handdator

Visa fullständig version : Arkeologiska museet i Heraklion


Kalimera
2009-08-20, 08:26
Är det någon som vet om det är färdigrenoveret?

lars
2009-08-26, 10:33
Renovering pågår fortfarande (påbörjades 2006 tror jg visst att det var). 1 rum öppet där de mest spektakulära föremålen visas.
Ingång från baksidan av museet, priset reducerat till 4 Euro.
Info från vanligtvis välunderrättat håll.
lars
Kriti stin kardia mou

Kalimera
2009-08-26, 12:46
Jag anade nästan det. Jag har sett den tillfälliga utställningen, den är fin, längtar dock till den dag hela museet är öppet.

Tack för informationen Lars! klapp_klap

lars
2009-08-31, 11:09
Fick idag bekräftelsen även från museet enl nedan.
Det gamla museet var ganska ok men visst behövs det ett renoverat och bättre, det handlar ju om hela Kretas historia och till stora delar om allas vår historia.
lars
Kriti stin kardia mou

Dear Mr Magnusson,


In reply to your email, we would like to inform you that, the renovation of the Archaeological Museum is still not finished.
A Temporary Exhibition is open to the public daily from 08:00 – 20:00 ( except Monday 13:30 – 20:00 )


Archaeological Museum of Heraklion

Titti
2009-08-31, 21:02
Tack från mig också för infon! I nästa vecka ska jag dit, och det ser jag fram emot!:)

lars
2009-09-06, 18:21
På tal om museum så kan väl här nämnas att ett stort nytt arkeologiskt museum öppnat i Patras ( trots att stan inte ligger på Kreta). Det är det andra största i Grekland efter Aten. Stanna gärna till ett par dagar i Patras med omnejd, här finns mycket att se och upptäcka.
lars
Kriti stin kardia mou

Kalimera
2009-09-09, 13:56
Fick idag bekräftelsen även från museet enl nedan.Tack lars! klapp_klap

lars
2009-09-17, 09:43
Det finns även ett nytt arkeologiskt museum i Kissamos vid torget där.
Föremål från Falassarna men också från Polirrinia, som ligger fint beläget ovanför stan, visas. Fritt inträde än så länge.
Ett besök uppe i Polirinia kan rekommenderas, det är mäktigt och med fantastiskt fin utsikt. Inte minoiskt utan från den romerska tiden. Bra väg upp, asfalterad.
Är du intresserad av att vandra så ta en taxi upp till byn Sirikari söder om Kissamos. Här upp börjar Polirinia ravinen, som tar 2-3 timmar att gå och den avslutas i Polirinia. Har du tur så är kafenionet öppet för något läskande.

lars
Kriti stin kardia mou

Nike
2009-09-17, 13:43
Tack för tipset, låter som en bra utflykt.
Gunilla

xenos
2009-09-17, 20:39
Det finns även ett nytt arkeologiskt museum i Kissamos vid torget där.
Föremål från Falassarna men också från Polirrinia, som ligger fint beläget ovanför stan, visas. Fritt inträde än så länge.

Mycket goda nyheter! TACK!