Visa fullständig version : Aktietips
Telenor är ett bra tips, i alla fall i samband med Greklandssäsongen:(
De välkomnade mig hem från senaste resan med en mobilräkning i dag.
De två senaste dagarna av resan var inte med. Men ändå hade jag:
* mms-at för 450 kr
* sms-at för 400 kr
* tagit emot (!) mms för 130 kr
:mad:
En av mina rumsgrannar under resan, den blida österriskan Mathilde, HADE INGEN MOBIL och jag tänkte herre gud, stenåldern.
Men nu förstår jag henne.
Det är ju sjuka pengar. För att skicka bilder och sms.
Kan ingen ta ifrån mig mobilensnyft_drop
Nån mer som bär sig så här dumt åt? Snälla....:o
Anna Pernilla
2009-09-21, 18:40
Ja tyvärr gör jag det. När jag var i Hong Kong ringde jag dessutom för 27:- i minuten...
Men hej kompisbye_bye
Det var duktigt gjort. Jag gillar digklapp_klap
Anna Pernilla
2009-09-21, 19:03
Ja du ligger liksom i lä.... :o
Hepp!
Det var ju inte så roligt...
I somras gjorde jag som jag brukar göra, köpte ett kontantkort som jag använde medans jag var nere. Blir billigare men eftersom man skickar sms med "greklandsnumret" till de som man verkligen vill prata med så slipper man alla dessa semestersabotörer som skall ringa o prata strunt ett par timmar.
Det är vad jag kallar ett win-win arrangement, billigare sms/mms o samtal, plus att man slipper alla som inte förstår att semester är SEMESTER.
/Grimm
Som vanligtvis gärna pratar med alla, men som vill vila på semestern.
Som tur är så har jag inte lärt mig hur man skickar bilder med mobilen:o:D
Riittabye_bye
Aj, aj! Sura pengar!
MMS:ar gör jag aldrig från utlandet då jag vet att det är dyrt och jag TÄNKTE faktiskt att Du var häftig som skickade bilder till Kalimera från telefonen....:eek:
Men SMS:ar gör jag mycket och det får kosta det det kostar....Särskilt när det är till de närmaste. Jag räknar in det i semesterresan på samma sätt som färjebiljetterna;)
Köp en trisslott! Du kanske får igen pengar??flabb_flab
Lissi
Visst, vi har varsin mobiltelefon med oss men det blir inte många kronor som det rings för under semestern, några SMS brukar det få bli och så är det alltid någon kund som lyckas ringa mej på jobbtelefonen då jag är där men det brukar gå snabbt. I år lyckades jag dock med en liten skräckis, vid några tillfällen surfade jag på mobiltelefonen via öppna nätverk eller där man fick kod till nätverken, då kostar det ju inget. Så en dag hade jag suttit o läst lite tidningar som jag brukade och då jag har klart så ska jag koppla ifrån nätverket. Till min fasa är jag uppkopplad via 3G på jobbets telefon, tankarna gick igenom huvudet att nu blir man väl hängd av revisorn och lynchad av chefen och mobbad av jobbarkompisarna men det var ju inget att göra åt det då.
Jaha, hur gick det sedan då? Jag fick åtminstone inget klagomål runt detta, vi gick nämligen i konkurs innan Telia hann skicka ut nästa faktura, jag blev alltså arbetslös i stället. Det är väl bara att trösta sej med att jag inte fick klagomål på att jag surfade utomlands med jobbtelefonen. Jobb hittar jag säkert ändå förr eller senare.....
Mvh Janérik
...jag blev alltså arbetslös i stället. Det är väl bara att trösta sej med att jag inte fick klagomål på att jag surfade utomlands med jobbtelefonen. Jobb hittar jag säkert ändå förr eller senare.....
Mvh Janérik
Ska vi starta resebyrå?? Du tar hand om norra Sverige och jag södra!:Dflabb_flab
Lissi -också snart arbetslös
Det är ju sjuka pengar. För att skicka bilder och sms.
Kan ingen ta ifrån mig mobilensnyft_drop
Nån mer som bär sig så här dumt åt? Snälla....:o
Det var en saftig räkning!
Men du, det var säkert många fler än jag som uppskattade väldigt mycket dina härliga bilder. Tänk att du gjorde en god gärning med dina bilder och hälsningar i alla fallAng_elx
Det är ju väldigt roligt både att dela med sig och att någon delar med sig. Ibland får det vägra tyngre än att tänka "sparsamt".bye_bye
Jotack, fick en räkning på över 6500 en gång efter några långa jobbsamtal med en kund i USA. (Tips: ring aldrig till USA från Grekland). Som tur var kunde jag ta det på firman, men det sved rätt mycket ändå.
Ja du ligger liksom i lä.... :o
Glädjer mig_B-anana.
Ringde gjorde jag bara för 155 kronor, det känns mer okej, ringa kan man ju behöva göra.
Blir billigare men eftersom man skickar sms med "greklandsnumret" till de som man verkligen vill prata med så slipper man alla dessa semestersabotörer som skall ringa o prata strunt ett par timmar.
Fast jag har inte så många såna... Jag har signalen avstängd i Grekland för att inte bli stressad, sen kollar jag av mobilen ibland. Och när jag ser att nån ringt som jag vet bara är en svammelpratare så messar jag tillbaka att "är i grekland, är det inte akut så har jag inte råd". Men visst, sen finns det ju det som anser att de alltid är akuta ocksåflabb_flab
Som tur är så har jag inte lärt mig hur man skickar bilder med mobilen:o:D
Kära vän, nästa gång vi ses ska jag lära digAng_elx
Aj, aj! Sura pengar!
MMS:ar gör jag aldrig från utlandet då jag vet att det är dyrt och jag TÄNKTE faktiskt att Du var häftig som skickade bilder till Kalimera från telefonen....:eek:
Men jag vet också att det är dyrt! Det är det som är så dumt. Jag VET att det är dyrt men det slutar alltid så här i alla fall. Det är ju så kul att skicka hem bilder och trakassera folk. Man måste ju visa allt man är med om.
Bara från den här resan har jag fjorton bilder av immiga mythosflaskor i mobilen. FJORTON! Allt för att trakassera hemmafronten:o
Jag fick åtminstone inget klagomål runt detta, vi gick nämligen i konkurs innan Telia hann skicka ut nästa faktura, jag blev alltså arbetslös i stället.
Men gud! Jag ska sluta gnälla, allting är ju relativt:(
Det är ju väldigt roligt både att dela med sig och att någon delar med sig. Ibland får det vägra tyngre än att tänka "sparsamt".bye_bye
Tack Vilma! Jag precis så är det ju. Jag tänker väldigt sällan sparsamt för vissa saker är så kul att de får kosta:)
. (Tips: ring aldrig till USA från Grekland).
*noterar noggrant, man vet aldrig vad man kan få för sig*
Jag fick åtminstone inget klagomål runt detta, vi gick nämligen i konkurs innan Telia hann skicka ut nästa faktura, jag blev alltså arbetslös i stället. Det är väl bara att trösta sej med att jag inte fick klagomål på att jag surfade utomlands med jobbtelefonen. Jobb hittar jag säkert ändå förr eller senare.....
Mvh Janérik
Förlåt, men detta var riktigt roligt... inte för dig, men för oss som läser. Där ser man, ingen vits att oroa sig, det ordnar sig alltid, på nåt sätt!
(men lycka till med jobbsökandet! bye_bye)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.