handdator

Visa fullständig version : Ospec.Thassos


JoLo
2009-08-30, 12:34
Har aldrig åkt ospec.till Thassos förr, men på onsdag morron bär det iväg 06:30.

Ska bli trevligt att återse Thassos efter ca 15 år, men man kan ju undra var man hamnar.

Spännande är det dock !!
// JoLo

eija
2009-08-30, 18:16
TREVLIG RESA!
Jag tror att du ska verkligen hitta några förändringar, men hoppas att mestadels goda bye_bye ! Och säkert ska du hitta bra tak över huvudet (eller hur ska man säga på svenska?) i september. Fin tidpunkt, +30 och sol i dag!!

JoLo
2009-09-01, 14:11
Tack Eija. Såg också att vädret är bra. Ska bli trevligt.
Tänkte faktiskt besöka Pelicanos igen, han är så skön killen där.
// JoLo

Attigrib
2009-09-05, 17:18
Hej Jolo
Min man och jag åker till Thassos onsdagmorron, vi ska återse ön efter 7 år, var där år 2002 och hoppas att allt det som vi då upplevde som fint och bra ska finns kvar. Ska bo i Thassos stad på ett hotell som heter Fotini. Hotellet ser på kartan ut som om det ligger invid en större väg och mina farhågor är att nattsömnen ska störas av trafik. Är det någon som vet hur hotellet är?
Attigrib

maggan08
2009-09-05, 18:18
[quote=Attigrib;180368]Hej Jolo
Min man och jag åker till Thassos onsdagmorron, vi ska återse ön efter 7 år, var där år 2002 och hoppas att allt det som vi då upplevde som fint och bra ska finns kvar. Ska bo i Thassos stad på ett hotell som heter Fotini. Hotellet ser på kartan ut som om det ligger invid en större väg och mina farhågor är att nattsömnen ska störas av trafik. Är det någon som vet hur hotellet är?


fotini ligger närmast Vera Lili där vi bodde i juni. Vägen utanför är inte huvudled och det är vanligtvis ganska lugnt där. HOtellet ser bra ut, en liten pool med ngra få solstolar finns.

ErOg
2009-09-08, 08:32
Hade själv ett uppehåll på ca 5 år från att vara på Thassos (03-07?) och tyckte att det i Limenas hade ändrat sig en del, mest till det sämre... Det är en hel del nybyggt i västra delen av stan, vid nya hamnen. Förr brukade det gå några åsnor och beta där... Dessutom är det mer "turistiskt" inne i stan, de härliga "järnaffärerna" med fiske- och båtutrustning finns inte kvar... Men det är fortfarande väldigt bra!

eija
2009-09-08, 09:40
Jag är nu i samma situation= har senast besökt Thassos för fyra? år sen! Och ville hemskt gärna se, hur mycket ön har ändrat sig. Jag har nog läst om stora nya hotelkomplex i Tripiti och vet dessa nya hotel vid nya hamnen. Jag minns också detta område för tjugo år sen, bara grusvägar, där jag en gång föll omkull och hade ont under hela semester snyft_drop ! Men nog är det så att "utvecklingen" går framåt och säkert har vi ingen orsak att försöka hindra detta :D!

ErOg
2009-09-08, 14:07
Ska bli trevligt att återse Thassos efter ca 15 år, men man kan ju undra var man hamnar.

Spännande är det dock !!
// JoLo

Har en känsla av att man alltid blir lite besviken efter att ha "varit borta" en längre stund från ett resmål och sedan återkommer. Mest beror det nog på att man bara kommer ihåg det som var bra och förtränger det man inte var lika nöjd med, och att detta förstärks med åren... Tror dock att man snart kommer över känslan när man varit på plats ett tag...

eija
2009-09-08, 15:58
Du har verkligen rätt! Jag har en hemsk känsla att det ska gå just så du sa och kanske därför har jag uppskjutit min resa dit! Jag har ju SÅÅÅÅ härliga och kula minnen som jag ville "konservera". Men från annat håll är jag ganska säker på att efter en dag där jag vore i samma eufori som alltid klapp_klap ! Men man borde nog granska saken så fort som möjligt!!!

ErOg
2009-10-27, 10:34
Jaha, då var årets "Thassosdiskussioner" slut... Det lär väl dra igång efter jul igen, då folk börjar fundera på nästa sommars semester, och DÅ ska jag vara med igen! (För Thassos blir det ju, igen...)