hem efter många veckor ute i grekvärlden. Flugan den var en riktig höjdare men det var ju tur att vi hade läkarkonsten som kunde få ut den trots att den slutat att surra. Ha det bra från oss som just landat i verkligheten. Men vi hade fina dagar med födelsedagsbarnet på Telentos.


Hei Maggan.
Velkommen hjem til gamlelandet. Dere var lure som ordnet dere 1 uke ekstraklapp_klap
Dere hadde jo bare vært ute å øluffat i litt over 6 uker! Takk igjen til dere alle for en kjempefin uke på Kalymnos/Telentos!

Astri_B-anana

Margaretha
2005-10-29, 10:48
Tack du Astri för de orden. Men det har tagit tid att landa efter den långa resan. 7½ vecka ute i övärlden det har varit helt underbart så det tar tid att komma tillbaka till verkligheten, men det är bara att börja planera för en ny resa. Det är ju detta som är tjusningen, inget är som väntans tider. Ja du Astri veckan på Kalymnos/Telendos det var en riktig höjdare och aldrig någonsin kommer vi att glömma din stora dag där och inte heller den Telendiska flugan. Hoppas att Liss kan komma över den sexbenta saken som surrade och nästan gjorde henne galen innan gynekologen från Oslo kunde ordna det.
Maggan

Lissa
2005-10-31, 07:40
Hej Maggan

Välkommen till det kalla nord!
Jodå jag har hämtat mig efter flugan och nu
är tomteverkstan i fullgång.
Sen är det planeringen för nästa resa som skall
göras,om det skall vara tre eller fler veckor.._B-anana
Kram Liss