handdator

Visa fullständig version : Utomhusbio


Eirini
2005-09-29, 13:56
Har du varit på utomhusbio i Grekland? Jag tycker det är så härligt att se en bra film uppe på ett tak eller överhuvudtaget utomhus!

:p

anoula
2005-09-29, 16:36
Har du varit på utomhusbio i Grekland? Jag tycker det är så härligt att se en bra film uppe på ett tak eller överhuvudtaget utomhus!

:p
Nej tyvärr inte, men jag har hört många härliga historier om denna företeelse... Skulle verkligen vilja gå någon gång :)

Eirini
2005-09-29, 18:20
Det bara MÅSTE du göra om du får tillfälle!! Dessutom så brukar gamla filmer visas eftersom det är själva grejen att gå på bio utomhus som är viktigast , inte att det är den senaste filmen som ALLA måste se. Kan kombinationen "En gammal Bergman film+ utomhus bio" bli bättre?

anoula
2005-09-29, 18:22
Det bara MÅSTE du göra om du får tillfälle!! Dessutom så brukar gamla filmer visas eftersom det är själva grejen att gå på bio utomhus som är viktigast , inte att det är den senaste filmen som ALLA måste se. Kan kombinationen "En gammal Bergman film+ utomhus bio" bli bättre?
Knappast! Tänk att se "Sommarnattens leende" eller "Smultronstället" under bar himmel med ett glas vitt vin eller en irish coffee i näven... :p

Eirini
2005-09-29, 18:27
Den finaste utomhusbion som jag har varit på i Aten ligger i Plaka och man har Acropolis i bakgrunden strax vid sidan av bioduken. Där såg jag Karibiens Pirater.
Också en härlig kombination!

Eva L
2005-09-29, 18:45
Jag har varit på utomhusbio både på Kreta och Paros. Härlig känsla.

Eva

babsan
2005-09-30, 07:45
Har du varit på utomhusbio i Grekland? Jag tycker det är så härligt att se en bra film uppe på ett tak eller överhuvudtaget utomhus!

:p


Jag har varit på utomhusbio några gånger i Kamari på Santorini. Mycket mysig ;) . Där säljer de Pripps blå. Men det var inte gott :o . Passade inte in där. Det ska vara Mythos i grekland. flabb_flab

Barbro

Frappe
2005-10-01, 20:25
[QUOTE=Eirini]Den finaste utomhusbion som jag har varit på i Aten ligger i Plaka och man har Acropolis i bakgrunden strax vid sidan av bioduken. Där såg jag Karibiens Pirater.

Här har även jag varit några ggr, däremot gillar jag nästan mer bion i Pagrati och i närheten ligger cafét "Letsos" som gör Atens godaste Frappé!!!
Klart härligt att sitta ute och invänta mörkret som sommartid infaller runt 20.30 och då ere som om man drar ner en rullgardin ;)

Camilla

Eirini
2005-10-04, 12:27
[QUOTE=Eirini]Den finaste utomhusbion som jag har varit på i Aten ligger i Plaka och man har Acropolis i bakgrunden strax vid sidan av bioduken. Där såg jag Karibiens Pirater.

Här har även jag varit några ggr, däremot gillar jag nästan mer bion i Pagrati och i närheten ligger cafét "Letsos" som gör Atens godaste Frappé!!!
Klart härligt att sitta ute och invänta mörkret som sommartid infaller runt 20.30 och då ere som om man drar ner en rullgardin ;)

Camilla


Jag ska prova den bion och även cafe'et! Tack för tips!

Inga-Karin
2006-01-10, 17:19
Vi har,i Parikia på Paros.En dubbad amerikansk western,
mest för känslans skull.Dessutom låg den utefter vår gata så den var lite svår att missa om jag nu säger så ;-). Likaså undvek vi en på Thassos, som av ljuden att döma inte skulle ha passat oss alls.

Hälsningar från Inga-Karin

Ingegerd_Lasse
2006-02-13, 13:45
Fast det är en gammal länk, vill jag tipsa om utomhusbion i Naxos stad, den var jättebra! Vi såg "terminalen" med Tom Hanks, stjärnorna gnistrade ovanför, bra kvalité på ljud och bild, baren och coffe-shoppen öppen. Några myggor störde friden, men nästa gång tar vi långbyxor.Ett mysigt minne, och väl värt att rekommendera.
Ingegerd

Kikh
2006-02-13, 13:57
Jag vill också prova utomhusbio!!! Men då ska det vara på Kreta och filmen ska vara.....Zorbas the Greek!!! Vad annars;) Problemet är nu bara att när filmerna visas så jobbar ju jag:( Vad tror ni en grekisk chef säger om man vill ta ledigt för att gå på bio och ungefär vad kostar företéelsen?

Marit
2006-02-14, 14:25
Har aldri prøvd utendørskino, men det har jeg lyst til. Vet de har en slik på Kos hvor jeg bruker å reise. Får prøve dette til sommeren.

ramses
2006-02-14, 16:05
Ja det har jag. Det var på Kreta, i Paleochora. Det var fullmåne och katter som snodde runt benen. Det bästa av alltklapp_klap filmen som visades var Zorba, helt fantastisk upplevelse:) :) :), minne hela livet.

annlind
2006-02-14, 18:43
Det finns en jättemysig utomhusbio i Skala på Agistri. Är filmen dålig kan man njuta av stjärnorna på himmlen.Ang_elx

Evidonia
2006-03-14, 00:56
För några år sedan åkte jag till Athen, men bodde på hotell ca 1 timmes bussresa därifrån i lilla staden Nea Makri. Här fanns en liten fräsch utomhusbiograf. Det var nog bara jag som satt där som turist, de andra tycktes vara greker...Såg två filmer under tiden jag var där, på engelska med grekiska undertexter. Helt underbart att sitta ute och kolla på film en varm sommarkväll...det blev mitt bästa minne från Nea Makri.

Abi
2006-03-14, 10:33
Enda gången jag har varit på utomhusbio var i Frankrike för massor av år sen. Jag var 15 år och blev bjuden av en fransman. Jag har inte den minsta aning vad jag såg, men minns känslan. Både av utomhusbio och en ung fransman bredvid........:o

/Abi

Frappe
2006-03-14, 12:15
För några år sedan åkte jag till Athen, men bodde på hotell ca 1 timmes bussresa därifrån i lilla staden Nea Makri. Här fanns en liten fräsch utomhusbiograf. Det var nog bara jag som satt där som turist, de andra tycktes vara greker...Såg två filmer under tiden jag var där, på engelska med grekiska undertexter. Helt underbart att sitta ute och kolla på film en varm sommarkväll...det blev mitt bästa minne från Nea Makri.

Vad kul klapp_klap klapp_klap i Nea Makri finns 2 st utomhusbio, men även i Marathon och den ligger nere vid havet _B-anana _B-anana

Hoppas du trivdes i Nea Makriflabb_flab

Camilla

Evidonia
2006-03-14, 23:41
Ja, Frappe, i Nea Makri trivdes jag. Kan tänka mig att åka dit igen, jag bodde på hotellet Marathon Beach. På frukostbuffén serverade dom den bästa yoghurt med honung och valnötter som jag någonsin ätit...men den historien hör ju inte hemma under detta ämne :rolleyes: