handdator

Visa fullständig version : Kos 2006


xristina
2005-09-29, 21:11
Jippy! Kos står på Vings flyprogram for 2006, så da slipper vi å reise via Rodos eller Tyrkia, som vi først fryktet. Og nå blir jo alle Kalymnos-reisende glade også... _B-anana

Riitta
2005-09-29, 21:14
Står det att man åka från Sverige också?

Riitta

xristina
2005-09-29, 21:23
Ikke på de sidene jeg har sett. Men Apollo er jo klare med forhåndsbestilling snart, så da får vi se da...

Marit
2005-10-03, 09:43
Onsdag 5. oktober er Saga og Ving (i Norge) klar med forhåndssalg av turer for neste sommer - og Kos er medklapp_klap . Vet ikke når Apollo er klar med neste sommers forhåndssalg.

xristina
2005-10-03, 10:32
Det ser ikke ut til at Apollo har turer til Kos - verken fra Norge eller Sverige - i 2006. Godt vi har Ving og Saga her i Norge i alle fall... Jeg sitter klar onsdag kl. 08.30 og booker tre uker! _B-anana

Kalimera
2005-10-03, 10:55
Det ser ikke ut til at Apollo har turer til Kos - verken fra Norge eller Sverige - i 2006.
Hur vet du det xristina?

karinafp
2005-10-03, 11:40
Apollos sommarprogram finns på deras hemsida, och Kos finns inte med som alternativ. Överhuvud taget har utbudet minskat radikalt, ser det ut som...:(


Karin
som är tacksam att Karpathos finns kvar...flabb_flab

ragnhild
2005-10-03, 11:51
Det var da enda godt. Husker du at vi snakket tilgjengeligheten Kristin?

xristina
2005-10-03, 12:01
Hur vet du det xristina?
Har vært inne på siden deres. Om du endrer avreise til 2006 får du opp en helt annen liste over land enn i 2005. Jeg håper jo at de kanskje tar det med igjen når forhåndssalget begynner hos Apollo, men jeg tror ikke det...

xristina
2005-10-03, 12:01
Det var da enda godt. Husker du at vi snakket tilgjengeligheten Kristin?
Ja, og mange alternative reiseruter har vært diskutert. Nå slipper vi forhåpentligvis det - og kan reise direkte!

Marit
2005-10-03, 13:16
Jeg vurderer sterkt 3 uker neste år også. Da jeg 1. november 2004 sjekket opp en 3 ukerstur (for sommeren 2005) så var flyet allerede fullbooket for 3 uker hos Ving (på de aktuelle datoene i august som jeg ville reise på). snyft_drop Fikk helt angst :eek: og ringte Ving og fikk beskjed at allerede da var 3 ukersturene utsolgt __D og de måtte trikse og mikse til en slik tur til meg. Det ordnet seg til slutt, men det vil jeg ikke oppleve igjen. I år skal jeg garantert være tidlig ute!

xristina
2005-10-03, 13:26
Jeg har reise tre og fire uker de siste 10 årene, og har aldri hatt problemer med å få tur. Har i hovedsak reist med Ving og aldri bestilt tidlig. :rolleyes:

inkfish
2005-10-03, 13:28
Varken Kos eller Samos finns med, vilket gör att jag undrar om programmet verkligen är komplett ännu.

I år flög man från Gbg via Samos till Karpathos, de som gick av på Samos var MÅNGA fler än de som skulle vidare till Karp när jag åkte. Och visst har väl Samos varit ett större resmål än Karpathos? Alltså verkar det ologiskt att lägga ner Samos men behålla Karpathos.

Eva L
2005-10-03, 13:58
Varken Kos eller Samos finns med, vilket gör att jag undrar om programmet verkligen är komplett ännu.

I år flög man från Gbg via Samos till Karpathos, de som gick av på Samos var MÅNGA fler än de som skulle vidare till Karp när jag åkte. Och visst har väl Samos varit ett större resmål än Karpathos? Alltså verkar det ologiskt att lägga ner Samos men behålla Karpathos.

Programmet är inte klart för nästa år.

Eva

Kalimera
2005-10-03, 13:59
Jag såg inte ens Kreta med på listan, så alla resmål kan inte vara ute ännu. Samos är ett av de största resmålen i Grekland, de skulle nog hellre släppa Karpathos än Samos.

inkfish
2005-10-03, 14:04
Jag såg inte ens Kreta med på listan, så alla resmål kan inte vara ute ännu. Samos är ett av de största resmålen i Grekland, de skulle nog hellre släppa Karpathos än Samos.

Precis så tänkte jag också. Programmet fylls nog på efterhand.

Marit
2005-10-03, 14:13
Jeg har reise tre og fire uker de siste 10 årene, og har aldri hatt problemer med å få tur. Har i hovedsak reist med Ving og aldri bestilt tidlig. :rolleyes:

Jeg synes det var merkelig (flere med meg) at 3 ukersturene allerede skulle være utsolgt på noen datoer i august allerede 1. november, men det må ev. bety at den jeg snakket med hos Ving ikke sa hele sannheten??? :confused: Det er vel litt drøyt å beskylde dem for løgn?? Men det kan jo hende at mange har forhåndsbestilt 3 ukesturer som de senere har avbestilt.

inkfish
2005-10-03, 14:17
Det där nog flexibelt. De kanske bara har 2 platser på 3-veckorsturer från start, de säljs naturligtvis snabbt. Sen kan det dyka upp nya 3-veckorsplatser igen senare på säsongen om de bedömer att det fungerar. Helst skulle de naturligtvis enbart sälja 1-veckasresor för att få in så mycket pengar som möjligt.

Men naturligtvis ljuger de inte - de vill ju sälja resor.

xristina
2005-10-03, 14:23
Kan godt tenkes at programmet ikke er komplett enda, men vi vet ikke mer før de lanserer programmet. Men som du ser nedenfor, så er det de som var satt opp med forbehold om endringer, som ikke er med på lista i dag. (Og denne lista er mye lenger.) Men kanskje avtalene om flyseter ikke er klar enda... Vi får se når de lanserer 2006.

http://d1515027.u42.surftown.dk/images/Image2.jpg

Apollo har de siste årene delt fly med Ving og Saga til Kos. Disse to selskapene har lansert at de har Kos neste år også, og da er det litt rart at Apollo ikke har det med, dersom de deler fly. Har problemer med å tro at Apollo vil ha eget fly til Kos...

Men vi får som sagt smøre oss med tålmodighet!

inkfish
2005-10-03, 14:30
Det var då spännande... Det där "förbehåll om ändringar" kan jag inte hitta på avgångar från Sverige. Det är kanske nåt specifikt norskt som betyder "du KAN alltid hamna i Stavanger i stället"flabb_flab

ciakoohler
2005-10-03, 15:33
Det var då spännande... Det där "förbehåll om ändringar" kan jag inte hitta på avgångar från Sverige. Det är kanske nåt specifikt norskt som betyder "du KAN alltid hamna i Stavanger i stället"flabb_flab

haha_B-anana _B-anana

Elisabet
2005-10-03, 15:35
haha_B-anana _B-ananaTitta här är hon ju "Cia med det härliga skrattet" :)

xristina
2005-10-03, 18:29
Det var då spännande... Det där "förbehåll om ändringar" kan jag inte hitta på avgångar från Sverige. Det är kanske nåt specifikt norskt som betyder "du KAN alltid hamna i Stavanger i stället"flabb_flab
flabb_flab Stavanger er en flott by da! Vil heller dit enn å havne i Oslo f.eks...

kari
2005-10-03, 19:26
Jag såg inte ens Kreta med på listan, så alla resmål kan inte vara ute ännu. Samos är ett av de största resmålen i Grekland, de skulle nog hellre släppa Karpathos än Samos.

