handdator

Visa fullständig version : Bao Tao


Annlotta
2009-09-02, 22:57
Funderade på att åka till Thailand i somras, men det blev som vanligt Grekland och det är jag glad över. Har haft underbara veckor på Santorini, Syros och favoriten Naxos.
Har nu bokat resa till Thailand inför nyår och kommer att vara den första veckan i Kata. Har tidigare bott i Kamala, som är en favorit, och funderar nu på att avsluta min sista vecka där och i Bao Tao. Har aldirg varit där förrut så jag undrar om någon varit där? Är platsen värt ett besök? Något bra boende och hur är strandlivet? Vore kul att veta lite om platsen!

LN
2009-11-13, 13:02
Åkte igenom där förra året, håller på att exploateras med stora fina hotellbyggen. Norra delen som heter Leyan Beach verkade lite lugnare än så länge. Åker själv 6/1 till Kalim Beach som ligger strax norr om Patong. Blev inget Grekland av olika skäl i år. Vad som händer under nästa år är ännu oskrivet. Vinterresan skall iaf bli väldigt sköööön!!klapp_klap

Annlotta
2009-11-17, 22:32
Kalim beach låter intressant!
Jag åker 29 december för att umgås med min syster och hennes familj, som semestrar i Kata. Sedan blir det Kamala, förmodligen Bao Tao och slutligen Nai Yang Beach. Känner du till det sistnämnda stället?
Vad får dig att åka till Kalim beach? Är det en plats jag missat på Phuket och kanske värd att besöka?

Hoppas du får en underbar semester. Visst ska det bli skönt?

Ann-Charlotte

LN
2009-11-18, 12:24
Kalim Beach ligger ett stenkast norr om Patong och det är Patong Beach man badar vid. Vi hittade ett hotell som heter The Orchid till vettigt pris så därför valde vi detta. Har tidigare varit i Thailand 2 ggr och bott i Kao Lak, Kata Beach, Phi-Phi, Ao Nang och nu senast i mars-april då vi bodde på Phuket Palace i Patong. Vi hade egentligen tänkt att boka det igen men vi är 2 par och det fanns inte tillräckligt med rum. Visst ska det bli skönt, denna gång har vi dessutom lyxat till det på flyget med Royal Sun Class. Det ska bli spännande att prova för en gångs skull.bye_bye

Eva L
2009-11-18, 13:31
Jag åker 29 december för att umgås med min syster och hennes familj, som semestrar i Kata. Sedan blir det Kamala, förmodligen Bao Tao och slutligen Nai Yang Beach. Känner du till det sistnämnda stället?

Ann-Charlotte

Jag har besökt Nai Yang Beach för bad en dag när jag var i Kata. Inte så exploaterat som på många andra ställen på Phuket. Solstolar, försäljare och barer ungefär som vid Kata Noi. Fin strand. Inte så många hotell men det går säkert att hitta någonstans att bo även där.

Själv har jag bokat en resa till Koh Lanta i början av februari.

Eva