handdator

Visa fullständig version : Foton Kroatien 2009


Stinab
2009-08-29, 20:49
Jag har nu försökt göra ett album för första gången..:)
Nu tror jag att bilderna under min profil i albumen är i omvänd ordning:confused:

Nåväl...

Vi startade med 2 övernattningar i Österrike Zell am See. Fantastiskt! Underbart! Åkte upp på toppen och tog en dagsvandring ner till byn igen. Vidare mot Porec där vi stannade 6 nätter. Fint ställe med härliga kullerstensgränder, god mat o sten eller klippbad. Dagsutflykt till Rovinj med marknadsbesök mm.
Vidare mot Crikvenica där vi stannade en vecka i privat boende. Dagsutflykter till Krk och nationalparken Plitvice. Dagsvandring till grannbyn Selce bl a.

Under hela resan var vädret mycket blandat. Solsken blandades med molniga dagar, regniga dagar o åskiga dagar. Ibland samtidigt..!!
Kroatien är ett mycket vänligt land. Enda gången vi blev ovänligt bemötta var när vi var på väg till Plitvice och stannade för att handla dricka och toabesök och en dam bad oss i princip att dra åt %&#? för att vi parkerat fel enligt henne. För övrigt riktigt spännande körning genom landsbygden där övergivna hus med massa kulhål fortfarande står kvar...

Hälsningar
Stinab

PS Den befriade tomten hittade vi på hotellet i Österrike och han har följt med oss och fotats hela resan. Han har t o m varit med i Köpenhamn på Tivoli nu i augusti och planerar att följa med oss till London i september och se Arsenal spela på Emirates :D
När han är färdigrest ska han skickas tillbaka tillsammans med ett litet fotoalbum på hans äventyr....

Paittas
2009-08-29, 20:59
Tack för dom fina bilderna. :)
//Paittas