Ja, DET skulle man tro, Janne :)
Men Apollo har droppet Samos fra Norge ( i allefall fra Oslo) de to siste årene, mens Karpathos er med, så a l t er nok mulig :confused:

bye_bye Kari

epiros
2005-10-03, 21:13
Ta det hele med lite ro:)

Resebyråernas slutliga utbud för nästa sommarsäsong brukar inte vara spikat o slutgiltigt publicerat förrän i slutet av november, början av december har jag för mig.

Ge dom en chans, vet ja;) Innan alltför hastiga slutsatser dras utifrån oroliga hjärtans längtan till nästa sommars besök av favoritresemålet.

bye_bye Tommy

ragnhild
2005-10-05, 08:26
Jeg har vært i kontakt med Apollo. Og de sier at programmet for sommeren 2006 er klart i neste uke.

epiros
2005-10-05, 08:33
Jeg har vært i kontakt med Apollo. Og de sier at programmet for sommeren 2006 er klart i neste uke.


Oky Doky:)
Då är det väl bara att tuta o köra då o se vart det bär iväg_B-anana

bye_bye Tommy

Marit
2005-10-05, 09:03
Forhåndssalget for neste sommer har startet, men ett "problem". De har enda ikke lagt ut kun flyreiser. Har snakket med Ving, og der fikk jeg beskjed om at det kommer vel etterhvert..... Kunne ikke si når. Også hos Saga er heller ikke kun flyreiser lagt ut enda.:confused:

xristina
2005-10-05, 09:09
Det sa de til meg også, men en hyggelig dame på Bergens-kontoret til Ving har lagt inn spesialbestilling for meg - tre uker og kun fly. De ringer meg i løpet av dagen for å si i fra om det har gått i orden...

Marit
2005-10-05, 09:17
Spørs om jeg "tør" vente for lenge for å se om kun flyreisene blir lagt ut på nettet, men gjør som deg Kristin og håper på at jeg kan få lag inn en bestilling over telefon på flyreisen. Blir garantert 3 uker på meg i år også - 3 uker er direkte lekkert! :)

xristina
2005-10-05, 09:19
Fire er egentlig enda lekrere, men kanskje jeg kan få til 2 x tre uker neste år, og det hadde nesten vært toppen av lykke... :D

Marit
2005-10-05, 09:45
Forhåndssalget for neste sommer har startet, men ett "problem". De har enda ikke lagt ut kun flyreiser. Har snakket med Ving, og der fikk jeg beskjed om at det kommer vel etterhvert..... Kunne ikke si når. Også hos Saga er heller ikke kun flyreiser lagt ut enda.:confused:

Har vært i kontakt med Ving igjen pr e-post ang. dette "problemet", og har fått følgende svar:

"Hei, vi er klar over problemet og har gitt vår support-avdeling beskjed.

Sjekk nærmere senere i dag eller i morgen, det blir snart mulig å bestille

kun fly også."

Da får vi håpe at alt ordner seg snart, og alle Kos (og Kalymnos) farere kan leve lykkelige frem til i alle fall neste sommer!!flabb_flab

xristina
2005-10-05, 09:51
Ja, de svarer i alle fall! Sendte en mail til Apollo i forrige uke og spurte om når programmet deres for 2006 var klart, men den har de ikke svart på en gang... Ser jo at Ragnhild har fått vite pr tlf at det er neste uke. Men de er vel pålagt å svare på mailer de også...

Marit
2005-10-05, 10:01
JIPPIIII! Nå har jeg akkurat sjekket Vings side, og nå er "kun flyreise" mulig å bestille. Gjett hvem som kommer til å kaste seg over bestillingen snarest! klapp_klap

Da blir det 3 uker på Kos neste år også (og Kristin - lurer på om vi treffes neste år??).

xristina
2005-10-05, 10:18
(og Kristin - lurer på om vi treffes neste år??).
Tja, si det... Det er det ingen som vet. Du reiser jo vanligvis for tidlig for meg. :)

