handdator

Visa fullständig version : Behöver lite hjälp inför nästa säsong


MaddeGrandi
2009-09-15, 22:35
Hello!

Jag,min lillasyster och en gemensam vän var nu för 3e gången i Rethymnon denna sommar. Vi stortrivs! Trevligt folk och variation i oändlighet. Vi har aldrig stannat längre än två veckor, men vi är sugna på e längre vistelse, gärna till nästa sommar. Vi planerar att åtminstonde på ca 6-8 veckor här.

Jag undrar nu över diverse saker, tex

Boende - Var ska man vända sej? Jag har absolut ingen erfarenhet av att bo någon annanstans än på charterhotell vid utlandsvistelse, så om någon har något hum om priser och kanske förslag på vettiga ställen, SNÄLLA! alla tips mottags med öppna armar:)

Budget - Vi vet ju självklart hur mycket vi har gjort av med under vår tid, men jag har en känsla av att man inte kastar pengar hit och dit om man stannar en längre tid.

Jobb - Nu talar inte jag för alla oss tre, men jag är i alla fall sugen på att kanske få testa på att jobba lite. Kanske på resturang.. eller något annat, men det var det enda jag kunde tänka på just nu:) Kanske någon som kan tipsa om något även här?

Sen har jag säkert 10 000 frågor till så småningom, men jag skonar er från dom nu! Jag är tacksam för alla tips och idéer.

2 veckor går fort när man har roligt. Och fint väder. Ser fram emot att få njuta en längre tid under klarblå himmel och sand brännande sand. Och kanske en till doughnut :D

Tacksam för allt! // Madde

Athanasia
2009-09-16, 06:12
Ett bra boende mitt i Rethymno kan Ni fixa här,humana priser,,,Olga´s Pension Tel:00302831053206 eller 00302831054896.Visst är väl Rethymno mysigt,kom hem för drygt en vecka sen ..Lycka till med Era planer

MaddeGrandi
2009-09-18, 22:59
tack snälla! Jag tror jag kanske hittade det på en hemsida.. Det ser jättemysigt ut:)

litentuva
2009-09-22, 18:11
Hej MaddeGrandi!
Kolla din inbox har skickat PM med lite tips! Lycka till, Rethymno är fantastiskt!:)