handdator

Visa fullständig version : Hemma från Samos-Ikaria-Fourni-Samos


Abi
2009-09-25, 12:26
Hej!

Efter div försening är vi hemma igen :cool:.

Vi åkte 090909 till Samos, och började boendet i Samos stad på hotel Bonis, där vi betalade 40 euro/dubbelrum inkl frukost.
Den regniga lördagen 12/9 åkte vi med Samos Spirit till Ikaria. Tanken var att fortsätta till Armenistis efter lite mat. Som väl var ringde vi och kollade om boende, både Valetta och Atsachas var fullbelagt, och ett annat ställe svarade inte.
Vi sökte upp mannen, som på kajen hade erbjudit hjälp med det mesta man kunde önska sig. Han hyrde ut en bil de 4 dagar vi skulle vara på ön, och ringde runt om rum i Agios Kirikos. Vi fick napp hos Maria Helena, där vi bodde en natt för 40 euro, inte mycket att förhandla om en sen, mörk, regnig lördas-kväll.
Nästa morgon sken solen igen, men bilresan till Armenistis tog en bra stund, och var inte helt lätt att hitta trots hemmagjorda skyltar där turisterna tydligen brukade köra fel Ang_elx. Vilken tur att vi inte körde i mörkret!
Valetta hade bara ett rum, men på Atsachas fick vi de två vi behövde, vi fick bara vänta en stund på dem, så bröllopsgästerna fick sova ut, de hade nyss lagt sig. Då fick vi förklaring till att det var fullt natten innan flabb_flab.
Rummen låg en bit ifrån varandra, men vi ordnade frukost tillsammans ändå, och betade 35 euro/natt/rum.
Nästa anhalt blev Fourni, dit vi åkte med Blue Velvet. Vi bodde 3 nätter på Limanaki, som låg precis i hamnen, och betalade 25 euro/natt /rum.
Lördag 19/9 åkte vi med Samos Spirit tillbaka till Samos stad, en gungig färd :eek:. Vi tog taxi till Pytaghorion och fick rum hos Eva på Sun Shine med balkonger bredvid varandra åt den lummiga trädgården. När vi frågade om priset undrade hon vad vi betalat på Fourni, och det blev samma låga pris ;).
Efter att ha läst Arnes direktrapporter har jag konstaterat att vi bodde på samma ställe den första natten, men de kom senare, och åkte igen väldigt tidigt. Då är det inte så konstigt att vi inte träffade på varandra.
Jag har inga bilder inlagda i datorn än, men det blir nog ett resebrev eller album så småningom :p.
Första dagen hemma fick jag uppsöka läkare, hade utvecklat Borelia under resan snyft_drop. Så går det när man är för angelägen om hallon o björnbär i skogen, men gott är det.....

bye_byeAbi

Kalimera
2009-09-29, 13:21
Första dagen hemma fick jag uppsöka läkare, hade utvecklat Borelia under resanVilken tur att du inte blev sjuk i Grekland! Välkommen hem! :)

Abi
2009-10-01, 15:25
Vilken tur att du inte blev sjuk i Grekland! :)

Ja, eller hur! Fast jag har förstått efteråt, att jag började känna av infektionen där nere.

Välkommen hem! :)

Tack!