Marit
2005-10-05, 11:36
JIPPIIII! Nå har jeg akkurat sjekket Vings side, og nå er "kun flyreise" mulig å bestille. Gjett hvem som kommer til å kaste seg over bestillingen snarest! klapp_klap

Da er 3-ukersturen til Kos neste sommer sikret. flabb_flab Så er det bare å lene seg tilbake og se fremover. Gleder meg._B-anana

Marit
2005-10-14, 13:03
Det ser ut til at danske Tjæreborg har avganger til Kos (også de fredager) sommeren 2006 både fra København og Billund. :)
Om et par uker er vel Apollo (både i Norge og Sverige) klar med sine avganger for sommeren 2006.

Marit
2005-11-15, 16:01
Prisene for neste sommer er også klare nå både hos Ving, Saga og Apollo. Nå bestiller jeg kun flyreise og ordner hotell selv.

Er det forresten noen som har ordnet en tre-ukers tur som restplass noen gang? Hos Ving fikk jeg beskjed (i fjor) om at de aldri la ut tre uker på restplass.

Inge
2005-11-15, 16:18
Jeg synes det var merkelig (flere med meg) at 3 ukersturene allerede skulle være utsolgt på noen datoer i august allerede 1. november, men det må ev. bety at den jeg snakket med hos Ving ikke sa hele sannheten??? :confused: Det er vel litt drøyt å beskylde dem for løgn?? Men det kan jo hende at mange har forhåndsbestilt 3 ukesturer som de senere har avbestilt.
Tre ukersturene er ikke fulle å Ving Norge. Gjør som jeg: kontakt dem på mail og si at du ønsker tre uker så skal du se hva som skjer.

Marit
2005-11-16, 10:12
I år har jeg løst det hele med at 3-ukersturen allerede er bestilt (flybilletten gjennom Ving)flabb_flab Har sett at det for neste sommer fortsatt er ledige 3-ukersturer, noe det ikke var hos Ving i fjor på denne tiden (men det løste seg etter en telefon til dem).

Håper mange fortsetter å reise til Kos og at stor etterspørsel vil føre til at de setter inn et større fly (som de har hatt tidligere sesonger).

Gleder jeg meg? Gjett!!:D :D :D

Inge
2005-11-16, 10:17
I år har jeg løst det hele med at 3-ukersturen allerede er bestilt (flybilletten gjennom Ving)flabb_flab Har sett at det for neste sommer fortsatt er ledige 3-ukersturer, noe det ikke var hos Ving i fjor på denne tiden (men det løste seg etter en telefon til dem).

Håper mange fortsetter å reise til Kos og at stor etterspørsel vil føre til at de setter inn et større fly (som de har hatt tidligere sesonger).

Gleder jeg meg? Gjett!!:D :D :D

Hyggelig for deg. Der ser du, alle kommunikasjonsformer må prøves.

ragnhild
2005-12-07, 10:20
Nå har jeg lest alle innleggene på denne lenken og bevare meg vel for et stress-nivå det var i starten.
Nå er det meste på plass ser det ut til. Og godt er det.
Flott at også Norwegian starter flyvninger til Kos. På neste års første tur kommer vi til å bruke både Apollo og Norwegian.

kirtor
2005-12-07, 12:54
Nå har jeg lest alle innleggene på denne lenken og bevare meg vel for et stress-nivå det var i starten.
Nå er det meste på plass ser det ut til. Og godt er det.
Flott at også Norwegian starter flyvninger til Kos. På neste års første tur kommer vi til å bruke både Apollo og Norwegian.

