handdator

Visa fullständig version : Snart Paros, lite frågor..


friss
2009-08-25, 08:13
Hej!!
Efter många turer har vi nu kommit över billiga biljetter till Santorini och bestämt oss för Paros (har varit på Naxos).
Har kollat in Pelagos studios i Parikia, någon som bott där eller har något annar förslag på bra och mysigt boende?
Läste att det går badbåtar från Naoussa till Kolymbithres och Monastiri, gäller det från Parikia också eller är det buss eller bil som gäller?
Tänker ta en heldagsutflykt till Antiparos. Vill då besöka 1 eller 2 stränder. Vilka är de finasta stränderna där (gör inget om vi får åka en bit) med härlig sand och klart vatten? Är det någon som åkt med Alexandros-båten? Är det bara stopp från båten eller man kan även gå iland på stränderna?
Åker på lördag, så vore jätte tacksam för snabba svar....,ni får jättegärna tipsa oss om andra saker också:)

Hellen
2009-08-25, 08:19
Är det någon som åkt med Alexandros-båten? Är det bara stopp från båten eller man kan även gå iland på stränderna?
Åker på lördag, så vore jätte tacksam för snabba svar....,ni får jättegärna tipsa oss om andra saker också:)

Captain Ben har sitt lunchstopp på en strand, du får välja om du själv vill simma in till stranden, vill du inte så åker du med i hans styrpulpet båt.

// Helén

Hestia
2009-08-25, 08:38
Friss, får man vara nyfiken och fråga hur mycket de billiga biljetterna till Santorini kostar? Har planer inför nästa år att enbart köpa flygbiljetter, vore intressant att höra ifall man skall boka väldigt tidigt på året eller ha is i magen och vänta ett par veckor innan avfärd.:)

friss
2009-08-25, 08:53
Hej! Har kollat reguljärflyg ganska lång tid innan planerad resa och det är inte billigt, ofta en bit över 4000:-/person och då är det ofta en mellanlandning också. Tror man ska ha is i magen om vill ha billigt till Santorini och undvika högsäsång. Tror Apollo tar 3500 och uppåt ordinarie pris, vi har nu bokat för 1595:-,
hälsn Friss

Hestia
2009-08-25, 09:03
Tack för svaret! Ja, jag har också sett att priserna ligger drygt 4000 kr, men som du säger så får man nog ha is i magen när det blir dax att boka. Fast man är ju orolig för att bli helt utan resa ifall man inte bokar i tid.:)

Stort grattis i alla fall till det fina priset! Önskar er en jättehärlig resa!bye_bye

Hellen
2009-08-25, 09:12
5 400 kr p-p. kostade endast flyg Gbg-Santorini 2 veckor i juli, det var boka tidigt pris med Apollo.
Flyg Stockholm-Aten 3 337 kr för två, samma period
// Helén- som flög med snålalternativet ;)

Kalimera
2009-08-25, 11:58
Läste att det går badbåtar från Naoussa till Kolymbithres och Monastiri, gäller det från Parikia också eller är det buss eller bil som gäller?Det går inga båtar till Kolymbithres och Monastiri från Parikia, så det blir till att åka buss till Naoussa. Eller hyra moped/bil och köra dit på egen hand.

SteffTee
2009-08-25, 17:05
Bra stränder på Antiparos och som ligger en bit från byn är;

Ipandema (Still Water)
Soros Beach
Agios Georgios

Alexandros gör flera stopp varav lunchstoppet är på strand. Beroende på vindriktning (och styrka) brukar det vara endera på syd eller nordsidan av Despotiko (obebodd ö strax söder om Antiparos)
Captain Ben eller Makis på Jason kör identiska upplägg men eftersom deras båtar är något större har de i år börjat med lunchstopp, i närheten av stor strand, med bufé och grillat som serveras på akterdäck.

Priserna är likartade men fråga mig inte vad det kostar för jag har inte betalat fullt pris någonsin. De har en härlig känsla av att gödsla vår vänskap med väl tilltagna rabatter flabb_flab

Hellen
2009-08-25, 17:20
Captain Ben eller Makis på Jason kör identiska upplägg men eftersom deras båtar är något större har de i år börjat med lunchstopp, i närheten av stor strand, med bufé och grillat som serveras på akterdäck.


Jasså, ja jag åkte inte i år, men förra året, och då åt vi på stranden.
// Helén

Mappamannen
2009-10-16, 13:51
Jasså, ja jag åkte inte i år, men förra året, och då åt vi på stranden.
// Helén
Jag åkte med Kapitain Ben sommarn 07 och 08,,åt då på stranden