handdator

Visa fullständig version : Nybörjare på Parga


wof
2009-08-24, 13:25
Hej

Jag och min sambo ska till Grekland, Parga, för första gången och har bokat en flygstol från Malmö till Preveza den 29/8. Vi hade tänkt ta en buss från flygplatsen till Parga för att sen försöka hitta ett boende där i ca en vecka. Därefter hade vi funderingar på att kanske ta vår sista vecka på korfu. Vi har nu många funderingar som jag hoppades på att kanske kunna få råd om här :)

Som jag förstått det från andra trådar går där många bussar från Preveza til Parga varje dag, inget problem att hitta avgångarna och så, biljetter köper man på bussarna eller?

Vi vet inte om det är smartast att försöka hitta och boka ett boende över internet innan vi åker dit eller om vi bör satsa på att försöka hitta ett när vi kommer dit, vilket tror ni blir bäst prismässigt? Är det många hotell som inte har bokning via internet som vi inte kan "se" hemifrån så att säga?

Ingen annan här som ska dit med samma flyg kanske? :D

Kalimera
2009-08-24, 20:30
Som jag förstått det från andra trådar går där många bussar från Preveza til Parga varje dag, inget problem att hitta avgångarna och så, biljetter köper man på bussarna eller?Jag har inte åkt buss den sträckan så jag vet inte hur det är med biljetterna, men säljs de inte på bussen brukar det finnas en biljettkiosk i närheten.

Vi vet inte om det är smartast att försöka hitta och boka ett boende över internet innan vi åker dit eller om vi bör satsa på att försöka hitta ett när vi kommer dit, vilket tror ni blir bäst prismässigt? Har inte åkt obokat till Parga, har åkt på egen hand och bokade då via internet. Jag skulle inte åka utan att boka, inte för att jag inte tror att det finns boende på plats utan för att jag inte skulle orka gå runt och leta.

Är det många hotell som inte har bokning via internet som vi inte kan "se" hemifrån så att säga?Jag tror att de flesta hotell i Parga finns på internet i någon form.

Ingen annan här som ska dit med samma flyg kanske?Skulle gärna åkt med samma plan, men får snällt stanna hemma. :)

wof
2009-08-24, 20:49
Jag har inte åkt buss den sträckan så jag vet inte hur det är med biljetterna, men säljs de inte på bussen brukar det finnas en biljettkiosk i närheten.

Har inte åkt obokat till Parga, har åkt på egen hand och bokade då via internet. Jag skulle inte åka utan att boka, inte för att jag inte tror att det finns boende på plats utan för att jag inte skulle orka gå runt och leta.

Jag tror att de flesta hotell i Parga finns på internet i någon form.

Skulle gärna åkt med samma plan, men får snällt stanna hemma. :)

Tack för ditt svar.
Finns det någon bra sida med sökmotor som inkludera många hotell i Parga?

Kalimera
2009-08-24, 21:05
Tack för ditt svar. Finns det någon bra sida med sökmotor som inkludera många hotell i Parga?Tror inte det finns någon som har fler eller färre hotell, sök på accomodation + Parga, sedan är det bara att börja välja. Min erfarenhet är det är billigare att boka direkt av ägaren, inte via bokingssajter.

wof
2009-08-26, 12:19
Tror inte det finns någon som har fler eller färre hotell, sök på accomodation + Parga, sedan är det bara att börja välja. Min erfarenhet är det är billigare att boka direkt av ägaren, inte via bokingssajter.

Du, eller någon annan här, har möjligtvis inte erfarnhet av bokningssajten... Den ser ju seriös ut men man är alltid lite orolig när det handlar om att betala in pengar till ett utländskt företag innan man har åkt dit =)

Kalimera
2009-08-26, 12:43
Den ser ju seriös ut men man är alltid lite orolig när det handlar om att betala in pengar till ett utländskt företag innan man har åkt dit =)Har ingen erfarenhet av just den sajten, men den ser seriös ut. Tycker inte du ska oroa dig, har ännu inte hört någon som blivit lurad. Har själv uppgett VISA-nummer till uthyrare i Grekland många gånger utan att ha blivit lurad. Om det skulle bli tokigt (vilken inte är troligt) skriver du om det här på Kalimera, och då tappar de i alla fall många Skandinaviska kunder.

Kort sagt, jag skulle inte oroa mig.

wof
2009-08-27, 12:00
Har ingen erfarenhet av just den sajten, men den ser seriös ut. Tycker inte du ska oroa dig, har ännu inte hört någon som blivit lurad. Har själv uppgett VISA-nummer till uthyrare i Grekland många gånger utan att ha blivit lurad. Om det skulle bli tokigt (vilken inte är troligt) skriver du om det här på Kalimera, och då tappar de i alla fall många Skandinaviska kunder.

Kort sagt, jag skulle inte oroa mig.

Det låter ju betrygande. Blev konstigt nog billigare via den sidan jämfört med prisförslaget jag fick från hotellet efter ett mail, relativt stor skillnad också.

Kalimera
2009-08-28, 14:04
Blev konstigt nog billigare via den sidan jämfört med prisförslaget jag fick från hotellet efter ett mail, relativt stor skillnad också.Grattis! Trevlig resa! bye_bye