Stor sett utsolgt allerede til Kos med Norwegian i sommer.Mange som vil til deilige Hellas.

xristina
2005-12-07, 13:17
Nå har jeg lest alle innleggene på denne lenken og bevare meg vel for et stress-nivå det var i starten.
Nå er det meste på plass ser det ut til. Og godt er det.
Flott at også Norwegian starter flyvninger til Kos. På neste års første tur kommer vi til å bruke både Apollo og Norwegian.
Men kjære Ragnhild, det er jo ikke noe rart at vi var stresset, for vi hadde jo hørt rykter om at vi ikke fikk fly direkte til Kos. Og du kjenner jo meg, det hadde jo vært nærmest katastrofalt!!! :eek: Men nå er det i orden... Og vi skal på Plaza! ;)

Marit
2005-12-07, 13:43
Synd at Norwegian ikke flyr til Kos hele sesongen, men hvis det begynner å bli fullt allerede så kan det jo hende de forlenger "sin sesong" til Kos også. På sine flyvninger til Rhodos bebynner de i mai og avslutter i oktober. Jeg ville absolutt ha valgt Norwegian om de hadde en lengre sesong til Kos (hvorfor ikke fly tidligere - jo, et ønske om å dra når jeg drar og at mange kjente reiser på den tiden jeg drar til Kos). Men det positive er vel at en kan ta seg råd til flere turer til Kos i løpet av sommeren flabb_flab. (Eneste negative er vel flytidene, men det kan en vel alltids leve med).

ragnhild
2005-12-08, 08:21
Jeg er helt enig Kristin, det hadde vært mere komplisert å komme seg dit til hvis alle selskapene hadde skippet Kos. Men man må jo alltid ha en plan B.
Det vil jo alltid gå fly til både Rhodos og Athen. Og ja, jeg vil også være med til Plaza. Kyllingsouvlaki-mums.............................
Men nå kommer et nytt selskap på banen.
Jeg venter med å bestille september-tur og håper at Marits ønske slår til.

91an
2006-04-12, 21:15
Hej påer alla Kalimeravänner.
Nästa vecka bär det av till Rhodos och Kos. Till den Grekiska påsken.
Apollo har resor till Kos, fast vi får resa från Köpenhamn, men vad gör det.Vi bor en timmes tågfärd ifrån Köpenhamn.
Xristina, du åker väl till Kos i Maj som vanligt?
Vi återvänder sen till hösten för att avsluta sommaren på vårt favoritställe på Kos (Kefalos).

91an

91an
2006-05-13, 23:46
Hej alla resglada vänner.
Ja då har vi varit nere och hälsat på våra vänner på Rhodos och Kos.
Det var lite märkligt i den lilla byn Kefalos, allting var stängt. Men det sprudlade av liv ändå, alla höll på att måla och göra fint.
Och det roliga var att alla hade tid att sitta ner och ta en kopp kaffe tillsammans med oss. Vi blev bjudna på kaffe nästan överallt.Så dagarna i Kefalos bestod av kaffedrickande och påskkakor.
Vi har just bokat nästa resa till Kos.
Vi åker den 3/9 via Rhodos. Nu har vi provat de hållet och det fungerade jättebra. Dessutom sparar vi 1500 per man.

91an

ragnhild
2006-05-20, 11:20
Dere kjøper ikke en reise til Kos via Rhodos bare for å spare penger?

Ia
2006-05-20, 11:52
Hvorfor ikke ??? Det er ikke alle som har såå tjukk lommebok.
Om man er to eller som oss tre, så er det da snakk om mange tusen kroner, 4500 for våres del... og det kan man jo KOSe seg masse for. ( Det er vel så at man for de lappene kan få en tur ekstra :D )Turen over til Kos med båt er jo heller ikke lange biten.


Ia_B-anana

91an
2006-05-21, 14:07
Dere kjøper ikke en reise til Kos via Rhodos bare for å spare penger?

Varför inte? 3000 sek är nästan lika mycket som det kostar att hyra en bil på Kos i 14 dagar. Sen har vi lyckats att skaffa lite vänner på Rhodos också, så vi passar på att hälsa på dessa innan vi åker vidare. På så vis blir det en liten nöjesresa också. Oss passar det bra, andra passar det kanske mindre bra. Har man semester har man ingen brådska, det går åt en halv dag på dit resan och en halv dag på hemresan. Men då passar vi på att besöka de 2 vänner vi har på Rhodos.

91an