handdator

Visa fullständig version : Val av hotell Skopelos


elisabethk
2009-09-18, 15:39
Hej!
Nästa års resa planeras till Skopelos, första gången för oss. Vi har tittat på hotel Denise med Apollo samt Demitrios med Airtours (de jag ju inte släppt nästa års resor än).
Enligt bilderna från Denise är det två sängar samt utsikt från balokongerna i hotelrummen. I någon tråd här på Kalimera läste jag att det var bara en och en mycket smal säng på Denise, är det olika på rummen? När man planerar att vara 2 veckor är det bra att sova skönt. Tar tacksamt emot synpunkter från er som har erfarenhet av dessa 2 hotell. De verkar ligga ganska nära varandra?
Vi ser fram emot att åka dit. De senaste två årens resor har gått till Karpathos så nu provar vi en ny ö.
Hoppas på svar från er som varit där.
mvh
ElisabethK

Carina
2009-09-20, 11:27
Nja, de ligger inte så nära varandra, själv tycker jag nog att Dimitrios har lite bättre läge. Men staden är inte så stor så några jätteavstånd är det inte.
På Dimitrios var det en bred säng (grand lit) och en smal säng i den lägenhet som vi bodde i. Vi hade faktiskt samma rum i två år. Vi hade bra utsikt över hamnen men jag kan tänka mig att det är bätre utsikt från Denise eftersom det ligger högre.

Hälsningar

Carina

Lena*
2009-10-25, 14:38
Från Denise är det otroligt utsikt, absolut den bästa vi någonsin haft! Iaf från balkongerna, markterasserna kan jag inte uttala mig om. Kikar själv på Skopelos, men eftersom familjen utökat till 4 pers nu, så kan vi tyvärr inte välja Denise denna gång eftersom rummen är för max 3 personer - så dumt!!

Trivdes hur som helst toppen på Denise. :)

//Lena.

BOKA
2009-10-25, 20:04
Vi bodde på Denise i september förra året och trivdes alldeles utmärkt. Från vårt rum 201 hade vi en jättefin utsikt över byn och hamnen. Om Du vill se hur det såg ut så finns det en bild tagen från vår balkong i vårt resebrev från Skopelos/Skiathos 2008. Kan rekommenderas, men man får räkna med en rätt tuff promenad hem på kvällarna.
bye_bye

Malena
2009-10-26, 19:35
Demitrios vet jag inget om men jag kan varmt rekommendera Denise! Bästa läget, underbar utsikt, smidigt att parkera bil/moppe utanför och underbara ägare som hjälper till om man behöver.

Dippeduttan
2009-10-27, 02:04
... eftersom vi efter en del tveksamheter bokat just på Denise, hotellrum med balkong i juni. LÄNGTAR!!!

elisabethk
2009-10-30, 17:48
Hej!
Tack för era svar. Nu har vi bokat Denise två veckor i juni, vi åker den 7:e, balkong med havsutsikt. Det ska verkligen bli härligt. De två senaste åren har vi varit på Karpathos så nu blir det spännande med en ny ö. Nu är det bara att vänta och längta!
mvh
ElisabethK