handdator

Visa fullständig version : Nyss hemkommen från Tilos och Rhodos!


Stina
2009-09-19, 13:11
Det blev en resa till slut!

Kom hem i måndags morse från en tvåveckors tur till Rhodos och Tilos, två nya öar!

Tilos var en trevlig och mysig liten ö. Vackra vandringsvägar och trevliga människor, både turister och öbor!
Kanske dock lite väl stillsamt för att stanna i två veckor..fast om man vandrar lite mer kanske?
Det enda jag saknade på Tilos var väl lite stadskänsla, ibland vill jag strosa runt i små affärer.
Fast affärer fick man ju desto mer av på RhodosAng_elx
Vi bodde hos Kristinas rum i Gamla stan, fantastiskt trevligt!

Tillbringade inte så jättemycket tid på Rhodos, men kan gott tänka mig att se lite mer av den ön. Såg mycket av det Grekland jag inte uppskattar på Rhodos..stora hotellkomplex, aggressiva inkastare, menyer på svenska..
Men jag är övertygad om att det går att hitta bra saker också! Många roliga klädbutiker i Nya stan hittade jagklapp_klap

På Tilos bodde vi på Eleni Beach hotel. Mycket fint och trevligt.
Fast jag föredrar nog att bo i lägenhet, hotellrum känns lite trist.

Det blir nog fler besök på Tilos och Rhodos, och gärna Symi, Chalki och Nissiros nästa gång?

Skall verkligen försöka att knåpa ihop ett resebrev ocksåAng_elx

Mvh. Stinabye_bye

anoula
2009-09-19, 14:58
Kul! Vart var du på Rhodos?

Stina
2009-09-20, 15:13
Kul! Vart var du på Rhodos?

Den här gången blev det bara Rhodos stad, nya och gamla, ja och så flygplatsen dåAng_elx

Men det blir nog fler besök på Rhodos, vill gärna se mer av ön!
Det är ju så lätt att hitta billiga biljetter till Rhodos och nu när man inte längre kan åka direkt till Athen från Landvetter så känns Rhodos som ett gott alternativ om man vill ha lite stadspuls. Ok, det går ju förstås inte att jämföra med Athen men ändå.

Vi bodde ju också väldigt bra i gamla stan hos Kristinas rum. Lugnt och så mysigt! Ändå så centralt!

//Stinabye_bye